středa 17. února 2016

Plněná sekaná (Polpettone ripieno)

Sekanou nemusím jistě nikomu z vás představovat, ale zkusili jste jí někdy plněnou? Jde jen o pár minut a ingrediencí navíc, ale výsledek je zaručený, chuť výraznější a strávníci spokojení. Zvlášť když jim sekanou představíte jako "polpettone" - cizojazyčné názvy mají své kouzlo, i když se za nimi leckdy skrývá to, co vařily už naše babičky!
********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
500 gr mletého masa - směs hovězího a vepřového
150 gr mortadely
2 vejce
2 krajíčky chleba
trochu mléka
2-3 lžíce strouhaného parmezánu nebo jiného tvrdého sýra
100 gr šunky nebo šunkového salámu
100 gr plátkového sýra
špenát - je-li libo
strouhanka, olej, sůl a pepř
trochu vývaru na podlévání
*******************************************************************************************************************************************
Chleba namočíme do mléka a vymačkáme. Do mísy vložíme maso a přidáme nadrobno usekanou nebo umletou mortadelu. Já používám malou mortadellu vcelku a nastrouhám jí na hrubším struhadle. Pak přidáme vejce, strouhaný sýr a chleba, osolíme (opatrně, mortadella je už dost slaná) a opepříme. Dobře vypracujeme těsto a dáme odpočinout.
Na stůl dáme papír na pečení nebo folii či alobal, podle toho, s čím se vám lépe pracuje - budeme balit!
Rozprostřeme na ní maso, uděláme buď jeden nebo dva obdélníky. Poklademe šunkou a sýrem, kdo má rád, přidá i špenát jak je vidět na dolní fotografii. Ten můžete dát i syrový, pokud máte mražený, nasekaný na jemno. Čerstvý špenát spařte horkou vodou, osušte a též nasekejte.
Zabalte jako roládu a obalte ve strouhance. Nejdříve opečte na pánvi ze všech stran a potom dejte do trouby dopéct mírně podlité vývarem. Během pečení občas přelévejte vypečenou šťávou a dolévejte vývar podle potřeby, ale jen po troškách aby se polpettone neutopil. Doba pečení v troubě je asi půl až třičtvrtě hodiny, podle velikosti.
Vyjměte a zabalte do alobalu,nechte asi 10 - 15 minut odpočinout a pak krájejte na plátky. Podává se kaší, se salátem nebo opečenými brambory - ty můžete dát nakrájené na kousky ovařit asi 5 minut a pak dopéct spolu s masem - je to skvělá kombinace.
Sekanou lze plnit např.i pancettou nakrájenou na tenké plátky (viz foto) nebo párky.

11 komentářů:

  1. Ahoj Růženko,moc zdravím Úžasná inspirace na víkendové vaření   

    OdpovědětVymazat
  2. Prima novinka. Já sekanou plním jen vejci na tvrdo, ale toto musi být mnohem chutnější. Určitě vyzkouším, možná už o víkendu.

    OdpovědětVymazat
  3. Teda Růženko, ty mi dáváš, až se mi kroutí žaludek. Kam se na to hrabe můj dnešní oběd - rohlík a vysočina!

    OdpovědětVymazat
  4. Růženko, já sekanou plním vejcem, okurkou a klobáskou. Tato tvoje je zajímavá, byla by změna.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:Ahoj Alenko, přeji hezký víkend - ať s polpettone nebo bez   

    OdpovědětVymazat
  6. Růženko, to je určitě mňamka, já miluji sekanou a tato by mi určitě chutnala. No, znamenám si a třeba brzy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  7. [2]:Ahoj Boženko, sekanou s vejci jsem také viděla i jedla a není  vůbec špatná    Jen tady nechtějí jíst  vejce natvrdo

    OdpovědětVymazat
  8. [3]:Ahoj Jani, rohlík a vysočina je spíš svačinka! K obědu si můžeš klidně dát sekanou   

    OdpovědětVymazat
  9. [4]:Ta tvoje je taky "mlsná". Ale jak už píšu v minulém komentáři, vejce natvrdo u nás doma nejsou v oblibě. Já bych si ovšem s chutí dala!   

    OdpovědětVymazat
  10. [6]:Zrovna jsem odepisovala na komentáře když jsi mi sem vběhla Já mám sekanou taky moc ráda, i když někdo se nad ní šklebí, prý kdoví co v tom je. V restauracích možná, ale sem si dáme samé dobroty   

    OdpovědětVymazat
  11. Jakmile je náplň se sýrem a pancetou, tak to musí být vynikající Já totiž všelijaké rolády, nedej bože s horkým rozměklým okurkem, párkem a vejcem na tvrdo nemám ráda. Ale s tahavým sýrem miluju všechno

    OdpovědětVymazat