středa 12. srpna 2020

Borůvkový koláč hrníčkový


Dostalo se mi čerstvých borůvek -zde vzácnost! Prodávají se v supermarketech, jsou drahé, velké a nestojí za nic. Tady u nás nikde nerostou a musíme za nimi "na kopečky" což jsou v našem případě Apeniny. A ani tak to není jednoduché - jejich sbírání je jen s povolení, (asi jako u nás rybářský lístek) a smí se nasbírat jen určité množství. To samé platí i o jiných lesních plodech a houbách. 

Tamní obyvatelé se jejich sběrem živí a moc neradi vidí vetřelce. Nezřídka se stává, že necháte auto na cestě a když se vrátíte, máte rozřezané gumy. Takže je bezpečnější koupit borůvky na místě za poměrně přijatelnou cenu. Kamarádka si udělala výlet a vrátila se s dárkem v podobě krásných a voňavých borůvek! Část jsme snědli hned, něco šlo do mrazáku a ze zbytku jsem upekla tento koláč.
********************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
2 hrnky polohrubé mouky
1/2 kostky másla
1/2 prášku do pečiva
1 hrnek cukru
1 hrnek mléka
1 vejce
borůvky (přidala jsem i dvě nektarínky nakrájené na kousky)
********************************************************************************************************************
Ze suchých přísad a másla uděláme drobenku. Odebereme asi 1/3 a dáme stranou. Do zbylé části vlijeme mléko s rozšlehaným vejcem a dobře promícháme. Do formy nalijeme těsto, mírně posypeme drobenkou (aby ovoce nepropadlo příliš hluboko) rozložíme borůvky a zasypeme zbytkem drobenky. Pečeme asi půl hodiny při 180°.
BUON APPETITO! 







5 komentářů:

  1. No vidíš, jiný kraj... já mojí mamince říkám, ať už nám ty borůvky nenosí, že jsme jich přežraní, v mrazáku je mám ještě z loňska a ve špajzu spinkají ještě kompoty a džemy pár let staré :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Nezbývá mi nic jiného než závidět!! Kromě borůvek mi chybí houby, maliny, rybíz, angrešt.. Rybíz jen marmeláda, angrešt snad ani neznají , aspoň tady v Toskánsku . Ostatní za horentní sumy 😩

    OdpovědětVymazat
  3. Růženko, koláč vypadá skvěle. Borůvky bych musela jít koupit, ale na zahradě mi dozrávají ostružiny... Ráda vyzkouším!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Tenhle koláč chutná s každým ovocem, dělala jsem i s jahodami, meruňkami, i s hroznovým vínem! Prostě co je po ruce 😁

    OdpovědětVymazat