sobota 15. srpna 2020

Ferragosto

Dnes je v Itálii státní svátek - jako každý rok se 15.srpna slaví Ferragosto.
Jeho vznik sahá až do roku 18.před Kristem, kdy tehdejší imperátor Augustus zavedl "feriae Augusti". což přeloženo z latiny znamená "Augustův odpočinek". Tento svátek byl přidán k jiným svátkům v tomto měsíci, které se držely na oslavu závěrečné sklizně. Bylo to období zaslouženého odpočinku, nazývané také "Augustali", po náročných, předcházejících týdnech. Je to zároveň i svátek Nanebevzetí Panny Marie.
Dnes už sklizeň není tak vyčerpávající, ale svátek se udržel pořád, naopak je považován za "letní vánoce" a značí vyvrcholení léta. V tento den se scházejí rodinní příslušníci, přátelé, nebo se slaví jen v kruhu rodinném slavnostním obědem, vzhledem k ročnímu období často u moře na pláži. Pokud se nejde do restaurace, které v tomto dni nabízejí "Menu di Ferragosto", den předem se připravují speciality, které se pak konzumují přímo pod slunečníkem.
V hotelích se oběd často protáhne i přes večeři a večer se pak pokračuje s hudbou a tancem, vrcholem všeho bývá ohňostroj. Letošní oslavy budou asi v menším tónu kvůli omezením, ale pláže se určitě zaplní.
Pokud byste si tento hezký zvyk nechtěli nechat ujít a navštívit Itálii v týdnu Ferragosto, vězte, že je z celého léta nejdražší a nejvíc chaotický :-)









10 komentářů:

  1. Jsem ostuda,ale v Itálii jsem byla jak se říká,prstem po mapě. Dřív to nevyšlo a nyní pohybující se o francouzských holích se mě nechce. Tedy dík za tvůj blog ní nakonec poznám a mám to nakonec i se stravou. Historií mám ráda,zrovna tak současnost, az na ten virus je vše OK.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes je myslím lepší když zůstane každý tam kde je. Díky dovoleným v zahraničí se virus opět rozmáhá. Mám v plánu pár článků o Itálii ale teď díky zrušení blogu CZ a novým podmínkám jsem se trochu “zasekla”. Hezkou neděli !

      Vymazat
  2. Tak to jsi mě s tím svátkem potěšila. Jsem se dnes stala tetou, tak pro nás taky významný den na oslavu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluji!! Jednou budeš neteři (nebo synovci )vyprávět, na jak významný italský svátek se narodil(a) 😁

      Vymazat
  3. Děkuji za zajímavé čtení a přeji hezkou neděli, Růženko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a nápodobně! Čeká nás další parný den 😉

      Vymazat
  4. Moc pěkné povídání.Ráda si vždy přečtu o zvycích v jiné zemi.Myslím,že je to pěkný svátek.
    Přeji krásnou neděli☺

    OdpovědětVymazat
  5. Je to moc hezký svátek, včera večer jsme šli na procházku do města a vše vypadalo jako dřív, lidé v ulicích, restaurace plné ( i když méně stolů jak určuje omezení) a otevřené obchody .. hezký pocit, snad to vydrží

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je zajímavé o tom svátku. Já jsem si myslela, že je to jen svátek Panny Marie - ono je toho víc.
    Lydie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ten svátek vznikl za Augusta, protože to bylo ještě před narozením Krista. Původně se prý slavil 1.srpna, až katolická církev ho přesunula na 15. aby se laický svátek slavil spolu s katolickým .
      Pro Italy je to opravdu významný svátek.

      Vymazat