pátek 30. října 2020

Kejlovic koláčky

Recept na chutné a rychlé koláčky jsem našla už nevím na jakém blogu, takže se omlouvám pokud jsem okopírovala něčí originální recept. Nevím, kdo jsou Kejlovi,ale koláčky mají moc dobré! Vyzkoušela jsem je (zřejmě je ještě brzy,ale byla jsem zvědavá ) coby cukroví na Vánoce.
Je to obdoba důlkových koláčků jen těsto se připravuje jinak. Myslím že by se dalo dobře použít i na slané sušenky.
***************************************************************************************
INGREDIENCE:
300 gr mouky
200-220 g másla nebo tuku (dávám zhruba půl na půl - originál uvádí       jedno celé máslo /250 gr/ ale zdálo se mi to moc)
3 tavené sýry (trojúhelníčky)
špetka soli
marmeláda na plnění podle chuti
cukr na obalení
***************************************************************************
Mouku prosijeme do mísy, přidáme špetku soli a rozsekané máslo či tuk. Dobře promneme a přidáme na kousky nakrájené trojúhelníčky. Opět promneme a vypracujeme hladké těsto, dáme do lednice aspoň na hodinu odpočinout.Z těsta děláme menší kuličky a dáme na plech vyložený pečicím papírem. Koncem vařečky nebo prstem děláme v každé kuličce důlek který plníme marmeládou. Pečeme asi 20 minut BEZ HORKOVZDUCHU. Upečené cukrujeme nebo obalujeme v moučkovém cukru s vanilkou. 

18 komentářů:

  1. Vypadají jako koláčky svatební! :) Byla jsem trochu zvědavá a našla něco o Kejlovic koláčcích :D - https://www.brydova.cz/2012/04/26/kejlovic-kolacky/.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi měla bezva nápad! Já paní Brydovou znám z internetu, kromě receptů mám od ní i nápady na ruční práce (pokud je to ta samá). Koláčky jsem našla někde jinde, recept je ale stejný .

      Vymazat
  2. Tyto koláčky jsem ochutnala od známé, nejsou špatné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem je dělala několikrát, rychlé, chutné a křehké . Na Vánoce určitě upeču znovu.

      Vymazat
  3. Máš je moc pěkné. Mě zaujaly ty sýry - ale my máme recept na koláčky z majolky, tak se vlastně není čemu divit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím že to vyjde podobně, dělala jsem i těsto s mascarpone nebo zakysanou smetanou a podařilo se 😊

      Vymazat
  4. Růženko, hned bych ochutnala. Sýr dávám do těsta na jedny rohlíky, tak proč ne na sladko.
    Děkuji za recept a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si říkala že by se koláčky mohly udělat i se slanou naplní , těsto je víceméně neutrální . Myslím že by vznikly sympatické jednohubky :-)

      Vymazat
  5. Tedy to vypadá opradvu pěkně.Určitě se pokusím je upéct ☺
    Růženko,přeji pěkný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu jen doporučit, s těstem se dobře pracuje a jsou opravdu výborné .

      Vymazat
  6. Inu, veliké překvapení jsou ty sýry, s tvarohem, mascarpone či žervé, to jsem dělala.
    Ale roky ti důvěřuji, nazraje na ně čas :-)
    Krásné dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za důvěru 😁 Už jsem je dělala víckrát a vždycky se povedly, takže bez obav. Sýr v nich není cítit, stačí dát normální smetanový, krémový, aby nezůstaly kousky . Hezké na nich je i to, že jich vyjde hodně!

      Vymazat
  7. Koláčky vypadají báječně. 👍👍 Chystala jsem se podruhé v životě na pečení klasických svatebních. Poprvé jsem je pekla před 5 lety na naše 40. výročí. Na letošek jsme plánovali opět pozvat rodinu a svědky do nedaleké restaurace, ale oslava nebude, tudíž ani pečení.
    Hezké a klidné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dají se použít klidně i jako svatební. Já je dělala nedávno z nekynutého těsta , taky rychlovka. Ale jen tak pro zábavu, ne kvůli výročí a malé množství. Bohužel zatím musíme oslavy odložit, doufám že budou aspoň na Vánoce 🤞

      Vymazat
  8. To jsou sympatické malé koláčky... S tavený sýrem těsto jsem ještě nezkoušel..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to byla taky novinka, ale osvědčila se, od té doby je dělám docela často. Jsou křehké, mají příjemnou chuť a je jich dost :-)

      Vymazat
  9. Růženko, já je mám na blogu pod názvem Apetito koláče. Už jsem je dlouho nedělala, ale kdysi jsem je dělala často, jsou výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem se byla podívat, mohla bych zkusit i s ořechovou naplní. Dobrý je trik udělat důlky víčkem, prstem vyjdou trochu šišaté 😁

      Vymazat