pátek 7. srpna 2020

Kuřecí kousky na houbách (Straccetti di pollo con i funghi)

Dnes si připravíme opravdu rychlý oběd - jak se zdá, houbová sezóna je v plném proudu! Já použila jak sušené (dovezené přímo z Vysočiny!) tak zmrazené - ty jsem musela koupit,houby jsou zde vzácný artikl, ale myslím že vy nebudete mít podobné problémy .
**********************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
1 větší kuřecí prso - nebo půl kila kuřecích plátků
300 - 400 g hub 
2 stroužky česneku
2 lžíce sekané petrželky 
2 lžíce rajského protlaku
trochu smetany na vaření
mouka na poprášení masa
olej, trochu bujonové kostky (podle chuti)
sůl a pepř
**************************************************************************************************************************************
Maso nakrájejte na velmi tenké plátky a pak na proužky asi 2 cm.Lehce poprašte moukou. Na oleji osmahněte velmi krátce rozdrcený česnek a pak vhoďte petrželku a jen zamíchejte. Vložte houby a nechte podusit. Mezitím si na jiné pánvi rozehřejte olej a osmahněte na něm připravené kousky masa. Osolte a opepřete,pak vhoďte do pánve s houbami a společně poduste asi 10 - 15 minut. Přidejte protlak a smetanu,zamíchejte a můžete podávat. BUON APPETITO!
P.S. "Straccetti" znamenà v doslovném překladu "hadříčky" :-))
BUON APPETITO!


8 komentářů:

  1. Růženko, dala bych si hned, ale teď máme doma syna a on houby nééé :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám dost lidí co houby nejedí i takoví, co je rádi sbírají . Je to rychlovka, tak si můžete dát až syn odjede :-) Hezký víkend přeji !

      Vymazat
  2. Ahoj Růženko, to musela být mňamka. U nás houby už vůbec nejsou. Díky kůrovci mizí lesy a nimi i houby :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi neříkej, taková škoda! Tenhle recept je mimo jiné jeden z těch starších, co jsem kopírovala sama a houby z Vysočiny jsou přesně ty, které jste mi přivezli vy když jsme se setkali v Praze! 😁

      Vymazat
  3. A já už si to ani nezapisuji, až nebudu vědět, co vařit, tak navštívím rovnou tvůj blog :-) Houby zatím nemáme, ale až budou, tak musíme udělat, určitě bude mňamka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik za důvěru! 😁 Pravda je, že teď se žádné ruční práce dělat nedají, je horko, tak dávám jeden recept za druhým . Většinou vzaté z archívu blogu co jsem měla na blog cz :-)

      Vymazat
  4. Vypadá to báječně! Cokoliv s houbami vařím, když nejsou chlapi doma, protože jim to smrdí :D. Ale to mě neodradí a houbové dobrůtky si dopřávám s chutí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám houby taky ráda, i doma jim chutnají. Ale třeba houbovou omáčku s knedlíkem, s tím bych nepochodila 😉

      Vymazat