úterý 20. listopadu 2018

Vinné kroužky (Ciambelline al vino)

Recept na vinné kroužky jsem našla v jedné malé brožurce s typickými toskánskými recepty a posléze i v českých kuchařkách. V Toskánsku se "biscotti" - sušenky připravují jednoduché, z lehce dostupných potravin, stručně řečeno z toho, co najdete ve spíži a v lednici. Žádné složité krémy, pokud se dělají něčím plněné tak domácí zavařeninou i když v posledních letech se často používá i Nutella.
Sušenky které vám představím dnes jsou vhodné jako vánoční cukroví, udělala jsem je z malé dávky abych viděla co je to zač, ale už vidím že se bude zadělávat ještě jednou (taky proto že mi na ně někdo chodí)! Italové je obalují jen v moučkovém cukru, ale vzala jsem si inspiraci z Čech a přidala skořici, lépe řečeno skořicový cukr smíchaný s moučkovým a určitě jim to prospělo. Možná by se místo skořice hodilo i kakao, ale to vyzkoušené nemám.
************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
150 gr hladké mouky
150 gr másla nebo rostlinného tuku (dávám zhruba půl na půl)
špetka soli
4-5 lžic bílého vína
moučkový cukr na obalení se lžičkou skořice nebo sáčkem skořicového cukru
*********************************************************************************************************************************
Mouku prosijeme do mísy, promícháme se solí a přidáme rozsekaný nebo nastrouhaný tuk. Dobře promneme až získáme větší drobky, pak začneme po troškách přilévat víno a vypracujeme hladké těsto. Udala jsem míry a váhy, ale toskánský recept byl jednodušší - dát stejné množství mouky a tuku, pak přilévat víno až je těsto zpracovatelné.
Dáme odpočinout do lednice aspoň na 2 hodiny, ale klidně i déle. Já ho dala dokonce do mrazáku protože jsem nemohla péct hned a vůbec mu to neublížilo. Jen je lepší jej rozmrazit pozvolna, při pokojové teplotě. Potom vyválujeme asi 1 cm silné válečky, odkrajujeme kousky zhruba 5 cm a spojíme v kroužky. Dá se též vyválet a vypichovat tvary, záleží na vašem vkusu (kroužky jsou určitě nejrychlejší :-)
Dáme na plech vyložený pečicím papírem a pečeme při 160° horkovzduchem nebo 180° bez asi 10 - 12 minut ale jako vždy to záleží na vaší troubě a na velikosti. Nesmějí zhnědnout ale zůstat světlé.
Mezitím si připravíme hluboký talíř nebo mísu s prosátým moučkovým cukrem a skořicí nebo skořicovým cukrem - ten se mi zamlouvá víc, protože cukroví pak trošku křupe. Upečené kroužky do něj vhodíme a protřeseme aby se dobře obalily.Po vychladnutí dáme do krabic a uschováme před nedočkavými klienty :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat