úterý 16. srpna 2016

Hambuger z lilků (Hamburger di melanzane)

Dnešní recept je vhodný i pro vegetariány a v ničem si nezadá se svým slavnějším masovým bratrem.
Použila jsem lilek, ale můžete vzít i jinou zeleninu, například cuketu anebo udělat zeleninovou směs - velmi dobrý je i s přidáním paprik.
**********************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
1 lilek (cuketa, nebo směs lilku, cukety a papriky nebo podle vaší chuti)
2 plátky chleba (pokud použijete jen jeden druh zeleniny, stačí dva, jinak úměrně přidejte)
30 gr parmezánu
1 - 2 stroužky česneku
bazalka
sůl, pepř
olivový olej
**********************************************************************************************************************************
Lilek případně i ostatní zeleninu omyjte a nakrájejte na kostičky. Dejte na pánev s olejem a mírně poduste. Nechte prochladnout a vložte do mísy. Mezitím si namočte chleba v mléce nebo ve vodě a dobře jej vyždímejte a rozdrolte. Přidejte k zelenině spolu s parmezánem, utřeným česnekem, sekanou bazalkou (dávám zhruba jednu lžící), osolte a opepřete. Pokud je směs moc řídká, přidejte trochu strouhanky a nechte asi 10 minut uležet. Pak tvořte hamburgery, tady je na ně speciální forma, kulatá o průměru asi 10 cm do které se směs vloží a pak upěchuje, ale pokud jí nemáte stlačte dobře asi hrst směsi oběma rukama, aby byla hezky stmelená - vejce se nedávají. Pokud se vám i potom zdá že málo drží, obalte mírně v mouce nebo v jemně mleté strouhance - u pravých hamburgerů se to sice nedělá, ale tohle taky není pravý hamburger :-))
Rozehřejte olej na pánvi - ne moc, nesmí plavat! - a opatrně vložte, opečte a ještě opatrněji obraťte a opečte i z druhé strany. Z uvedeného množství - pouze z lilku, bez další zeleniny - připravíte 2 větší hamburgery. Podávejte se salátem nebo s bramborovou kaší a s přáním BUON APPETITO!Usmívající se

15 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, moc Tě zdravím. lilek jsem na tenhle způsob ještě nikdy nedělala. Díky za inspiraci!!

    OdpovědětVymazat
  2. Ruženko, prima, my jsme lilkoví, jen zkusím ty placičky upíct ve formě na mufiny, lilek rád nasákne hodně tuku. Parmezán je pro českou důchodkyni dost drahý a méně dostupný. Jaký jiný sýr můžu použít? Díky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak do toho bych fakt šla, lilek mohu 100x jinak, navíc klasické hamburgery jsem v životě neměla, nemusím to, vlastně ani vidět, natož jíst     

    OdpovědětVymazat
  4. Lilek bude každým dnem na zahradě zralý, pak se hned pustim do dobroty podle tvého receptu. Myslíš, že bych to mohla upéct na pečícím papíru v troubě. Se smaženým neuspěju u dcery.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Ahoj Alenko, já ho moc často nedělám ale takhle upravený chutnal i mým "chlapcům"   

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: To je pravda, tuk nasávají, nakonec je skoro jak houba Musí se nejdřív podusit, dávám málo tuku a pak míchám a míchám Do formiček jsem nezkoušela ale mělo by to fungovat parmezán je dobrý protože se neroztéká a má výraznou chuť, drahý je, to máš pravdu Když dáš formičky, mohl by jít i eidam, lépe to spojí - řekla bych Dej vědět jak to dopadlo jestli je uděláš!

    OdpovědětVymazat
  7. [3]:Tak to jsme dvě, já ten  z "Mekáče" nikdy nejedla Dělají se doma, ale velice jednoduše, vlastně jen maso Těmhle se tak říká kvůli formě, jinak s nimi nemají nic společného

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:Dala jsem minimum omastku na pánev, úplně to stačilo, zelenina byla už na oleji podušená Ale v troubě by se určitě upéct dali! jedla jsem i bramboráky pečené v troubě a nebyly vůbec špatné, naopak

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle je určitě i pro mne mňamka. Víš, že jsem lilek ještě nikdy nejedla? No, uvidím, z čeho to nakonec vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:Libuško, teď je čas kdy dozrávají, můžeš zkusit Jinak se dá použít i cuketa a postup je stejný   

    OdpovědětVymazat
  11. Hamburger určitě zkusím. U vás asi používáte bílý chleba. Mohla by se dát veka nebo rohlík?

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Chleba máme i normální, ten jsem dala já, ale  v originálním recept byl toustový chléb, takže by se určitě dát mohl i rohlík nebo veka.

    OdpovědětVymazat
  13. Zrovna mám dva menší lilky doma, ale chtěla jsem je dělat zapečené, no tak nyní váhám   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Zapečené jsou taky moc dobré Teď by jich mělo být na trhu dost, proč nezkusit obě varianty?   

    OdpovědětVymazat