sobota 1. srpna 2020

Masový salát

V horkých dnech asi nikoho nebaví stát u plotny, ale jíst se musí...Proto se uchyluji k receptům různých salátů, rýžový, těstovinový, s tuňákem, s masem z konzervy jako je ten dnešní.
Důležitá je hlavně kvalita masa v konzervě, používám hovězí v přírodním rosolu. Dále jsou potřeba čerstvé a kvalitní suroviny, především se jedná o zeleninu. Nemělo by jich být moc, aby se rozeznaly jednotlivé chutě a jen jednoduše ochucené, stačí ocet, buď vinný nebo kvalitní balzamikový a olivový olej.
******************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
250 - 300 g přírodního masa v konzervě
2 jemně strouhané mrkve
2 malé, čerstvé cibulky
2 hrsti čerstvých cherry rajčátek
hlávkový salát
lžíce kaparů a 10 - 15 černých oliv nakrájených na plátky - podle chuti, jinak můžete vynechat, i když právě tyto ingredience dodají salátu ten správný "říz" :-)
ocet a olej na dochucení
sůl a pepř podle potřeby
********************************************************************************************************************
Příprava je velice jednoduchá - vše nakrájejte na kousky, cibulku na jemné plátky. Podle potřeby přisolte, ale pokud přidáte olivy a kapary, tak opatrně!
Tyto saláty nabízejí celou škálu možností a variací podle vaší chuti. Podle mě je důležité nic nepřehnat, aby některá surovina "nezabila" ty ostatní. 
Dáme vychladit do lednice a spolu se stejně dobře vychlazeným pivem a čerstvým pečivem je to výborná letní večeře. BUON APPETITO!


16 komentářů:

  1. Ty kapary nedáváme, jinak podobné salátky děláme. Jen my moc nemusíme to maso. Ten tvůj vypadá opravdu chutně. Dala bych si .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy dávám místo masa tuňáka. Jinak na kostičky krájenou šunku, vejce na tvrdo, nebo taky nic :-)

      Vymazat
  2. Takové saláty mám ráda a dělám si je jen pro sebe. Manžela bych tím neuctila a už vůbec nezasytila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně! Manžel si salát dá a rád, ale předtím musí být nějaká “pasta” - těstoviny. Italové je jedí jako první chod.

      Vymazat
  3. U nás v Čechách je přírodní maso v konzervě problém, pokud si ho nevyrobíš sama.
    Pseudofarmářské trhy nabízejí předražené výrobky, kdy skutečně uděláš lépe, když si maso upravíš doma.
    V létě jsou saláty sázka na jistotu, v Itálii jsem nejlepší jedl na Ischii v lázních, to byla bomba !!!
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom konzervovaném mase jsem už slyšela. Možná v tom ani není maso :-) Tady jsou různé značky, většinou kvalitní, jen ty hodně levné je lepší nechat být. Pojedeš pak v září na Sicílii?

      Vymazat
    2. Nee, nechala jsem to na příští rok, je to rozumnější.
      Vydržela jsem, tak mne ten rok nezabije.
      Situace je napínavá, já se nebojím, ale nerada bych zůstala na Sicílii déle než mám zaplaceno :-)

      Vymazat
    3. Zřejmě je to rozumnější . Na Sicílii přibylo nakažených hostů z Afriky, jsou zavření v karanténě, ale nelíbí se jim to a zdrhají. Člověk nikdy neví.. A prodloužený pobyt by sis asi musela doplatit, není o co stát.

      Vymazat
  4. Díky za tip, od nákupu potomků během koronakrize mi doma zůstaly čtyři plechovky masa :D.

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý recept, já dnes dělala kuřecí salát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já rýžový :-) Od zítřka by se mělo ochladit, na “pouhých “ 30 stupňů, tak snad dojde i na něco jiného než salát !

      Vymazat
  6. Růženko, u nás "jedeme" v salátech - já tam maso mít nemusím, manželovi tam přidávám, pokud zbude, kousky grilovaného. Kapary a olivy, ty tedy milujeme a máme velkou spotřebu :o)
    Mě příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám ráda i s tuňákem. K tomu se olivy a kapary náramně šiknou :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Saláty jsou dobrým tipem na příšerné horka. Mám ráda těstovinový doplněný zeleninou a sýrem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělala jsem i těstovinový, ale jsme zvyklí na teplé.
      Zrovna tak nemusím studené kafe 😁

      Vymazat