úterý 13. listopadu 2018

Jogurtový plum cake s čokoládovými pecičkami

Plum cake je z těch moučníků, které příliš často nedělám. Důvodem je hlavně to, že se někdy dostatečně nepropekl a při delším pečení se mi zas zdál příliš suchý. Pravděpodobně záleží i na formě, kdy se těsto uprostřed zdvihne a potřebuje delší dobu pečení, naopak okraje zůstanou nízké a propečené. Prostě to není zrovna můj kůň.
Pak jsem na Pinterestu objevila takový hezky vypadající a hlavně zajímavě dělaný, úplná bleskovka!
Recept je klasický kelímkový, ale žádné dlouhé šlehání vajec s cukrem a postupné přidávání ostatních surovin.
Původně jsem se obávala, že vyrobím něco placatého, ale plum cake vyběhl jak měl a navíc, jak bylo v receptu zdůrazněno, čokoládové pecky se nepropadly ke dnu, jak tomu u nadýchaného těsta a delšího pečení bývá.
Já jsem je pro jistotu smíchala se lžící mouky a nejen, že se nepropadly, ale hezky se rozprostřely v těstě.
*******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
1 kelímek bílého plnotučného jogurtu (dala jsem s citronovou příchutí)
1 a půl kelímku cukru
1 kelímek rostlinného oleje
3 kelímky mouky
3 vejce
3 polévkové lžíce čokoládových peciček
1 prášek do pečiva
špetka soli
***************************************************************************************************************************************
Na kelímkové recepty mám v zásobě pár prázdných kelímků, abych nemusela pro suché ingredience vymývat ten jediný od jogurtu. Do toho odměřím jen olej a pak vyhodím.
Zapněte troubu na 170°pokud použijete horkovzduch, nebo na 180°bez. Připravte si formu na plum cake, vymazanou tukem a vysypanou moukou, nejlépe hrubou. Těsto bude hotové raz dva!
Do mísy vyklopte jogurt, nasypte na něj cukr, rozklepněte vejce a míchejte chvíli metlou nebo ručním šlehačem až se vše spojí, pak po částech přilejte olej a nakonec prosátou mouku smíchanou s práškem do pečiva a solí. Vmíchejte čokoládové pecky ( se lžící mouky, jak psáno nahoře), vlijte hned do formy a šup s ní do trouby. Pokud si připravíte všechno k ruce, celá příprava zabere opravdu 5 minut!
Měla jsem formu dlouhou asi 30 cm a širokou 12. Jestli chcete mít plum cake vyšší, budete potřebovat o něco kratší.
Také bych doporučila shrnout těsto trochu ke krajům, aby tolik nevyskočilo uprostřed a peklo se stejnoměrně. Doba pečení je zhruba 30 - 35 minut, vyzkoušejte špejlí. Nechte prochladnout, objeďte kolem dokola nožem a vyklopte na mřížku. Po úplném vychladnutí pocukrujte moučkovým cukrem s vanilkou.

12 komentářů:

  1. Vypadá to pěkně  hlavně na řezu... Přiznám se, že jsem se mylně do ní al  že Plum cake bude svestkovy koláč....

    OdpovědětVymazat
  2. Náhodou ses domníval dobře - Plum jsou anglicky švestky. Původní recept byl totiž s nimi, pak se začaly dělat různé úpravy. Stejný zůstal jen tvar.

    OdpovědětVymazat
  3. Aha, už jsem si přečetla tvůj komentář výše, tak nic, no .

    OdpovědětVymazat
  4. To je ale zrada! Čekala jsem švestkový šťavnatý koláč a hele, ony čokoládové pecičky! Proč se tomu vlastně říká plum cake? Nějaký speciální italský výraz?

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Jo, název klame! Dívala jsem se že i v Česku se tomuhle moučníku říká Plumcake. Ale v Anglii ho dělají kulatý!
    Možná je to opravdu italská verze

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Ano, název opravdu klame!
    Dívala jsem se že i v Česku se tomuhle moučníku říká Plumcake. Ale v Anglii ho dělají kulatý!
    Možná je to opravdu italská verze   

    OdpovědětVymazat
  7. Mám ráda kelímkové verze a když jsou rychlé, mňam.
    Jak podotýká Jan, na řezu vypadá skutečně delikátní, se švestkami či bez nich

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělá rychlovka a vypadá v řezu moc dobře. Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: I kelímková bábovka je fajn, hlavně se dá různě obměňovat Na tomhle receptu mě zaujal hlavně postup, pro mě nezvyklý.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Čekala jsem spíš placatý koláč a ejhle, ono to vyskočilo i bez velkého šlehání. Pořád je čemu se učit!

    OdpovědětVymazat
  11. To vypadá moc hezky, dala bych si

    OdpovědětVymazat
  12. Na kelímky, na hrnečky, to mám moc ráda

    OdpovědětVymazat