neděle 21. října 2018

Buchta s pudinkem a zakysanou smetanou

Buchtu s pudinkem a zakysanou smetanou jsem poprvé chutnala u mé kamarádky v Praze a chvíli mi trvalo než jsem přišla na to, z čeho jí dělala. Lehká, krémová, s příjemnou sladko kyselou chutí a vůní skořice mi tak zachutnala že se mnou pár kousků putovalo i do Itálie. Samozřejmě jsem si nechala dát recept a tak pokud jí ještě neznáte, máte možnost si jí vyzkoušet - kromě jiných předností je to i rychlovka!
*****************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
4 vejce
200 gr hladké mouky
150 gr cukru
1 prášek do pečiva
1 dcl oleje
1 dcl mléka
Pudink ( vanilkový nebo čokoládový) uvařený podle návodu na sáčku.
2 - 3 tuhé zakysané smetany
2 sáčky skořicového cukru

****************************************************************************************************************************************
Všechny potřeby si připravíme předem, musíme pracovat poměrně rychle.
Nejdříve uvaříme pudink.Aby se neutvořil škraloup, přikryjeme hrnek potravinářskou folií.
Nejlepší je použít mixér a ušlehat v něm všechny suroviny, ale pokud nemáte tak smíchejte mouku s práškem do pečiva, pak rozšlehejte vejce s cukrem (nechte tak 3 lžíce stranou do smetany) a tenkým praménkem přilévejte olej za stálého míchání. Pak po částech mouku a mléko.
Já použila dortovou formu, ale je lepší plech s vyšším okrajem (vysypaný a vymazaný) do kterého těsto nalijete.
Horký pudink nalévejte na těsto křížem krážem, nahoru dolů. Pokud by byl hustší a nešel rozlévat, naklaďte jej lžící na těsto hustě vedle sebe a trochu zamáčkněte. Dejte péct asi 20 minut.
Smetanu rozmíchejte s cukrem a rozetřete na ještě teplou buchtu. Dejte vychladit a nakonec posypte skořicovým cukrem. Místo skořice lze použít i strouhanou čokoládu nebo kakao smíchané s cukrem.
P.S. Buchta na obrázku nevypadá zrovna lákavě - nepoužila jsem správnou formu a vyfotila narychlo. Ale ujišťuji že se po ní jen zaprášilo!!
BUON APPETITO!

2 komentáře:

  1. Tuto buchtu dělám také, ovšem vynechám navrch smetany a skořici, připadá mě už tak dost kalorická. Ovšem chutná stejně,recept vylepším přidáním kousku másla do vařeného pudinku a také trochou rumu. Další vylepšením je do vařeného pudinku přidat ovoce a nebo mandarinkový kompot. To pak část mléka nahradím šťávou z kompotu, vyzkoušej, nemá to chybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu věřím a příště určitě udělám, díky za tip! Už mi dochází inspirace a skončím většinou u nějaké bábovky. Jen se nejdřív musí trochu ochladit (trochu dost) 🤗

      Vymazat