středa 29. července 2020

Penne s lososem (Penne al salmone)

I když losos není zrovna středomořskou rybou, v italské kuchyni je dost oblíbený. Používá se buď za syrova a upravuje např.na grilu nebo jako uzený především na jednohubky nebo při přípravě těstovin. Jedním z nejjednodušších receptu je následující :
***************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
350 g těstovin "penne"
150 g uzeného lososa
0,5 cl vodky (lze vynechat)
150 - 200 ml smetany
sekaná petrželka
trochu oleje nebo másla
**************************************************************************************************************************
Dáme vařit vodu na těstoviny. Mezitím nakrájíme lososa na malé kousky a vložíme na pánev s kouskem másla nebo trochou oleje. Krátce osmahneme a vlijeme panáka vodky. Zvýšíme trochu plamen,necháme odpařit alkohol a vlijeme smetanu. Já používám sladkou smetanu pro vařeni (ne na šlehání) která je trochu hustší. Konzistenci má asi jako zakysaná smetana. Nezkoušela jsem,ale myslím ze ji pro přípravu tohoto receptu lze taky použít.
Zmírněte plamen a pokud se vám zdá omáčka moc hustá, zřeďte ji troškou vody ve které se vaří těstoviny. Většinou není potřeba přisolovat. Těstoviny sceďte a vhoďte do pánve s omáčkou. Posypte jemně sekanou petrželkou, zamíchejte a podávejte. Strouhaný sýr (parmezán), který se na dokončení pokrmů z těstovin vždy používá, u těch rybími omáčkami by se používat neměl (ale vyloženě zakázané to myslím není :-) BUON APPETITO!




17 komentářů:

  1. Lososa děláme rádi, třeba s červeným vínem, smetanou, citronem, bylinkami. Nebo se smetanou a parmazánem,... Teď si nevzpomenu na všechny možnosti, mám napsané, ale k těstovinám nebo bramborám, hotový během chviličky... Jen ta cena je vysoká.

    OdpovědětVymazat
  2. Cena je sice vyšší ale zas se z něj nic nevyhodí :-) A možností jak ho upravit je opravdu hodně. Dobře utracené peníze 🤑

    OdpovědětVymazat
  3. To budu muset vyzkouset ,zni to moc chutne .Jen bych se chtela zeptat jaky ucinek ma ta vodka .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vodka tam nemusí být, ale s ni dostane jídlo o něco větší “šmrnc” Alkohol se odpaří, zůstane jen chuť a vůně. Taky slouží k tomu, aby se ode doma odlepili eventuální přípečky. K tomu by stačilo i krapet vody, ale vodka je lepší 😉

      Vymazat
    2. Dekuji za vysvetleni ,vodku tedy pridam.

      Vymazat
  4. No, tohle musí být velká dobrota!
    Naposledy manžel lososa udil na grilu, velká delikatesa, hosté se oblizovali :o)
    Růženko, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych si dala říct!! Musela to být úžasná vůně, losos mi jako jedna z mála ryb voní 😊

      Vymazat
  5. Já losos je tak šup, šup.
    S těstovinami jsme se ještě nedružili :-)
    Dobré chutnání a bez povídání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak na ryby moc nejsem, tak lososa můžu. Druží se dobře nejen s těstovinami, ale i s rýží. A nepohrdnu ani tou šup šup přípravou 😁

      Vymazat
  6. Italská kuchyně by mně vyhovovala, ale na to nemám strávníka. Musela bych vařit dvě jídla. Toto je rychlovka a ty mám ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Italskou kuchyň jsem si velmi oblíbila hlavně proto, že je jednoduchá a přitom chutná (a zdravá!) Českou klasiku samozřejmě miluji taky, hlavně když mi jí někdo připraví 😉 Už je to pro mě dlouhé vaření .
      K dodatku - na sekané potrubí si moc dobře pamatuji , taky jsme těm těstovinám takhle říkali .😁

      Vymazat
  7. ještě malý dodatek. U vás je to penne a můj muž tomu říká sekaný potrubí.

    OdpovědětVymazat
  8. Vzpomínám,že toto byl první recept od tebe,o který jsem se pokusila.
    Přeji nádherný víkend (Evina)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Víkend bude africký 🥵
      Tenhle recept je jeden z těch, který jsem přepsala a okopírovala sama. Brala jsem je odspodu, takzvaně z archívu :-)

      Vymazat
    2. Růženko,to mi povídej o horkém víkendu.Měli jsme svatbu vnučky v Jižních Čechách.Ještě teď se chladíme.
      Přeji Ti krásný den.

      Vymazat
    3. V jižních Čechách bývá taky teploučko :-) A být k tomu ve svátečním, to si dovedu představit jak vám bylo. Hlavně ať se mladým dobře daří! 😍

      Vymazat