čtvrtek 17. září 2020

Pražma pečená se sardelovou pastou

Tento způsob jak upravit rybu se dá použít na pražmu,ale i na jiné ryby, i sladkovodní, třeba pstruh, lín apod.
INGREDIENCE pro 4 osoby:
2 větší nebo 4 menší ryby
lžíce sardelové pasty
4 - 5 stroužků česneku
1 lžíce sekané petržele a několik celých stonků
sůl a pepř
olej
Ryby omyjeme, osušíme a do jejich kůže uděláme šikmé zářezy, jak je vidět na fotografii. Smícháme sardelovou pastu, utřený stroužek nebo dva česneku a sekanou petrželku. tuto směs vetřeme do zářezu. Vnitřek ryby osolíme, opepříme a vložíme snítku petržele, oloupaný stroužek česneku vcelku a zakápneme olivovým olejem. Rybu potřeme olejem i po povrchu a dáme péct do horké trouby asi na 15-20 minut - podle velikosti ryby. Můžeme přidat i pár brambor krájených na plátky a mírně ovařených (asi 2-3 minuty v osolené vodě) a několik rozpůlených cherry rajčátek.

18 komentářů:

  1. Růženko, ty mě dáváš, co nejdříve půjdu na ryby. Ovšem do rybárny, chyttat, to bych nedala, jedině s klobásou a něčím ke kafíčku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky chodím chytat ryby do rybárny :-) Jednou jsem byla i u řeky, v Čechách, ale to mi bylo asi 15 let. Chce to velkou trpělivost a nedokázala bych je stejně zabít.

      Vymazat
  2. Růženko, naštěstí jsem se na Krétě najedla výborných ryb, jinak bych snad u tvého receptu plakala :o) Ryby miluji, ale pražmu si honu jet koupit tak snad jen do Makra...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, tady se to rybami jen hemží a mě zrovna moc nechutnají. Ještě tak v téhle úpravě na pekáči, nebo smažené potvůrky.

      Vymazat
  3. To musí být dobrůtka ☺
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá byla, je to jedna z málo úprav které jsem si oblíbila . Zdravím! 🤗

      Vymazat
  4. U nás v Čechách je to s kvalitou a čerstvostí ryb maličko problém, což nás velice limituje ve výběru a častější konzumaci.
    Proti světu jsme hodně pozadu, protože lidé se ryby bojí v obchodech kvůli čerstvosti kupovat.
    Kdysi dávno zde byla rozšířená síť prodejen rybáren, která s nástupem hypermarketů zanikla.
    A čerstvá ryba si hledá cestu na náš stůl v mražené formě, což je nebe a dudy, že...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taky menších rybáren ubylo, ale i v hypermarketech prodávají ryby čerstvé a kvalitní. V Česku myslím ještě dost převládá názor že nejlepší ryba je prase! 😁

      Vymazat
  5. Také jen tiše závidím a slintám. Čerstvá ryba z moře s tvojí úpravou... Když jsme se dostali k moři a objednali si tam rybu, bylo to většinou jídlo, na které jsme dlouho vzpomínali... Tady máme tak kapra o vánocích :-) Ale i ten nám chutná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na kapra vzpomínám já! Když jsem tady vyprávěla jak jsme ho před Vánoci chovali ve vaně, mohli se smíchy potrhat 😂

      Vymazat
  6. Růženko, jsem moc ráda, že jsem objevila tento blog. Itálie je moje velká láska už od střední školy (tedy fakt dávno). Vloni jsme se snažili poznat co nejvíc z Toskánska a letos na to smutně vzpomínám. Jo, a byli jsme tam po 15. srpnu :-) a byl to masakr :-)
    Přeji krásnou italskou neděli. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ! Toskánsko je opravdu nádherné, je tu všechno - příroda, moře, památky , jídlo a víno 👍
      Ale dovolenou v srpnu všem vymlouvám - kamarádka s manželem jednou jeli 2.srpna do Rimini 250 km asi 6 hodin .

      Vymazat
  7. Tyby máme rádi, ale je pravda, že čerstvou rybu u nás moc nedostanete. Mražené nebo maximálně vakuované a čerstvé jen v prosinci, před Vánocemi. Jinak drůbeží, hovězí, vepřové střídáme to.
    Jsem ráda, že jsi se přemístila, tvoje články jsem ráda četla a budu zase.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ryby taky moc nejsem, ale zdravá výživa si je žádá a jednou za čas ... nejlépe s hranolky a tatarskou 😋
      Přestěhovala se nás většina, jsem ráda že jsme se zas našly 😊

      Vymazat
  8. Tohle bych nedala, ne chuťově, to zní fantasticky, ale vzhledově. Mám problém i s uzenou makrelou a jejíma očima :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi mě pobavila, já jí vyfotila schválně dokud byla vcelku, protože bez hlavy vypadala daleko hůř! 😂

      Vymazat
  9. Růženko, ty mi děláš chutě. Jak se říká, v jednoduchosti je krása.
    Děkuji za recept, který příležitostně vyzkouším 💕👍
    Měj prima dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při tvých cestách po Itálii jsi si určitě všimla že většina jídel je jednoduchá . I když na jihu vaří - kupodivu vzhledem ke klimatu - trochu hutnějši a pikantnější jídla . Saluti dall’Italia 👋 😁

      Vymazat