sobota 29. srpna 2020

Zelené fazolky s rajčaty

Fazolek je v Itálii několik  druhů - tradiční zelené, žluté, 
bílé nebo tyto dlouhé co vypadají jako špagety - těm se v Toskánsku říká "stringhe" - struny (podle slovníku) nebo tkaničky jak říkají tady. Stejný název se totiž používá i na tkaničky od bot :-). Ať máte jakýkoliv typ fazolek, můžete je připravit následujícím způsobem.
****************************************************************************************
INGREDIENCE:
asi 600 gr fazolek
2 stroužky česneku
čerstvá cibulka
peperoncino (s mírou)
300 g čerstvých zralých rajčat
olej, sůl nebo trochu kostky na zeleninový vývar
****************************************************************************
Fazolky zbavíme špiček, delší překrojíme  - jen dlouhé fazolky se nechávají vcelku, max.se překrojí napůl . Namočíme do studené vody aby se zbavily eventuálních nečistot. Mezitím zpěníme na oleji cibulku, přidáme okapané fazolky, chvíli podusíme. Pak vložíme spařená,oloupaná a na kostičky nakrájené rajčata a utřený česnek. Přidávám i ždibec zeleninové kostky, pak trochu peperoncina. Dusime za občasného míchaní. Když jsou měkké, přidáme lžíci dobrého olivového oleje a zamícháme, Podàvàme k masu jako přílohu, ale jsou dobré i samotné s čerstvým chlebem.
Pokud chcete mít hlavni jidlo , přidejte k fazolkám na kostky nakrájenou šunku, klobásu nebo pancettu. BUON APPETITO! 



12 komentářů:

  1. Toto mně moc láká.Budu si to muset uvařit jen pro sebe,ale určitě vyzkouším.
    Přeji krásný den,Růženko ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro masožravce můžeš přidat pancettu (italská slanina), šunku, klobásku..Pokud odmítají cokoliv zeleného, uvař si pro sebe, je to rychle hotové 😉

      Vymazat
  2. Tož takové fazolky jsem ještě neviděla. Vlastně viděla, u vás na trhu, ale nejedla.
    Nejlepší a nejchutnější fazolky dělala moje generálka. Neuměla vařit, ale tohle vyladila do dokonalosti. Dělala je na kyselo, s trhaným hovězím, šlehačkou a při vzpomínce jsem si mlaskla. Včera to bylo 11 let, co mi je neuvařila.
    Dobrou chuť a ten obrázek nahoře je kouzelný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fazolky na kyselo jsem měla taky ráda, ale míč často jsme je nedělali . Tady si vynahrazuji, jako ostatně s veškerou zeleninou. Jen místo šlehačky se všude dávají rajčata :-) Tyhle dlouhé fazolky chutnají skoro stejně jako ty normální, jen připomínají špagety .

      Vymazat
  3. Růženko, fazolky jsou u nás oblíbenou přílohou, nebo jako hlavní jídlo na kyselo s bramborem a vajíčkem.
    Tvůj recept ráda vyzkouším, ty dlouhé sice nemám, letos rostou na zahradě fialové (ale po uvaření zezelenají :o))
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na kyselo jsou výborné, ale Italové jim bohužel nefandí. Myslím že jsem zkusila jen jednou. My je doma mívali i s knedlíkem.
      Fialové jsem zatím neviděla, ale ze zahrádky jsou určitě výborné 😋

      Vymazat
  4. Tak takovéhle fazolky jsem nikdy neviděla, opravdu vypadají, jako tkaničky do bot, nebo jako klubko háďat :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správný postřeh! Ono se jim říká i “fagiolini serpenti“ - hadí fazolky :-)) Jsou typicky toskánské i když dnes se najdou i v jiných krajích Itálie .

      Vymazat
  5. Fazolky lusky-žluté na kyselo jsme měli nedávno a to s knedlíkem a pečeným vepřovým.Dnes rizito s cuketou a bylo moc dobré.
    V mrazáku mám ještě zelené, ale nejsou tak dlouhé, ty budu dělat jako přílohu, přidat rajčata není špatný nápad, já bych přidala můj oblíbený tymián.

    OdpovědětVymazat
  6. Tymiánem nic nezkazíš, tady se přidává bylinka zvaná “nepitella”, má trochu výraznou chuť i vůni, přirovnala bych jí k mátě, roste volně v přírodě i na zahradě. Ale nevím jestli se vyskytuje v Česku. Já dnes dělala stejným způsobem cukíny :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Takto smažíme, ale dosud mne nenapadlo k tomu nakrájet rajčata...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rajčata se v Itálii dávají k dušené zelenině skoro vždycky. Někdy si myslím, že jde připravit cokoliv a vydávat to za italské jen přidáním rajčat 😁

      Vymazat