úterý 23. srpna 2016

Setkání

Dnes vám popíši mé první setkání (spíš bych měla napsat utkání) s italskou policií. O které je známo, že se neustále potýká s nedostatkem pracovních sil, ne snad proto že by o službu v tomto skvělém útvaru nebyl zájem, ale kvůli nedostatku financí. Nejsou peníze! vykřikují politici na stížnosti agentů kteří si ze svého kupují i papír na kterém musí psát hlášení s mnoha kopiemi. Nejsou peníze! je zavrhována každá žádost zoufalých komisařů aby jim byli poslány posily alespoň v době dovolených nebo zvláštních akcí. Peníze jsou jen na ochranky politiků nebo hlídání emigrantů ve sběrných centrech... ale to je už jiná story.
I přes extrémní nedostatek personálu se mi podařilo zaměstnat hned dva policisty a jsem na to právem hrdá.
Abych vás alespoň trochu uvedla do obrazu - mám ráda pejsky ale doma žádného nemáme tudíž jsem částečně adoptovala jednu psí slečnu - zlatý retrívr barvy šampáňo, 2 roky - kdo by odolal. Chodíme se spolu venčit do parku když je panička pracovně vytížená a jsme všechny spokojené.
Před pár dny se odpoledne vracíme k jejich domu který se nachází v jedné postranní slepé uličce. Nechám slečnu pejskovou na zahradě a když odcházím vidím auto které vjíždí do ulice. Tady nezaparkujou, myslím si, je to jen pro obyvatele. Zahnu za roh do naší ulice, auto vycouvá a jede pomalu směrem nahoru. Koukám na ně a říkám si, měla bych je upozornit že o něco výš je bezplatné parkoviště. To už auto stojí a řidič na mě mává červenou plácačkou a něco říká. "Cože?" ptám se. "Signora!" "Co potřebujete?" žiju nadále v domnění že chtějí zaparkovat.
"Jsme policie!" Auto je normální osobní, člověk za volantem v civilu.
Okamžitě se mi vybaví zkazky o falešných policistech, kteří se vloudí do bytu aby vás vykradli nebo tvrdí, že váš příbuzný měl havárku a potřebuje nutně peníze. Měli by se identifikovat, nemá ani uniformu, napadne mě zároveň s případem kdy se postiženému prokázali - průkazkou na tramvaj. Taky řekněte mi kdo z vás viděl opravdu a podrobně skutečnou policejní průkazku? I kdyby byla nakrásně pravá, zamávají vám s ní před očima a co vidíte? Rozmazanou fotku a nějaká písmena. Když si podvodníci vyberou osobu nad padesát, v 90% je dalekokozraká.
A mě ukázali jen PLÁCAČKU!! Mám jen malou kabelku kde jsou klíče, mobil-starší typ, sušenky pro pejskovou a kapesník. Dokumenty nemám, takže i když seberou klíče, nevědí kam jít.
Postavím se k situaci čelem - narazili jste, chlapci!
Řidič vystoupil a prý kam jdu. Já na něj s úsměvem ve stylu 'na mě si nepřijdete' : "Proč se ptáte?" "Musím vás zkontrolovat". " A proč zrovna mě?" přehlížím ho.
"Máte dokumenty?"
"Nemám!" odpovím zvesela. To víš, abys věděl kde bydlím - tůdle!!
"Nemáte...a kam jdete a odkud jdete?" Nedá si pokoj.
"Jdu domů a byla jsem se psem" začínám odsekávat.
"A kde je ten pes??"
"Pes je doma!!"
"Kde?"
"Támhle v té ulici!" ukážu dolů.
"Takže vy nejdete domů!"
"Jdu domů, pes je u sebe doma".
"On to není váš pes?" Začíná mu svítat a já mám dojem že někomu ukradli psa a mám co dělat s ochránci zvířat.
Situace se začínala komplikovat a na pomoc kolegovi z auta vystoupil druhý muž. A ejhle..toho znám! A je to opravdový policista!! Jéje.. vídávala jsem ho v parku s dcerkami kterak tam ze sebe dělal šaška.. "Dobrý den", tvářím se vstřícně. Poznal mě, určitě poznal, i když možná nevěděl kam mě zařadit. Jenže pak tomu sympatickému taťkovi ztvrdly rysy a hned na mě :" Odkud jdete paní?"
"Byla jsem se psem!"
"A kde máte psa??" Mám dojem že se zblázním.
"Pes je doma, já jdu domů, ale jinam domů... můžu vědět co se děje??"
A konečně jsem se dočkala věty, která nechybí v žádném pořádném policejním filmu : "Otázky tady dávám já!!"
A už to jelo - kdo jste, kde bydlíte, datum narození, musíme si vás zkontrolovat. Znovu se ptám proč.
"Jsme v Itálii", odpověděl logicky, "tak kontrolujeme!"
Ale že to trvalo - jsem tu už 33 let a tohle je moje první kontrola!!
"Koho je ten pes?" ptá se podezíravě. Řeknu jméno, příjmení i titul. Jako když mávneš kouzelným proutkem - kdo by neznal naší paní gynekoložku? Odrodila určitě i holčičky pana policejního...
Taky že změnil tón hlasu a zjihnul.
Prý jestli jsem s tím psem chodila ulicí nahoru a dolů?
Copak jsem blbá?? myslím si v duchu a nahlas přiznávám že jsem ho unesla do parku.
"A neviděla jste tady takové 2 ženské?"
" Neviděla". "Tak kdybyste je viděla, zavoláte nás?"
" To víte že jo" (ani mě nehne!! a jaké ženské - tlusté, hubené, bílé, černé, tetované..)
Ptám se alespoň jestli jsou Italky nebo cizinky? Prý cizinky, odpoví tajemně. To ovšem mění situaci - identikit jako hrom. Hlavně když má člověk jasno. Jsem propuštěna a smím domů.
Sotva jsem vstoupila do dveří, zvoní mobil a volá udýchaná majitelka slečny pejskové. "Představ si, volal mi soused že před mojí brankou jsou nějaké ženské a obhlížejí to tam. Tak jsem zavolala na policii a řekli že hned někoho pošlou - víš, já se s nimi docela dobře znám!"
Jo, vím. Nechám jí vydechnout a mírně přehánějíc povídám : "Víš co jsi provedla?? Málem mě zavřeli a holčičku (pejskovou, pozn.aut :-)) ti chtěli dát do útulku!" Vylíčím moje dobrodružství, ale solidarity se nedočkám, upřímně se baví a pro smích nemůže ani mluvit.
Po inkriminovaných ženských není už ani vidu ani slechu. Dospěli jsme k názoru že se prostě ztratili ve slepé uličce a řetězovou shodou náhod jsem se stala podezřelou číslo jedna.
Říkám si že za takovou důslednost by si příslušníci přece jen zasloužili abych dostála svému slibu a nahlásila podezřelé cizinky.
Jakmile potkám nějaké dvě Němky, Francouzky nebo Rusky zavolám na ně policii. A běda jim jestli sebou budou mít psa.....

21 komentářů:

  1. Bomba příběh...jsem se pobavila neskutečně...za dva týdny přistávám v Neapoli, tak doufám, že mě hned nesbalí       

    OdpovědětVymazat
  2. Policie těžko, ta má v Neapoli jiné starosti Spíš si dej pozor na Neapolitánce - jdou po blondýnách jako čerti!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak teď jsem se pobavila Hlavně nezapomeň nahlásit ty dvě cizinky, ať už jsou odkudkoliv     

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Už po nich jdu! )Jen co je objevím, budou v tom lítat!

    OdpovědětVymazat
  5. Věřím, že ti nebylo do smíchu, ale já se smála jak blázen. Už to vidím, jak jsi odhodlaná být tvrdá, aby chlapci viděli, že narazili. Zápletka mi připadala, jako že si všichni myslíte," kdo je tady vlastně blázen"? Ještě že tě nezabásli, kdo by nám psal receptiky a veselé i poučné zážitky.
    Jsem ráda, že jsem si to přečetla včera večer, dnes ráno z Itálie smutná zpráva o zemětřesení.

    OdpovědětVymazat
  6. Růženko, to je zážitek jako hrom! Já se bavila, ale tobě určitě ze začátku moc do smíchu nebylo. Naštěstí pro tebe to dopadlo dobře.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je opravdu hotová "policajtská" story , mě za celý můj život ještě nekontrolovali, asi si to nechávají právě na takovouhle jobovku .Mimo téma, doufám, že jsi v pořádku, vůbec totiž nemám tušení, ve které části Itálie žiješ...

    OdpovědětVymazat
  8. To bylo dobrodrůžo. Naštěstí tě nevzali do vazby.

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Podle mých výpovědí si asi mysleli že moc normální nejsem - hlavně je nenapadlo že si o nich myslím totéž co oni o mě - že jsou podvodníci nebo lupiči    Zemětřesení je hrůza, bohužel opět spousty obětí

    OdpovědětVymazat
  10. [6]:Bavila jsem se do té doby než jsem si uvědomila že to jsou opravdu policisté! Hlavně jsem nechápala co se děje a proč zrovna já??

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Klidně si počkám dalších 30 let!
    Co se týče zemětřesení, tak tady jsme nezaznamenali nic, bydlím v severním Toskánsku - asi 50 km od Florencie, u města Pistoia. Párkrát jsem ho zažila i tady, i když ne v takovém rozsahu, ale pěkně to s námi zaklepalo. Bohužel se to v posledních letech stává docela často

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Naštěstí ne, ale zdálo se mi že největší problém je ten pes! Když se tě začnou vyptávat a nevíš co se stalo, není to příjemné, ale to je určitě jejich taktika

    OdpovědětVymazat
  13. Výborné, ale představ si, kdybys náhodou potkala nějakou známou a byly jste dvě. To by teprve bylo tóčo, že?

    OdpovědětVymazat
  14. [14]:Na to jsem taky myslela! Asi by nám nezbylo než se přiznat   

    OdpovědětVymazat
  15. Tedy fakt jsm se zasmála. A moc Jenom si díky profesionální deformaci neodpustím poznámku: osoby nad 50 nejsou krátkozraké, nýbrž dalekozraké (tj. vidí ostře do daleka a nevidí na blízko; event. mohou být krátkozraké od mala a od středního věku ještě k tomu dalekozraké, pak jsou nuceny nosit bifokály).Krátkozraký je člověk většinou již od mládí a vidí ostře pouze na kratší vzdálenosti. Pozn.: toto rozdělení je velmi hrubé a zjednodušující.

    OdpovědětVymazat
  16. Ach ta moje dnešní nepozornost! Tak já asi neumím číst
    a tomu se směju ještě víc. Takovou dlouhou přednášku sem dám, pak se znovu podívám - a ono je to tam správně napsané! Sice to mohlo teď být opraveno, ale o tom silně pochybuji. Tak se omlouvám. Aspoň se je čemu zasmát

    OdpovědětVymazat
  17. [17]:    Taky jsem se komentáři a hlavně jeho opravě zasmála - já jsem krátkozraká od dětství, tak o tom něco vím Teď už i dalekozraká, když mám kontaktní čočky Prostě v každém případě to chce brýle, i když chybička se vloudí snadno Každopádně děkuji za pozorné přečtení článku   

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Moje pozornost je opravdu obdivuhodná Každý by takovou chtěl!

    OdpovědětVymazat
  19. Četla jsem to jako detektivku.
    Také s nima v Itálii máme zkušenosti.Teda ani se nedivím, že nás často konrolují. Na našich cestách vypadáme podezřele.....

    OdpovědětVymazat
  20. [20]:   Občas dochází k extrému že kontrolují turisty a o pár metrů dál se obchoduje s drogami Ale chápu že to nemají lehké...   

    OdpovědětVymazat