čtvrtek 14. června 2012

Kolac s merunkovou zavareninou

Tento treny kolac (nebo spis buchtu) jsem vyzkousela v tydnu. Jde rychlou pripravu a jednoduche davkovani. Vysledkem je dortik, chutove pripominajici trenou buchtu plnenou marmeladou-ale pece se zaroven s ni.

3 vejce
150 gr polohr.mouky
pul vanicky tuku (125 gr,myslim ze u nas je stejna vaha)
90gr cukru
pul prasku do peciva
marmelada dle chuti-nebo povidla
spetka soli
cukrove granule-podle chuti

Utreme tuk s cukrem do peny, pak pridavame jedno vejce po druhem - dalsi vejce pridame, az kdyz je predchozi dobre vpracovano, ale netreme zbytecne dlouho. Je lepsi, kdyz ma vse pokojovou teploty, jinak se smes muze srazit. Smichame mouku s praskem do peciva a soli a postupne pridavame do testa. Dobre promichame, nalijeme do mensi formy (zhruba 22 cm, pokud je kulata nebo na mensi pekacek, vylozeny pecicim papirem)
Na povrch testa vlozime asi 8-10 lzicek marmelady, ktera se behem peceni vnori do testa. Pokud mate radi, asi po 1o minutach peceni posypte buchtu cukrovymi granulemi. Pece se asi 25 minut.

4 komentáře:

  1. Ahoj Růženko, koláč vypadá moc dobře. recept je jednoduchý, takže další adept na vyzkoušení

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko, další dobrý recept. Přeji pohodový víkend.   

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle mě  Růženko nedělej??! je moc hodin a mě honí mlsná a tady taková dobrota.Vyzkouším určitě,vypadá ,,jedle,, přeji hezké sluníčkové dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Au, já taky sladké omezuji a ty mi děláš chutě.   

    OdpovědětVymazat