úterý 9. dubna 2019

Tvarohovo - citronová bábovka

Přišel čas na další bábovku! Většinou dávám přednost receptům, kde se šlehají celá vejce a přidává olej místo másla, které se musí nechat změknout nebo rozpustit..čistě z praktických důvodů, ne z dietních, protože tak často zas moučníky nedělám. Tentokrát jsem našla recept na Pinterestu který mě zaujal už názvem - jogurtová bábovka sousedky Karolíny. Zajímavé na něm bylo hlavně to, že v ní není žádný jogurt, ale tvaroh :-), takže se naskýtá otázka, zda Karolína napsala špatně recept, nebo byl uveřejněn recept, který s Karolínou nemá nic společného.
Vejce se musí rozdělit na žloutky a bílky a máslo rozpustit, ale i když byl postup o něco delší, ingredience se mi zdály velmi chutné, a pustila jsem se do toho.
Jen jsem měla pouze 200 gr tvarohu (používám rikotu) a v receptu bylo uvedeno 250 gr, takže jsem dala i méně másla a o krapet méně cukru.
*******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
4 středně velká vejce
150 gr cukru
150 gr másla
200 gr tvarohu (rikoty)
200 gr mouky
1 prášek do pečiva s vanilkou
strouhaná kůra z jednoho citronu
šťáva z poloviny citronu
trochu citronového likéru Limoncello nebo vaječného koňaku (podle potřeby)
špetka soli
***************************************************************************************************************************************
Máslo rozpustíme ve vodní lázni nebo v mikrovlnce a necháme prochladnout. Formu na bábovku (použila jsem formu na věnec o průměru 24 cm, klasickou bábovkovou je lepší vzít o něco menší) dobře vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou nebo prosátou strouhankou.
Z bílků ušleháme tuhý sníh se špetkou soli. Žloutky šleháme s cukrem do pěny až směs zesvětlá, pak přidáváme po částech tvaroh, prochladlé máslo, citronovou šťávu a kůru.
Mouku s práškem vpracujeme do těsta po lžících přes sítko , nakonec opatrně vmícháme ušlehaný sníh.
Kdyby se ještě před přidáním sněhu směs zdála hustá, přidejte trochu mléka nebo vhodného likéru (dala jsem asi dvě lžíce Limoncella, ale dobře poslouží i vaječný koňak).
Originál obsahoval i hrst rozinek namočených v rumu, které jsem vynechala, nicméně mohly by se v bábovce dobře vyjímat. Karolína se na mě snad zlobit nebude, její recept už stejně zprznil někdo přede mnou :-))
Bábovku jsem pekla bez horkovzduchu na 170 - 180° asi 35 minut, ale klasická forma na bábovku je vyšší než ta na věnec a pravděpodobně bude potřeba o něco déle. Jako vždy je nejjistější vyzkoušet špejlí.
Bábovku nechte prochladnout ve formě a pak vyklopte a pocukrujte.
Pokud jí chcete mít tak hezky prouhatou jako je ta moje, vyklopte na mřížku a teprve po úplném vychladnutí obraťte :-) Bábovka je velmi vláčná, ještě lepší se mi zdála druhý den a má svěží citronovou chuť.
BUON APPETITO!

2 komentáře:

  1. Dobrý večer, prosím, kde lze koupit tuto formu? Asi není v ČR dostupná, že? Děkuji za info a přeji klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, forma je italská na věnec, kterému se tady říká “ciambella” (čte se čambela). Je buď hladká nebo má vroubky jako třeba tahle https://rosmarino-e-salvia.blogspot.com/2020/06/pomerancova-babovka-s-cokoladou.html?m=0
      Ty proužky jsou od toho, jak jsem tu hladkou vyklopila na mřížku 😉
      V českých receptech jsem pár receptů na ciambellu našla - ty samé jak na bábovku, i tahle tvarohová je český recept. Jestli se v Česku prodává to nevím, mohla byste zkusit přes Amazon . Ať se podaří, přeji hezké dny 🤗

      Vymazat