čtvrtek 6. května 2021

Oříškové (nebo jiné ) suchárky

 Po delší odmlce - jsem živá i zdravá , ale nebylo prakticky o čem psát - přicházím pravděpodobně s křížkem po funuse . Následující recept se používá spíš na Vánoce, kdy zbydou bílky ze kterých se pečou různé chlebíčky, ale vařila jsem cukrářský krém na Velikonoce a tam bílky nedávám . Uložila jsem je do mrazáku  a vzpomněla si na ně v neděli , kdy jsem shodou okolností našla i recept na tyto suchárky. Měla jsem i zbytek oříšků a mandlí, připletl se i nějaký burák a pustila jsem se do pečení. Podobných receptů je vícero, tenhle se mi líbil,  protože je vše v poměru 1:1. Kolik bílků tolik cukru, mouky i oříšků ( nebo co máte při ruce). Já jsem měla mandlí a oříšků o něco méně než bylo zapotřebí, ale zaprášilo se po nich i tak!

Vypadají tvrdé , ale ve skutečnosti jsou křehké a čím déle odpočívají, tím jsou lepší . Musíte je skladovat v plechové krabici aby nezvlhly.

************************************************

INGREDIENCE:

100 g bílků 

100 g krupicového cukru

100 g hladké mouky

100 g oříšků (mandlí , ořechů)

špetka soli 

************************************************

Postup je velmi jednoduchý . Z bílků a soli ušleháme sníh, během šlehání přisypáváme po částech cukr. Pevný sníh posypeme po povrchu trochou mouky a opatrně vmícháme, pokračujeme až jí všechnu spotřebujeme. Nakonec přidáme celé oříšky (mandle i neloupané, nebo ořechy) a dáme do formy na srnčí hřbet vyložené pečicím papírem  . Velikost záleží na množství těsta, já měla jen dva bílky, použila jsem formu s vnitřním rozměrem 20x 10 cm .

Pečeme na 160 stupňů  asi 15-20 minut až těsto mírně zhnědne. Necháme úplně vychladnout a ostrým pilkovým nožem nakrájíme na plátky asi 2 mm. Uložíme na plech a dáme zpět do trouby při 160 stupních mírně opéct. Musíme hlídat , suchárky mají mít zlatavou barvu. Hotové necháme vychladnout , naskládáme do plechové krabice a můžeme chroupat! 




20 komentářů:

  1. Tyto sucharky znám,psa je maminka.������ Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  2. Omlouvám se Růženko, pekla je maminka. Ty otazníky měly být smajlíci. Komentuji přes mobil. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopila jsem 😁 Taky píšu z mobilu a když si to po něm nepřečtu, kolikrát plodí nesmysly. Recept je určitě dost známý, ale já jsem ho nikdy nezkusila . Teď bude součástí vánočního cukroví , osvědčil se.

      Vymazat
  3. Růženko, ráda tě tady vidím!
    Suchárky vypadají skvěle, připomněli mi to pečivo, co se máčí ve sladkém víně...
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dala jsem si trochu pauzu, je to divné období .
      Ty sušenky co máš na mysli jsou asi toskánské cantucci , moc dobré, hlavně s tím vínem . To se jmenuje Vinsanto . Občas si zahřešíme 😊

      Vymazat
  4. Růženko moc Tě zdravím. Suchárky neznám, ale vše s ořechy miluju, já jsem taková veverka. A péct se můžou celý rok, já vnučkám taky peču vanilkové rohlíčky o prázdninách, protože je milujou. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda vše ořechové i oříškové tedy dokud zuby dovolí 😁 Jen v létě bohužel péct nemůžu, je tu moc horko . Ale kdyby mi je někdo upekl, rohlíčky bych si taky dala 😋

      Vymazat
  5. Růženko, suchárky vypadají báječně a já je příležitostně vyzkouším. Bílky občas zbývají a pak otázka, co s nimi. Na Vánoce z nich dělám kokosky, na Velikonoce je přidám do sněhu do nádivky, která je pak taková lehčí. Ale v průběhu roku pak řeším co s nimi.
    Měj hezké májové dny ve zdraví. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, na Vánoce dělám taky buď kokosky nebo oříškové pusinky , tyhle suchárky jsem viděla na jednom blogu a vypadaly o dost lépe než ty moje 😉
      Dobré ale jsou, to je hlavní ! Přeji hezké jaro , i když momentálně prší a fouká studený vítr . Včera bylo 28 teď 17 ...

      Vymazat
  6. Vypadá to fajn, ale já už toho mnoho neudělám, nic už nevydržím a doslova mne to štve.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško to mě mrzí, snad bude lépe s nadcházejícím jarem, očkováni taky pokračuje a zbavíme se toho hnusného viru . Pak se nám všem uleví , držím palce!! 🤞

      Vymazat
  7. No vyzkoušíme, ale dáváme méně cukru, snažíme se o minimum..Oříšky přijdou k chuti vždycky v jakémkoli vyrobku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem dala o něco méně cukru, asi jen o lžíci , ono to zas tolik sladké není . Máš pravdu, oříšky jsou jistota 😉

      Vymazat
  8. Díky za recept, kolikrát už nevím, co s těmi zbylými bílky při pečení dělat :D. Jsem ráda, že jsi v pořádku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, v pořádku jsem, jen mě blog na téhle nové adrese netáhne jako dřív . Hlavně proto že zmizely fotky, mám je sice založené , ale přidávat je ke článkům mě moc nebaví 😏 Budu se muset přemoci 😉

      Vymazat
  9. Vypadá to opravdu lákavě.Ale my teď ujíždíme na českých buchtách.Celá léta jsem pekla(mimo jiné) převážně moravské koláče.Teď jsem zjistila,české jsou rychlejší ☺
    Přeji krásné dny ve zdraví ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Buchty jsou jedním z mála moučníků které nepeču, i když mě moc chutnají. Jenže tady jedí kynuté jen když je čerstvé a druhý den už néé 😉

    OdpovědětVymazat
  11. No dobře, ale osobně bych asi dal přednost otiskům podrcenym..Jinak vyzkoušíme .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně záleží i na zubech 😁 Ale krájí se na opravdu tenké plátky, jsou křehké a oříšků je tam malý kousek.

      Vymazat
  12. Taky suchárky dělám. Dávám těsto do formy na srnčí hřbet a dělám je dost často, protože do kynutého těsta dávám jen žloutky a tak mám brzy našetřeno dost bílků na suchárky..

    OdpovědětVymazat