neděle 7. dubna 2019

Měkký koláč s povidly (Crostata morbida con la marmellata di prugne)

Česká povidla v Itálii nenajdete, ale v Lidlu jsem objevila švestkovou marmeládu, která se jim asi nejvíc podobá. Zvlášť když do ní zapíchnu tyčinku skořice a malinko rozředím rumem :-)
Nechám pár dní uležet, dobře promíchám a povidla jak od maminky jsou na světě.
Jako na zavolanou jsem při jedné takové výrobě narazila na italský recept "měkkého koláče se švestkovou marmeládou". S marmeládou se zde pečou spíš koláče z lineckoho těsta zvané "crostata", tento recept sliboval koláč nejen měkký, ale i rychle hotový. Hned jsem se do něj pustila a opravdu je jak výroba tak pečení rychlá záležitost, kromě jiného byl i rychle snězený :-)
****************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
200 gr hladké mouky
80 gr cukru
150 gr másla
1/2 prášku do pečiva s vanilkou
2 vejce
špetka soli
povidla (nebo jiná marmeláda pikantnější chuti, např. rybízová nebo višňová)
moučkový cukr na posypání
***************************************************************************************************************************************
Verze na vypracování těsta jsou dvě, jedna s pomocí robotu, druhá bez. Při té první - robotové, můžete použít máslo rovnou z lednice, pokud budete pracovat vlastními silami, je lepší ho vyndat předem, aby trochu změklo.
Připravte si formu (použila jsem o průměru 24 cm), protože pak to půjde opravdu rychle.
V míse smíchejte mouku, sůl, prášek do pečiva a cukr. Přidejte kousky másla a propracujte. Pokud nemáte robot a nechcete si špinit ruce, v této fázi dobře poslouží i vidlička. Vejce rozkvedlejte v hrnku a po částech přilévejte, míchejte až se vytvoří hladká,poněkud lepkavá směs.
Vyklopte jí nějakým způsobem do formy a uhlaďte povrch. Pak udělejte obrácenou lžičkou nebo prstem sem tam hlubší důlky, do kterých dáte povidla nebo i jinou vámi oblíbenou marmeládu .Podle mě jsou nejlepší trochu výraznější chutě, ale záleží na té vaší (případně na tom, jaké zbytky marmelád se vám krčí někde v lednici).
Myslela jsem, že se povidla propadnou trochu víc do těsta a aby se nepřipálila, nedala jsem jich moc ani moc hluboko, ale příště určitě přidám.
Dejte péct bez horkovzduchu do trouby vyhřáté asi na 170°. Po zhruba 25 - 30 minutách by mělo být hotovo, ale vyzkoušejte špejlí v místě, kde nejsou povidla.
Nechte prochladnout ve formě, potom přesuňte na mřížku, po úplném vychladnutí pěkně pocukrujte a ...
BUON APPETITO!

11 komentářů:

  1. Další novinka od tebe a ještě k tomu s povidlama.
    Tato kombinace?, skvělá.
    Jen nevím, jestli pro ty mé strávníky nebude dobrota moc suchá.

    OdpovědětVymazat
  2. Samotná by asi byla sušší, ale povidla to jistí! Příště jich dám o něco víc.  Druhý den se mi koláč zdál ještě lepší

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá rychlovka, já povidla mohu, když jsou dobrá a s láskou udělaná,mňam. Maminka mojí kamarádky každoročně vyrábí podle svého roky prověřeného receptu a já se na ně vždy třesu.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky miluju domácí povidla Obstarává mi je kamarádka z Prahy a šetřím je jak oko v hlavě

    OdpovědětVymazat
  5. To vypadá moc dobře, to určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, povidla miluju! A úplně nejvíc v koláčích nebo na chlebu s máslem .

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Je to rychlý moučník, místo másla se dá použít i rostlinný tuk..
    I když nevím co je zdravější

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Moje řeč! Domácí jsou úplně nejlepší, když mám, taky si je šetřím na chleba s máslem

    OdpovědětVymazat
  9. Růženko, pecka. Pekla jsem ten moučník dneska odpoledne. Kuchyň a obývák byly nádherně provoněné. Myslela jsem, že to bude hodně sladké nebo že mi to nevyběhne... ale doopravdy, bylo to rychlé a výborné. Manželovi i synovi to chutnalo. Až přijedou dcery s partnery, udělám to i jim. Děkuji za recept. Je to bomba. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Děkuji moc za komentář, jsem ráda když někdo vyzkouší a povede se
    Recept je trochu netradiční, taky jsem se bála aby z toho nebyla placka
    Ale vyjde vše jak má a výhodou je rychlá příprava

    OdpovědětVymazat
  11. No vida u nás se tvrdila že dle nařízení EU může být marmeláda jen citrusova

    OdpovědětVymazat