pátek 26. srpna 2016

Brambory zapečené s cibulí (teglia di patate e cipolla)

V očekávání (mohu říct i toužebném) chladnějších dnů jsem našla tento recept - jednoduchý, levný, chutný.. Už jsem jej párkrát dělala i jako přílohu k pečenému masu, ale je výborný i samotný nebo se salátem, dá se jíst teplý, vlažný i studený... Dále jej můžete obohatit i šunkou, salámem, někdy dávám pancettu (slaninu) nebo kousky salsicce (italské syrové klobásky). Vypadá spíš česky než italsky ale našla jsem jej v italské kuchařce - pravděpodobně pochází ze severní Itálie nebo z Toskánska kde se s oblibou používají jednoduché a lehce přístupné (rozuměj - to co najdeme ve spíži :-)) suroviny.
*********************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
800 gr brambor
1 cibule
pár lístků šalvěje
pár lístků tymiánu
strouhaný tvrdý sýr (Grana Padano nebo Gran Moravia)
strouhanka
30 gr másla
trochu mušlátového oříšku
sůl a pepř
eventuelně a podle chuti šunku nebo jinou uzeninu
*********************************************************************************************************************************
Vybereme přibližně stejně velké brambory a dáme je vařit ve slupce pár minut. Vyndáme, necháme prochladnout oloupeme a pak nakrájíme na plátky nebo nahrubo nastrouháme. V pekáčku rozpustíme máslo - lze použít i zdravější olej nebo nezdravé sádlo které ale v tom množství určitě neuškodí a získáte hezkou kůrčičku ( v těchto případech prostě fandím sádlu!) a vložíte první vrstvu brambor. Cibuli oloupete a nakrájíte na velmi jemné plátky, pokryjete vrstvu brambor, přidáte nasekaný tyminán, šalvěj, sůl a pepř a špetku muškátového oříšku. Můžete samozřejmě použít i jiné bylinky, podle chuti. Pokapeme tukem a uděláme další vrstvu z brambor a cibule tím samým způsobem.
Nakonec posypeme strouhankou kterou jsme smíchali s nastrouhaným sýrem a dáme zapéct.
Stačí zhruba 10 - 15 minut při 180 stupních a pak můžete dát pod gril aby se udělala pěkná kůrčička i zvrchu.
Tip pro ty, kteří musí mít maso : do brambor zlehka přimícháte na kostičky nakrájenou šunku, libové uzené nebo salám ( a hned je to veselejší,že? :-)) BUON APPETITO!Usmívající se

19 komentářů:

  1. Typicky italské - pochoutka ze tří ingrediencí   

    OdpovědětVymazat
  2. To mi připomíná jídla, která se vařila už hodně dávno, kdy se málo vařilo maso, že? To by manželovi asi moc nejelo, ne kvůli tomu, že tam není maso, ale asi by se vznášel až u stropu. Myslím, kvůli té cibuli, tu on moc nemusí, má z ní potíže, ale mně by nevadila.

    OdpovědětVymazat
  3. To určitě vyzkouším, díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  4. Zapečené brambory mám ráda na všechny možné způsoby, maso by mi nechybělo

    OdpovědětVymazat
  5. Jednou jsem tento recept dělala s porkem a nebylo to ono...já ty to bramborové variace miluju  a stačí mi bez masa...   
    Krásný víkend...já už se tam k Vám tak těším....doufám, že si pochutnám

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu zajímavý recept....a co třena tu cibuli ještě před její cestou na brambory trošku osmahnout?

    OdpovědětVymazat
  7. Já tahle jednoduchá jídla prostě naprosto miluju, já jsem cibulová a bramborová, takže tohle o to víc!

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Přesně tak, jako v naší dřívější kuchyni, jídel z brambor a velmi jednoduchých tam byla spousta. S cibulí bývá problém, ale většinou jen se syrovou Tahle je mírně pečená spíš dušená   

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Doufám že je u vís menší vedro než tady, teď bych to dělat nemohla! A ani jíst!

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Musím říct že ač nejsem vegetarián, taky se bez něj obejdu   

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Myslím že si pochutnáš a navíc jedeš do krásného místa!    Já tam nebyla ale kdo měl to štěstí, mluví o tom v superlativech - myslím hlavně Ischia.. V Neapoli si dej kafe a pak tam mají výborné zákusky pizzu, pastu.. Na dietu zapomeň to by se urazili   
    Už se těším na reportáž!!

    OdpovědětVymazat
  12. [7]:Ta spodní vrtsva se opeče v troubě, ale jestli máte rádi spíš smaženou cibuli, tak dá se všechno Tady se smažená moc nepoužívá, je hůř stravitelná  na to jsou Italové hákliví

    OdpovědětVymazat
  13. [8]: Já mám tuhle kombinaci taky moc ráda Maso (nebo uzeninu) jsem tam připsala pro masožravce, ale být opravdu nemusí   

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Tak u nás je taky vedro. Schovám si to, až bude na to čas a chuť. A masíčko si tam rozhodně přidám!

    OdpovědětVymazat
  15. Brambory milujeme na všechny způsoby a tento recept 👍 . Určitě vyzkouším a už teď vim, že mňamka bude chutnat.

    OdpovědětVymazat
  16. [12]:Kávička...dortíčky, pizza, pasta....wow...já se tak těším...také jsem slyšela, že je tam nádherně, jsou tam nádherné parky s termálními prameny...přijedu jako nová     

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Jestli jste bramboroví jako já tak určitě!   

    OdpovědětVymazat
  18. [17]:To si piš!! Jsou to světoznámé lázně s blahodárnými účinky pro tělo i duši Kromě jiného uvidíš nádherné západy slunce.. Zkrátka nezbývá než se těšit

    OdpovědětVymazat