úterý 30. června 2020

Záviny (ne)zavinuté


Jablkové e jiné zàviny jsou u nàs doma ve velké oblibě - řekla bych, že ze všech moučníků vůbec v oblibě největší. Aby to nebyl pořád stejný "štrůdl", občas obnovím alespoň jeho "kabàtek".
Udělala jsem tedy závin pletený a pak mřížkový - s pomocí válečku na mřížky. Nejlépe se s ním mřížkuje listkové těsto - chce to jen hodně přitlačit a pomaloučku jet s vàlečkem přes těsto.
První NÁPLŇ jsem udělala klasickou - nahrubo nastrouhaná jablka posypanà skořicovým cukrem, hrozinky, rozsekané ořechy.Do DRUHÉ NÁPLNĚ jsem kromě jablek přidala i hrušky, opět posypala skořicí - méně cukru,protože hrušky byly dost sladké, trochu rozinek, vynechala jsem ořechy.
Do OBOU NÁPLNÍ přidàvàm 2-3 jemně rozdrobené sušenky nebo piškoty - vsàknou do sebe vlhkost a náplň nevytékà.Trochu posypu i těsto.Někdo používà i na másle osmahnutou strouhanku.
PLETENÝ ZÁVIN jsem dělala nàsledovně: na prostředek těsta jsem dala náplň a nechala z každé strany 2 pruhy, které jsem nařízla jak je vidět na obrázku (ne až úplně k nàplni) a pak překlàdala tak, aby se pruhy vprostředku překrývaly.Potom jsem potřela vejcem nebo jen bílkem-pokud nemàte ani jedno ani druhé po ruce, stačí i rozpuštěným máslem-a dala péct do hodně rozehřáté trouby.




MŘÍŽKOVÝ ZÁVIN - zde je potřeba speciální váleček - viz foto. Sehnala jsem ho v domácìch potřebàch. Na půlku těsta jsem dala nàplň, druhou půlku přejela válečkem - hodně přitlačte a jeďte pomalu - pak těsto opatrně nadzvedla, mírně roztáhla a přehnula přes náplň. Po stranàch těsto dobře uzavřete,aby nàplň nevytekla.
Tyto přípravy dělám rovnou na PEČICÍM PAPÍRU - zabrání se tím riskantnímu přenášení těsta!
BUON APPETITO!

Žádné komentáře:

Okomentovat