úterý 4. srpna 2020

Rizoto s lososem a špenátem

Rizoto se špenátem a lososem (uzeným) je nejen chutné ale i hezky vypadá. Použila jsem zmrazený špenát.
****************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
350 gr rýže pro rizota
150 gr uzeného lososa
150 gr zmrazeného špenátu
1 menší cibulka
olivový olej
sůl a pepř
horký zeleninový vývar ( asi litr - i z kostky)
*******************************************************************************************************************
Špenát necháme rozmrazit a nakrájíme na kostičky, lososa na menší kousky. Propláchneme rýži studenou vodou. Na oleji zpěníme nadrobno nakrájenou cibulku, vložíme špenát a část lososa. Promícháme a vložíme rýži,krátce orestujeme a zalijeme naběračkou vývaru. Dobře zamícháme a když se vývar téměř odpaří,přidáme další naběračku, zamícháme a opakujeme pořád tento postup. Rizoto musí zůstat měkké a vláčné,ne suché ! Když je rýže téměř uvařená, přidáme zbytek lososa. Dochutíme eventuálně solí (opatrně,losos bývá sám o sobě dost slaný) a pepřem,přidáme lžíci olivového oleje a dobře promícháme. Necháme asi 5 minut odpočinout a podáváme.
Pozn.: je důležité aby rizoto mělo dostatek tekutiny (vývaru) protože i po sundání z plotny rýže do sebe tekutinu vsakuje. Správné italské "risotto" by se mělo na talíři vlnit když s ním pohnete (říká se tomu "a onda" - na vlně)
BUON APPETITO!


12 komentářů:

  1. Uzeného lososa miluji. Na chléb s máslem - mňam. A rizoto mám rád také. Klasika je z vepřového masa, ale když chceme rychlovku, tak ho uděláme z vepřové konzervy. Dušený špenát s bramborama a volskými oky.
    Ale dohromady v tvé kombinaci? Asi by to stálo za vyzkoušení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máte rádi jak lososa tak rizoto i špenát, mělo by vám chutnat! :-)

      Vymazat
  2. Dalsi dobre jidlo na leto a hlavne rychle .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V létě jinak než rychle nevařím, ani se to nedá :-)

      Vymazat
  3. Zakoupila jsem speciální rýži a nebylo by od věci vyzkoušet.
    Mňam, počkej, stejně skončím u klasiky, ale nemám víno. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak mě pobavilo, že přesně takové rizoto my rádi nemáme :-) Nejsme na něj zvyklý. Jinak rýži s uzeným lososem a špenátem - to je fakt zajímavé a píši si do receptů, abych nezapomněla. Jen tu rýži s prominutím nebudeme dělat italskou .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je v pořádku, klidně uprav na českou verzi! Italům zas nechutná suché české rizoto. A třeba ani ovocné knedlíky, což si myslím že o hodně přijdou :-))

      Vymazat
  5. A to já bych i vyzkoušela. Italskou kuchyni mám ráda, ale je pravda, že ta kombinace je pro nás nezvyklá. Stejně se podivují ti, kdo to neznají nad mým špenátem s volským okem a hranolkama. S tím přišla vnoučata, že to jedla někde v restauraci a že je to super. Já jsem byla zvyklá na klasiku, s knedlíkem buď houskovým nebo bramborovým, popřípadě s noky. Nakonec se tento způsob u nás zabydlel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak špenát s vejcem se dělá i tady. Ale ne s volským okem, spíš jako omeleta nebo se do špenátu jen vmíchá. A hranolky, ty se hodí skoro ke všemu, mě by se tahle verze taky líbila!

      Vymazat
  6. Zajímavá kombinace, rybu s rýží už jsem jedla, ale se špenátem ještě ne. A asi to ani nebudu zkoušet, páč bych to do sebe cpala jen já :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo špenátu můžeš dát klidně petržel, jde i o to, aby bylo hezky barevné:-) Kupodivu mám tenhle recept od kolegyně ze Sicílie, kde se rizoto skoro vůbec nedělá, je typické pro severní Itálii.

      Vymazat