středa 2. září 2020

Bramborové krokety se šunkou

Bramborové krokety jsou vděčné jídlo. Jednak je můžete připravit i ze zbylé bramborové kaše, anebo pozměnit uzeninu - místo šunky šunkový.  nebo i jiný salám, případně  trochu  hrášku nebo jiné zeleniny, kousky sýra apod. Nebo je udělat jen z brambor a podávat i jako přílohu k masu.
**************************************************************************
INGREDIENCE:
asi půl kg vařených brambor
2 vejce
100 gr šunky nebo jiné uzeniny
špetku muškátového oříšku 
sůl, pepř
lžíce strouhaného sýra
strouhanka
lžíce sekané petržele
olej na smažení
***************************************************************************
Brambory nakrájíme na kostky a uvaříme. Mačkadlem na brambory je protlačíme do mísy, přidáme na kostičky nakrájenou šunku, sýr,  sůl a pepř podle chuti, špetku muškátového oříšku, trochu sekané petrželky  a 2 vidličkou rozšlehaná vejce. Eventuálně kousky vařené zeleniny nebo malé kostičky sýra .Dobře spojíme v těsto, pokud by bylo řídké, můžeme přidat trochu strouhanky. Necháme chvíli  odpočinout, pak tvoříme válečky, které obalíme ve strouhance. Smažíme ve vyšší vrstvě oleje a pak vyndáme na savý papír, který vsákne přebytečný  tuk. Podáváme se salátem. BUON APPETITO! 



23 komentářů:

  1. Každý den poránu mi děláš chutě.Já ještě vůbec nevím,co budu vařit.Toto by se mi líbilo ☺
    Přeji nádherný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohla by ses do nich pustit, do oběda v pohodě stihneš! 😉

      Vymazat
  2. Tady by clovek stloustnul ,kazdy recept ktery sem das je opravdu vyborny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ! Co se týče tloustnutí, všechno záleží na množství. Já jsem je dělala i včera, se salátem

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Dají se vylepšit opravdu na hodně způsobů , je to vděčný recept 😋

      Vymazat
  4. Tak tohle je trochu něco jiného, možná vyzkoušíme jako překvapení.. Občas kupuje kulaté krokety jako přílohu a smažíme ve fritaku, ale toto je jiné "kafe"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu jen doporučit! A jestli máte friťák o to budou lepší , chtějí vyšší vrstvu oleje.

      Vymazat
  5. Ruženko, nedělej mě chutě, určitě vyzkouším. Moc se mě líbí to mačkadlo na brambory. Dnes si připravím PORTOBELLO,se zeleninkou, sýrem a jogurtovým dipem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mačkadlo na brambory je moc fajn. Ten horní díl je taková páka, kde je plné kolečko, dolní díl má dírkované dno. Tam se dají brambory a stlačí se pákou. Je to rychlé a dá se použít i na jinou vařenou zeleninu.
      Portobello neznám, máš někde recept? 😋

      Vymazat
    2. Pamatuji si,že jsem kdysi toto(staromódnější)mačkadlo měla.To byly rychlé bramborové knedlíky ☺

      Vymazat
  6. Další dobrota, Růženko!
    Děkuji za recept a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Hmm, tak já dnes dojídala ten květák :D. Ale tak trochu podoby tam je, třeba strouhanka. Nebo vejce :D. Díky za tip, tohle by mohlo klukům hodně chutnat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květák bys tam mohla přidat taky...Nebo udělat rovnou krokety květákové, když přidáš uzeninu, zamaskuješ zeleninu! 😉

      Vymazat
  8. To by mě tedy nikdy nenapadlo. A přitom tak jednoduché a určitě chutné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chutné a velice jedlé . Aspoň u nás doma se s nimi vyřešilo dost večeří ..👍

      Vymazat
  9. A s čerstvým špenátem dokonalá kombinace.
    Dobrou chuť a krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak!! Teď jsi mi připomněla mojí ZDŠ , kdy jsme my děvčata měly jako předmět vaření a kluci dílnu . A jednou se vařily (smažily) právě bramborové krokety s dušeným špenátem 😊

      Vymazat
  10. Růženko, já je dělám se sýrem bez šunky, vyzkouším tvoje. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, často je taky dělám bez šunky , hlavně jako přílohu k masu 😊

      Vymazat
  11. Růženko, já psaní a ani komentáře nedělám z mobilu. Pokud se chci přihlásit k odběru na Atom a to nejen u tebe, tak mi to nejde. Já se v tom nevyznám, blog mámn založený od vnuček.

    OdpovědětVymazat