pátek 19. srpna 2016

Čokoládovo - banánový dort (Torta banane e cioccolato)

Recept na čokoládovo - banánový dort jsem měla uložený už alespoň měsíc ale troubě jsem se vyhýbala jak se dalo. Dnes jsem měla doma i všechny potřeby - nevím jak vám, ale když najdu nějaký zajímavý recept který bych nejraději udělala hned, většinou mi aspoň jedna chybí - a i když teplo nás ještě neopustilo, v kuchyni už se dá existovat i během pečení. A tady je konečný výsledek !
******************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
3 vejce
80 ml mléka
80 gr másla
150 gr cukru
150 gr mouky
1 prášek do pečiva s vanilkou
100 gr hořké čokolády (použila jsem 75%)
2 - 3 banány
Pozn.: rozmixovala jsem spolu s čokoládou i pár mandlí ale jen proto že jsem je měla doma - v receptu nebyly, ale rozhodně neuškodily, naopak!
******************************************************************************************************************************
Nejdříve si připravte formu na pečení,použila jsem kulatou o průměru 24 cm. Buď jí vymažte a vysypte moukou nebo dejte na dno pečicí papír - aby lépe držel, vypláchněte formu studenou vodou. Okraje nevymazávám, po upečení objedu ostrým nožem, zůstanou tak po vyklopení rovné. Nechte rozpustit máslo (může být i rostlinný tuk nebo půl na půl) a dejte prochladnout. Čokoládu jsem použila vcelku a na hrubo rozmixovala, nedávala jsem čokoládové pecky a bylo to učitě lepší. Banány oloupejte a nakrájejte na kolečka. V receptu byly uvedené tři, já dala dva a zdálo se mi, že stačily - záeží na vás jak dalece je milujete. Oddělte žloutky od bílků ke kterým přidejte špetku soli a ušlehejte tuhý sníh. Pak našlehejte žloutky do pěny spolu s cukrem a za stálého míchání přilijte vychladlé máslo ale už nešlehejte, jen dobře míchejte vařečkou. Nakonec střídavě a po troškách mléko které by mělo mít pokojovou teplotu a mouku s práškem, dobře rozmíchejte aby se neudělaly žmolky, přidejte banány s čokoládou a úplně jako poslední sníh z bílků. Ten dávám tak na 3x a opatrně obracím zespoda nahoru a obráceně, aby se příliš nepoškodil.
Směs vlijeme do formy a dáme péct na 170° asi 40 minut bez horkovzduchu. Kdyby se vám zdálo že povrch dortu příliš tmavne, přikryjte jej alobalem. Zkuste špejlí jestli je dobře propečený, pak vyndejte z trouby a nechte pár minut ve formě odpočinout, objeďte nožem okraje aby se uvolnily a opatrně vyklopte - pokud používáte odepínací formu, tím lépe. Nechte vychladnout a pak pocukrujte.
Tento dort už se nijak neplní, ale podle mě by mu neuškodilo trochu šlehačky na ozdobu, dejme tomu položit jej řezem na talířek a vrchní část ozdobit. Záleží na vás, mě nezbývá než popřát BUON APPETITO!Usmívající se

16 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, mňam....hned bych si kousek dala. Recept brzy vyzkouším!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Dortík vypadá moc dobře, jenže banány u nás nejsou v oblibě. Možná bych mohla použít i jiné, ne moc mokré ovoce. Co myslíš 😵
    Přeji hezký víkend. 🌞

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Děkuji za pochvalu, ale nezbylo   

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Já se příště chystám na ty  tvoje poslední bábovky - už jsem je slíbila!   

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Na italském blogu kde jsem našla recept se taky někdo ptal, chtěli tam dát hrušky. Jako sestava to není špatné, jen nesmí být moc zralé ani moc tvrdé. Já bych dala i jablka, ono jde hlavně o to aby byl dort trochu mokřejší. Klidně i strouhanou cuketu    Taky přeji hezký víkend   

    OdpovědětVymazat
  6. Růženko, určitě vyzkouším. Dortík vypadá krásně a určitě bude i výborný   

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Musím říct že zmizel dost rychle což je nejlepší pochvala   

    OdpovědětVymazat
  8. Vše co je s banány je luxusní záležitost a ještě čokoládička...Růži, Ty jsi had z ráje   

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:   Tak tohle mi ještě nikdo neřekl, ale beru to jako pochvalu!!   

    OdpovědětVymazat
  10. Dort byl určitě vynikající, dovedla bych si jej představit i s těmi hruškami
    U nás prozatím vede jako moučník směs ovoce a řeckého jogurtu,zakápnutá medem. Jak jsme moc mlsní,tak přidám dlouhý piškot pokropený rumíkem.   

    OdpovědětVymazat
  11. [11]:Ano, viděla jsem a honila mě mlsná! Taky bych přidala piškot namočený v rumu, leju ho do všeho podobného - a někdy i do hrdla

    OdpovědětVymazat
  12. Další dobrůtka, která by mi chutnala, ale nemohu moc péci s čokoládou, manžel je diabetik a nějak se vytrácí z obchodů dia čokolády. Je to škoda, protože tohle je určitě mňamka.

    OdpovědětVymazat
  13. Růži,tak toto je i moje gusto,hořká čokoláda s banánem,dort musel být výborný    Mě by chutnal určitě i bez té šlehačky
    Myslím,že mám taky někde recept na banánovou bábovku,musím si prolistovat  recepisník   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Tak to není nic pro vás, ale mohla bys tam dát jen kakaový prášek a trochu těch mandlí aby to křupalo    Ty banány pro diabetika taky nevím, ale jsou dobré i hrušky. V podstatě bys upekla něco úplně jiného   

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Já jsem šlehačku taky nedala, jen mě tak napadlo, že by se mohla hodit k čokoládě i k banánům Ale to je jen pro velké mlsouny Banán a čokoláda - zvlášť tahle hořká - jsou fakt dobrá kombinace   

    OdpovědětVymazat