sobota 22. srpna 2020

Smažené květy z cukínek

..a ještě jednou cukínky, tentokrát jejich květy. Na smažení se používají velké květy, které zbavíme vnitřní stopky. Lehce opláchneme - květy jsou velmi křehké - a osušíme jemně papírovou utěrkou.
Předem si připravíme těstíčko - já mám recept na jednoduché ,bez vajíčka, je stravitelnější a při správném postupu křupavější.
***********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE - asi pro 10 květů
-počítejte s tím, že jdou velice na odbyt, takže je potřeba množství znásobit!
3 plné lžíce hladké mouky
1 lžička olivového oleje
pivo - nebo voda (obojí studené, nejlépe ledové)
sůl
olej na smažení - nejlépe  arašídový nebo olivový
*************************************************************************************************************************
Mouku a sůl dáme do misky a pomalu přiléváme pivo nebo vodu, rozmícháme na hustou kaši až se nedělají žmolky a postupně dál ředíme. Musí vyjít těstíčko asi jako na palačinky - ne příliš husté ani řídké, aby nestékalo.Přidáme olej a pokud máme, i lžíci strouhaného parmezánu. Necháme odpočinout asi 20 minut v lednici a pak eventuálně ještě doředíme.
Je potřeba, aby těstíčko bylo náležitě studené (posledních 5 minut dávám do mrazáku), tím se docílí křupavosti,až květy vložíte do rozpáleného oleje. 
Květy namočíme do těstíčka a pěkně je v něm obalíme. Pomocí vidličky je zbavíme přebytečného těsta a vložíme do vyšší vrstvy rozpáleného oleje, květy mají být potopené, vsáknou tak do sebe méně tuku.  Smažíme po obou stranách až zezlátnou. Vyjmeme děrovanou lžící, položíme na mísu vyloženou papírovou utěrkou a ihned podáváme samotné například se salátem nebo jako přílohu k masu. Hlavní je pracovat rychle, protože delším stáním ztratí svou typickou křupavost.      BUON APPETITO!




12 komentářů:

  1. Růženko, tohle jsem jedla jen jednou a je to... ach!
    Musím příští rok zasadit víc sazenic, abych mohla spotřebovávat i květy a nebylo by mi líto, že z nich nebudou cuketky...
    Děkuji za recept a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na smažení jsou lepší samčí květy (mají delší stonek, kdežto samičí rostou přímo na cukíně), stačí nechat jich pár na opylení. Musí se utrhnout dokud jsou pevné, neovadlé. Dělají se i plněné , třeba sýrem , nahoře zatočené aby náplň nevytekla. Pak se smaží v těstíčku.

      Vymazat
  2. Měla jsem po dvakrát na Ischii a nebylo to vůbec špatné, pan kuchař s námi laškoval, že jsem jako ty květinky. Vzhledem k mé blonďaté hlavě nebyl daleko od pravdy, jen ta záruka už pokulhává :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Italové nikdy nezapomenou udělat kompliment dámě, obzvlášť blondýnce! :-)) Smažené květy jsou lahůdka, navíc velmi levná 😊

      Vymazat
  3. Zajímalo by mě, jak to vlastně chutná, čemu se to dá připodobnit? Vypadá to totiž moc dobře! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chuť je velmi delikátní, květy jako takové nijak výrazné nejsou - ostatně jako sama cukína. Výborné jsou právě proto, vynikne ničím nerušený, smažený obal :-) Dělají se i plněné jak psáno v komentáři nahoře. Vypadají dobře a dobré opravdu jsou! 👍

      Vymazat
    2. Díky za vyčerpávající info! :)

      Vymazat
  4. Znám akorát obalované květy bezu :-) Tohle jsem nikdy ani neslyšela. Ale zas nad tím přemýšlím... a plněné se sýrem - hmmm - mě se ty tvoje recepty líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, to mě moc těší! Plněné květy se tady dělají se sýrem mozzarella (kousek řádně okapané nebo té lisované aby nerozmáčela všechno) a s kouskem sardelky která tomu dodá správný říz. Jinak podle fantazie 😋

      Vymazat
  5. Já znám taky jen obalované květy bezu.Novinky v kuchyni jsou vždycky dobré.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smažené bezové řezy taky znám a jak mi chutnaly! Říkalo se jim bezové řízky , byly veliké a aromatické. Květy jsou delikátnější varianta. V Itálii se hodně používají a neznám nikoho komu by nechutnaly . Hezkou neděli !

      Vymazat
    2. Chtěla jsem napsat “bezové květy” ne bezové řezy 😉 Už jsem asi myslela na řízky :-))

      Vymazat