středa 13. ledna 2021

Tatarská omáčka z kaparů

Mám ráda tatarskou omáčku, zvlášť k rybě s hranolky. Jinak česká klasika - smažený sýr, nebo přírodní steak, roastbeef - uplatnění určitě najdete.
 S tou kupovanou jsem zde příliš neuspěla, v podstatě je to majonéza s několika kousky čehosi  - začala jsem ji tedy vyrábět doma. Jako hlavní surovinu jsem použila kapary v nálevu. Pokud nemáte,můžete nahradit kyselou okurkou.
*************************************************************************************
INGREDIENCE - zhruba 2 porce:
4 plné lžíce majonézy (používám zn.Calvé nebo Kraft)
1 plná lžíce drobně sekaných kaparů
asi půl lžičky velmi drobně krájené cibule 
1/2 lžičky plnotučné hořčice
1 lžička sekané petrželky (i zmrazené)
**************************************************************************************
Všechny ingredience smíchejte dohromady. Většinou není třeba dosolit ani okyselit,ale řiďte se vlastní chutí. BUON APPETITO!





14 komentářů:

  1. Růženko, tatarku si doma dělám taky sama, kapary do ní rozhodně patří a používám dijonskou hořčici. Nedávám cibuli, zato trochu citronové šťávy a čerstvě mletý pepř.
    A tu rybu na tvé fotce tu bych si dala s chutí...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cibule dávám opravdu málo, jen tak pro chuť, pak ať si každý upraví podle svého :-) Ryba je buď pražma nebo brancino, zrovna dneska jsem dělala přesně tuhle sestavu. Zdravím! 😊

      Vymazat
  2. Růženko, už jsem hodně dlouho domácí tatarku nedělala. Veškeré ingredience mám, recept jsem si uložila, takže vyzkouším.👍
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí dělám i pro jiné, protože takhle jí neznají a ta kupovaná chutná úplně jinak. Ani nedokážu odhadnout co tam dávají a na seznam surovin se radši nedívám :-)

      Vymazat
  3. Růženko, tatarku nemusím, za to kapary mám ráda na pizze. Namísto tatarky si děláme dip z bílého jogurtu. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapary jsou dobré i do těstovin a na spoustu dalších jídel. Dodají ten správný "šmrnc". Dip jsem jedla v Německu, tuším že byl buď z jogurtu nebo spíš ze zakysanky. S česnekovou příchutí a pažitkou, podávaný k pečeným bramborám to byla delikatesa :-)

      Vymazat
  4. Toto mám opravdu zapovězeno :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak, povánoční dietka? Hřešila jsi? Tak to ti nezbývá než jogurtový dip popsaný nahoře, nicméně taky lahůdka :-)

      Vymazat
  5. Já moc nemusím tatarku,ale nežiji sama...Dělám ji obvykle z majonézy+francouzské koření do salátu...
    Přeji krásný den,Růženko ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Francouzské koření bude pravděpodobně podobné tomu italskému, jejich středozemní bylinky se moc neliší. Myslím že stojí za vyzkoušení, dík za tip!

      Vymazat
  6. Ony se prý dají kapary nahradit I poupaty pampelisek v nálevu.. Ale nezkoušel jsem.. M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To slyším taky poprvé. Vzhledově se kaparům asi podobají, nálev by to mohla zamaskovat :-)

      Vymazat
  7. Já tatarku nemusím, ale můj muž ji má rád a tak si majonézu vylepšuje podobně jako Ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez tatarky si třeba hranolky nedokážu představit 😉
      V lednici mi nikdy nechybí!

      Vymazat