čtvrtek 3. prosince 2020

Mandlovo - čokoládové cukroví (Biscottini alle mandorle e cioccolato)

Další recept z Toskánska, který se hodí i pro naše vánoční cukroví - mandlové s čokoládou.
Tento rok jsem při přípravě cukroví měla nového pomocníka - plát silikonu, na kterém se těsto krásně vyvaluje a nelepí se. Chtělo by to asi i silikonový váleček - zatím jsem neobjevila - a moje štěstí by bylo dokonalé :-) Ale když těsto svrchu pokryjete potravinovou folií nebo rozříznutým mikrotenovým sáčkem, nepřilepí se ani drobeček!
Silikonový plát jsem viděla v Praze, kde ho ale prodávali za nějakou hříšnou cenu - už přesně nepamatuji,ale zdála se mi horentní a určitě daleko vyšší než necelých 7 euro, které jsem za něj dala zde v Lidlu..Stačí jej po použití jen otřít houbičkou a po uschnutí svinout. Velmi praktický, mohu jen doporučit!
*********************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
200 g mouky
80 g cukru
100 g nahrubo sekaných mandli
80 g sekané čokolády (nejlépe v mixéru na hrubší kousky)
100 g změklého másla
2 vejce
moučkový cukr s vanilkou na posypání
**************************************************************************************************************************
Ingredience rychle zpracujeme, necháme odpočinout nejméně půl hodiny v lednici. Pak rozválíme na plát asi 4 mm a různými formičkami vykrajujeme tvary. Přeneseme na plech vyložený pečicím papírem a pečeme v předehřáté troubě při 170 - 180° asi 10-15 minut.
Vychladlé cukrujeme. BUON APPETITO!




18 komentářů:

  1. Růženko, ty nás zásobuješ skvělými recepty- Budu se už muset dát do pečení...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám připraveno pár těst, ale pečení pořád odkládám. Snad tento víkend 🤞
      Snažím se vložit komentář na tvůj blog, mám i účet Google ale pořád mi dává “error” 🤨

      Vymazat
  2. Dalsi zajimavy ,jen je sem pridavej ja jsem za ne rada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík, čerpám z archívu , tak ještě něco přihodím :-)
      Tohle je výhodný recept, upečené a hned hotové 😊

      Vymazat
  3. Mandle miluji, cukroví vypadá moc dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dobrá kombinace a cukroví se i dobře vykrajuje 😊

      Vymazat
  4. Silikonový plát jsem si koupila a stejně všechno dělám na válu a pomáhám si potravinářskou folií, to jsem trubka, viď.
    Mám upečených šest druhů, letos jsem přidala Masarykovo cukroví, protože mi u všech nesmírně chutnalo.
    Pěkné advent do Itálie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle recept je už pár let starý, tenkrát jsem byla že silikonového plátu nadšená . To mě zůstalo, koupila jsem i váleček a ten už mě tak nenadchnul. Teď jsem koupila ten u kterého se dá nastavit tloušťka těsta - uvidíme až vyzkouším 😉
      Masarykovo dělám taky a vloni jsem našla jeden trik - váleček těsta před krájením obalit v třtinovém cukru. Trochu zkaramelizuje a je to bašta 😋

      Vymazat
  5. No,já čokoládu nemusím.Jeden rok po těžké operaci mně chytil "amok" a napekla jsem snad 20 druhů. Musím říct,že recept na skořicové těsto tlačené přes česnekový drtič si opsala dcera i snachy...Já je už nepeču,ale holky všechny ano ☺
    Přeji nádherné a klidné dny ve zdraví ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už čokoládu jím taky o hodně méně než dřív . Když už, tak mléčnou s celými oříšky . Druhů mívám tak kolem 15-18 druhů, i když se každý rok zaříkávám. že bude míň! Ale něco dělám třeba jen z jedné dávky, hlavně když je to nové. O tom skořicovém jsem slyšela , snad abych zkusila najít recept! Kdybys měla nějaký odkaz, budu ráda . 😊

      Vymazat
    2. Růženko,kdyby jsi recept nenašla-pošlu Ti ho.Já jsem se včera donutila upéct perníky.Milují je vnuci i děti,tak se musím snažit ☺

      Vymazat
    3. Díky Evičko, recept jsem našla , četla jsem jich několik a vybrala ten co měl nejlepší recenze :-) Dokonce jsem i včera upekla a dnes ochutnala, zdají se mi moc dobré! Jen jsem trochu zápasila s lisem, možná je ten můj dost malý, dělala jsem každé hnízdečko na 2x. Upekla jsem je místo pracen, které letos nepeču. Perníčky už mám upečené, musím nazdobit, ale ještě mě čeká asi 6 druhů. Moc zdravím!

      Vymazat
  6. Cukroví nemůžu ani vidět, dnes jsem ho osm hodin pekla. Ale třeba v létě bych si ho dala! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi dobrá!! Cukroví můžeš dát klidně zamrazit - párkrát jsem to udělala aby měl syn co pracuje v Německu vzpomínku na Vánoce, někdy mu to nevyjde aby přijel přesně . Například i letos 🤨

      Vymazat
  7. Jo letos jsme také pekli vykrsjovsne pečivo, ale podle jiného receptu... Mandle jsou dobrý nápad, prakticky vypouští e cukr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy už máte určitě upečeno, podle toho co jdi psal minule. A vydrží vám cukroví až do Vánoc? 😉

      Vymazat
  8. Recept je zajímavý. Také musím konečně začít s pečením.....jsem letos nějak líná.
    Dnes jsem se zase v poledne dívala na TV NOE - na přímý přenos promluvy papeže Františka z Říma - tak tam pršelo - lidí na náměstí bylo jen trošku - měli deštníky a roušky. Tady sice neprší, je polojasno a silný vítr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady prší jen se leje... u nás tolik ne, ale jsou záplavy a hladina řek stoupá . Na horách sníh a nebezpečí lavin.. zkrátka letos toho ještě nebylo dost!
      Něco jsem upekla, ale najednou nestíhám, bude to ba pokračování . Měj se hezky! 🤗

      Vymazat