čtvrtek 27. srpna 2020

Cordon bleu

Název dnešního receptu je převzatý z francouzštiny, ale používá  se i v Itálii - jedná se o kapsy z kuřecího masa, plněné sýrem, šunkou a smažené. Čte se "kordon ble". Doslova znamena "modrá stužka" a bylo to vyznamenání, které se v dobách dřívějších udělovalo obzvlášť šikovným kuchařům. Tento pokrm nevyžaduje žádné  zvláštní umění,ale právě proto si zaslouží vyznamenání - jak z mála udělat lahodné a chutné jídlo...
*****************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
8 tenkých plátků kuřecího masa
4 plátky šunky
4 plátky sýra 
vejce, mouka a strouhanka
olej na smažení
*********************************************
Z kuřecích prsíček nakrájíme plátky buď tak velké, aby se daly plnit a přehnout, nebo menší,ale stejné velikosti, aby se daly položit vždy dva na sebe. Na maso položíme plátek šunky a plátek sýra a necháme volné okraje asi půl cm. Maso po okrajích trochu sklepeme,aby se neotvíralo. Můžeme sepnout i párátkem. Obalíme v trojbalu - mouka, rozšlehané vejce a strouhanka - a smažíme ve vyšší vrstvě oleje. Jako příloha je vhodný salát nebo bramborová kaše.
BUON APPETITO!

12 komentářů:

  1. Toto jídlo mám ráda,ale kupuji ho v Lidlu.Vím,že by to bylo lepší domácí,ale používám to pro nečekanou návštěvu...
    Tady byl včera takový vichr,že mi to během minutky poházelo ibišky na balkoně.Chtěla jsem je přesadit do větších květináčů.
    Růženko,přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho většinou taky kupuji pro všechny případy (a návštěvy) , ale někdy si ho připravím doma a dám do mrazáku.
      O tom větru jsem četla, trochu se dostal i sem, ale jen tak lehce, aby zmírnil horko. Dnes zataženo a vlhko jak v prádelně 😏

      Vymazat
  2. Tak tohle já můžu 😋, dříve jsem ho kupovala mražený, ale jednou bylo maso příliš silné a nešlo propéct, odté doby jsem ten z obchodu neriskla 🙊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady prodávají jak čerstvé tak mražené, ale doma dělané je stejně nejlepší! Kupuji na něj tenké plátky kuřecího masa a něco i zamrazím 😋

      Vymazat
  3. Tohle bych si dala hned a určitě vyzkouším. Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím že nebudeš zklamaná, je to chutné jídlo a není dlouhé jak na přípravu tak na vaření .

      Vymazat
  4. Plněnou kapsu, jsme si dali nedávno na výletě v Beskydech, ale nebyla v trojobalu. Nemusela jsem vařit, tak chutnalo o to více, díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky dělávám bez trojbalu, jako kuřecí závitky. Jen opeču ze všech stran, podleji trochou bílého vína a je hotovo!

      Vymazat
  5. Tohle znám .-) A někdy plníme bylinkovou pomazánkou ze sýrů a šunkou. Mňam, je to dobrota.

    OdpovědětVymazat
  6. S bylinkovou pomazánkou to musí být opravdu mňam :-)
    Občas jí kupuji, tak zkusím, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  7. To si obcas dávám ve veřejném stravování, doma jsem to ještě neměl..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas kupuji hotové není zmrazené, ale zkuste udělat doma, není to nic složitého a rozdíl je znát 😋

      Vymazat