sobota 19. prosince 2020

Opilé kuličky

Pokud se vám stane, že "neznámí " lupiči vykradli spíž, kde bylo uložené vánoční cukroví, nezoufejte a vyzkoušejte nějaké nepečené, bude mít stejný úspěch jako tradiční. Já vyzkoušela opilé kuličky..
*******************************************************************************************************
INGREDIENCE:
150 g hořké čokolády
150 g strouhaných ořechů, oříšků nebo mandlí (i směs všeho dohromady)
5 lžic moučkového cukru
150 g rozmixovaných nebo nadrobno krájených rozinek
1-2 lžíce mléka nebo smetany
2-3 lžíce rumu
********************************************************************************************************
Rozmixované nebo nakrájené rozinky zalijeme rumem a necháme odpočinout. Mezitím rozpustíme čokoládu ve vodní lázni a zamícháme do ní nastrouháme ořechy a rozinky s rumem, cukr a podle potřeby rozředíme mlékem nebo smetanou. Necháme ztuhnout v chladu, pak tvoříme malé kuličky, které obalujeme v kakau nebo pískovém cukru. BUON APPETITO! 






11 komentářů:

  1. Taky jsem dnes dělala, zbyly mi dvě náplně, smíchala jsem je dohromady, zalila vaječňákem, zahustila piškoty, obalila v kokosu a bylo. Kdybych to měla z receptu, nikdy se mi to takhle nepovede :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám podobné zkušenosti . Pak mi říkají že nejlepší byly ty kokosové ( čokoládové, ořechové - podle toho co mi zbylo) a jestli jim můžu dát recept 😁

      Vymazat
  2. Postup mám trochu jiný, ale opilé rozinky dělám už spoustu let, myslím, že mám recept i na blogu. Je velmi oblíbená dobrota.
    Růženko, přeji krásnou adventní neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsem si tvůj blog prohlédla pořádně a je tam spousta zajímavých receptů, vidím že tě dost inspiruje Itálie 😁 Jen mi tam zase nejde přidat komentář , z mobilu někdy nefunguje a PC byl obsazený. Snad se mi povede sem.
      Přeji hezký advent a pokud možno klidný finiš! 🤗

      Vymazat
    2. ....povedlo, ale až na potřetí 🤨

      Vymazat
  3. Navnadila jsi mě, ještě stačím tuhle dobrotu udělat. Snad nebude vadit, že nemám papírky - stejně zmizí jako vůbec první. Díky za připomenutí, bez kuliček by nebylo cukroví komplet. Přeji pěknou 4. adventní neděli a klidné svátky ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás taky mizí jako první! Skoro si někdy říkám, že bych měla nepečeného dělat víc a stát míň u trouby, ale copak se může vynechat klasika? Přeji hezkou adventní neděli 🤗

      Vymazat
  4. Tyhle dobroty máme i my moc rádi :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Já taky, malé akorát na uzobávání :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají moc pěkně. Jak čtu v komentářích zbyla mi také nějaká nádivka tak třeba ještě využiji na kuličky s rozinkami. Přeji krásné vánoční svátky a hodně zdraví v novém roce Hana B.

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím že dost kuliček vzniklo právě tímto způsobem.
    Ještě to stihneš 😁 Přeji hezké Vánoce a hlavně zdraví!

    OdpovědětVymazat