neděle 5. července 2020

Drobné zákusky

I když je venku horko k zbláznění, náš nedělní oběd se bez zákusku prostě neobejde - to je už tradice. V létě se snažím dělat nepečené zákusky, přikládám vzorek. Jediné, co se bez trouby neobešlo, byly linecké košíčky, ale připravila jsem těsto večer a hned po ránu upekla, stačí několik minut. Pak jsem je naplnila pudinkem, navrch dala lesní plody, pocukrovala a bylo hotovo. 
Dále jsem připravila pár bigné, to jsou malé bochánky z odpalovaného těsta, které se používá i na věnečky nebo větrníky, plněné pudinkem vanilkovým nebo čokoládovým (ještě lépe cukrářským krémem) a povrch se polije čokoládou nebo polevou. Jelikož se odpalované těsto musí péct v rozpálené troubě, koupila jsem bigné hotové a jen naplnila.
Kostkám vepředu se zde říká "zuppa inglese" a přesný překlad by byl anglická polévka. V Itálii se "zuppa" říká polévkám, jejichž základem jsou plátky chleba, na které se polévka (většinou hustá zeleninová nebo luštěninová) vlije, tím se chleba nasákne ("inzuppa") a získáte vydatné jídlo.
Název vznikl zřejmě díky tomu, že místo chleba v polévce se namáčí piškot v likéru - podle Italů zřejmě typicky anglické :-)
Na tento moučník přikládám recept:
**************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
Tolik piškotů, aby 3x pokryly dno misky - nejlépe obdélníkové nebo čtvercové. 
Červený likér - zde se používá Alchermes, který není sladký. Lze použít i griotku, trochu rozředěnou vodou.
Káva cezená a studená - dá se připravit i z rozpustné kávy
vanilkový pudink 
čokoládový pudink  
**************************************************************************************************************************
Třetinu piškotů krátce namočíme v likéru a pokryjeme jimi dno misky. Nalijeme na ně čokoládový pudink. Druhou třetinu piškotů namočíme v kávě, uděláme druhou vrstvu a zalijeme vanilkovým pudinkem. Ukončíme třetí vrstvou piškotů, kterou namáčíme buď v jedné nebo druhé tekutině aneb střídáme. Přikryjeme fólií a necháme dobře vychladit v lednici. Pak krájíme na kostky.
Místo koupených piškotů můžeme použít pláty domácího piškotu, moučník vyjde ještě jemnější.
BUON APPETITO!  




4 komentáře:

  1. Zdravím, moučník vypadá nádherně, hned zítra vlastně dnes připravím k odpolední kavicce. Omylem jsem napsala komentář k příspěvku 11.6., ale myslím, že to nevadí. Mějte se krásně.�� Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím a děkuji za komentář! Kam ho píšete, to opravdu nevadí 😁já sama ještě tímhle novým blogem bloudím.
      Nepečeným moučníkům přes léto nejvíc fandím , doufám že jste si pochutnali 😋

      Vymazat
  2. Záhada, dávala jsem si tě na Feedly k odběru a někam jsi se mi ztratila, teď už mi nikam neutečeš :D.

    Zákusky vypadají báječně, poslední dobou jsem si oblíbila nepečené, piškoty poliju instantní kávou s příchutí likéru a střídám se směsí z tvarohu a smetany. Horní vrstvu zasypu strouhanou Milkou, dieta jak sviňa :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Vidíš, zas jsem se něco naučila, Feedly neznám! Musím blog ještě dopilovat, zatím mám dost práce s přepisováním článků . Na některé starší si ani nepamatuju, tenhle recept jsem hned použila. Krém z tvarohu mám taky moc ráda, většinou kombinuji s mascarpone 😋 Letní a ...lehké..😁

    OdpovědětVymazat