neděle 15. března 2015

Velikonoční vejce

Zas to uteklo jako voda....Ještě před nedávnem jsme si vyměnovaly recepty na cukroví a už abychom připravovaly pomlázku...Tady sice není zvykem chodit od domu k domu a žádat vejce malovaný natož někoho vypráskat ale na různě zdobená vejce si potrpí. Velikonoce jsou pro Italy důležitějším svátkem než Vánoce,protože jak říkají "narodili jsme se všichni,ale z mrtvých vstal jen jeden..." Asi právě proto se mi zdá (alespon co se Toskánska týče) že Velikonoce se tu slaví daleko lépe. A nemalý vliv na to má určitě i nadcházející jaro - i když zatím to moc nevypadá....
Můj malý příspěvek k těmto svátkům jara jsou tato patchworková vejce která jsem vyrobila artyčokovou technikou z bavlněných stužek. Kromě toho že se vůbec netřepí a jsou levnější než taftové nebo saténové mají zrubu malou záložku pod kterou se schová špendlíková hlavička.


14 komentářů:

  1. Jsou nádherná a určitě šíleně pracná.
    Mě přijde, že u nás v Čechách ta tradice velikonoc hodně upadá, hlavně ve městech, dnešní děti to už moc neznají.
    Ale na Moravě tam se to ještě hodně drží a prožít tam tyto svátky je ohromná pohoda

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Vajicka nejsou ani moc pracna,zalezi hlavne na presnosti a taky na materialu.
    Jinak co se tyce tradic,mas naprostou pravdu - ve mestech je to spis uz jen byznys..Zdravim   

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Růženko, vajíčko jsou nádherná!! Jedno hezčí než druhé     

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ahoj Ali,konecne jsem se dostala k artycoku    Ted zas pokukuji po quillingu....ale snad az pristi rok!   

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, u nás už nejsou Velikonoce co bývaly. Já mám tyto svátky moc ráda. Na jaro se těším a Velikonoce k němu patří. Tvoje vajíčka jsou nádherná. Máš úžasnou trpělivost.   

    OdpovědětVymazat
  6. Ta jsou nádherná! Je vidět, že na přesnost bude tahle technika asi dost náročná...

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Ahoj Ivo,nejvic tvorim vecer u televize - aspon neusnu Tady se krome vajec holduje i cokolade - na vsechny zpusoby takze me asi ceka i par pralinek!

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: To je a taky na výdrž prstíčků!   

    OdpovědětVymazat
  9. Jó falešný patchwork, taky mi učaroval . Povedená dílka!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Diky Jani,od tebe me pochvala zvlast tesi - chodim k tobe totiz pro inspiraci!   

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné, krásné a ještě jednou krásné.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Diky Jitko! Libilo by se mi delat i opravdove,malovane kraslice,ale nejak se nemuzu odhodlat - nemam praxi   

    OdpovědětVymazat