čtvrtek 1. října 2020

Brownies

 Dnes přináším další moučník z archívu, který jsem přepsala “na česko“, t.j. dala háčky a čárky tam, kam patří ...
Měla jsem doma čokoládu, která  by normálně vydržela až do Vánoc ,ale v týdnu jsem se rozhodla ze upeču brownies, což jsou čokoládové kostky s ořechy. Říká se, že vznikly tak, když jedna americká hospodyňka prostě zapomněla dàt do čokoládového dortu prášek do pečiva. Když vytáhla z trouby něco jako placku, aby zachránila pověst, nakrájela jí na kostky, pocukrovala a podávala. Stal se z nich proslulý moučník, který se dělá po celém světě. Jestli je tato zkazka pravdivá to nevím, každopádně  by to byl velice trefný omyl..Z mnoha receptů, které od té doby vznikly, jsem vybrala jeden rychlý a zaručený. Je to bomba,ale jednou za čas...a nakonec, můžete sníst jen jeden čtvereček (dejte mi vědět, kdo to vydržel :-))
****************************************************************************************
INGREDIENCE:
200 g hořké čokolády 
100 g másla
100 g cukru
3 vejce
špetka soli
2 - 3 lžíce  polohrubé mouky
hrst sekaných ořechů ( mohou být i oříšky)
***************************************************************************
Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu s máslem a necháme   chvíli  prochladnout. Mezitím utřeme  žloutky s cukrem a ušleháme zvlášť  pevný sníh z bílků. Do mouky přidáme špetičku soli. Čokoládovou směs vlijeme do žloutků a velmi dobře promícháme . Pak přidáme po částech mouku  střídavě se sněhem  a nakonec nahrubo rozsekané ořechy . Vlijeme do čtvercové nebo obdélníkové formy vymazané tukem a vysypané hrubou moukou nebo vyložené pečícím papírem.
Pečeme při 170' asi 20-25 minut. Moučník může v troubě vyběhnout - záleží na tom, jak hodně jste šlehali  žloutky - ale po vytažení zas slehne, je silně  čokoládový. Po vychladnutí  posypeme práškovým cukrem a krájíme na čtverečky.
Vydrží dlouho vláčný - ale nebudete mít čas si to prověřit, neboť velice rychle mizí! BUON APPETITO!

17 komentářů:

  1. Růženko, recept na brownies vypadá opravdu jednoduše a já ho příležitostně vyzkouším. Moje dcera peče brownies poměrně často, ale její recept je složitější. Udělala jsi mi po ránu chutě.😀
    Hezký den do Toskánska 🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou hledám tu nejjednodušší verzi 😉 Mám ještě jeden recept kam se dají celá vejce a prakticky se vše jen smíchá a je taky dobrý, ještě víc čokoládový 😋

      Vymazat
  2. Růženko, my brownies pečeme taky, ale jinak. A opravdu ten náš vypadá placatěji :) Hned mám na něj chuť.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správně by placatý měl být, záleží i na formě. Já dala malou a i když tam není prášek do pečiva, vyšla vzhledově spíš buchta . Jak píšu v odpovědi nahoře, mám i recept kam se dávají vejce celá, prakticky jen rozšlehaná vidličkou. A to se mi zdá víc “brownies” 😊

      Vymazat
  3. Růženko, peču něco hodně podobné a máš pravdu, zmizí rychlostí blesku.
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, čokoláda a ořechy je skvělá kombinace!

      Vymazat
  4. Peče má dcera a pravidelně, jenže.
    Dává kvalitní čokoládu a na mne je tohle moc těžké.
    Já echt gold čokolády blbě snáším, víc mi chutná profláknutá milka :-)
    Fotečka ... mňam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milka mě taky chutná a je to navíc vzpomínka na mládí. Pamatuji si že byla občas i k sehnání a šetřili jsme si každou kostičku 😋 Ale sem to chce kvalitní a hořkou 😊

      Vymazat
  5. Růženko, tak tuto dobrotu vždy přinese ke kafíčku dcera, já se o ní nepokouším. Nám stačí tak maximálně dva kousky, moc čokoládové moučníky nemusíme. Dcera si vždy u nás pochutná na kynutém koláči, či bublanině. Přinese dva až tři kousky na výměnu a domů jde s celým plechem koláče☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá výměna! Já dělám čokoládové moučníky taky zřídka, brzy se přejedí. Chce to opravdové vyznavače čokolády :-)

      Vymazat
  6. Kam se na tuhle dobrotu hrabe můj právě vytažený z trouby švestkový koláč! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tomu ráda věřím!! Sama bych klidně měnila, mám slabost pro všechno švestkové 😁

      Vymazat
    2. Pardon, pochopila jsem to obráceně! T.j. kam se hrabe brownies na švestkový koláč . Každopádně bych měnila 😁

      Vymazat
  7. Když já čokoládu nemusím ☻ Švestkový koláč jsem pekla teď 2x za sebou.
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je pro čokoholiky, ale chápu tě. Dřív jsem na čokoládu chodila denně, teď kolem ní chodím a nic 😊

      Vymazat
  8. Růženko, brownies taky dělám a moc nám chutná. My jsme čokoholici :-) Ten tvůj vypadá k nakousnutí.
    Pěkný víkend přeji do Toskánska. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyšel trochu vyšší než by měl ale dobrý byl i tak. Toskánský víkend byl tentokrát dešťový . 🌂🌧

      Vymazat