středa 28. února 2018

Sušenky Halabala

V neděli jsem potřebovala udělat narychlo něco sladkého, na složité dorty nebo koláče nebyl čas, rozhodla jsem se pro sušenky. Linecké těsto je sice rychle hotové, ale potřebuje odležet, pak něčím naplnit..nic pro mě. Vzpomněla jsem si na oblíbené slepičí sušenky, ale měla jsem málo semínek a pak jsem je dělala už několikrát... Rychlý pohled do spíže a ejhle - zbytek kokosu, ovesných vloček, pár ořechů, čokoláda ještě od vánoc..nápad byl na světě.
Slepičí sušenky jsou opravdu bleskovka, smíchá se vše suché a zadělá vším tekutým..těžko najdete něco rychlejšího. Jen jsem zaměnila ingredience a místo semínek přidala čokoládu a sekané ořechy, špetku skořice..
Nepotřebují ani odležet a pečou se krátce,vyšly krásně měkké uvnitř a křupavé zvenku.
*****************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
120 gr másla
3 - 4 lžíce vody
2 lžíce medu
VŠE SMÍCHAT A NECHAT ROZPUSTIT NA MÍRNÉM PLAMENI, PAK NECHAT PROCHLADNOUT
1 hrnek kokosu
1 hrnek ovesných vloček (trochu jsem je rozmixovala spolu s třtinovým cukrem)
1/2 hrnku třtinového cukru
1 hrnek celozrnné mouky
1 lžička prášku do pečiva nebo bikarbonátu
asi 10 nahrubo sekaných ořechových jader
50 gr nahrubo sekané čokolády nebo čokoládových pecek (nejlepší je hořká čokoláda, ale dejte co máte)
špetka skořice
sůl
*****************************************************************************************************************************************
Připravte si vše potřebné. Nejdřív dejte rozpustit med a máslo do vody a nechte prochladnout. Nasekejte ořechy a čokoládu - pokud nepoužijete pecky - na hrubší kousky, v sušenkách musí být cítit. Pak smíchejte všechny suché přísady, nezapomeňte sůl (trochu větší špetku než skořice) a zadělejte těsto vychladlou tekutinou. Dobře promíchejte a nechte chvilku odpočinout v lednici. Mezitím si připravte plechy vyložené pečicím papírem. Pak pomocí lžičky nebo jen rukou klaďte na plech malé kuličky těsta, asi 2 cm v průměru.
Nestlačila jsem je jako slepičí a nechala kulaté. Pekla jsem na 150°zhruba 12 - 15 minut horkovzduchem.
Když začnou okraje zlátnout, zkontrolujte jestli jsou upečené i vespod a vyndejte z trouby. Hned po upečení jsou měkké, pak se zpevní a jsou zvenku křupavé a uvnitř zůstanou měkké. Měly úspěch a zařazuji je do rubriky "rychle hotové - rychle snězené!" Uložila jsem je do plechové krabice, druhý den byly výborné, jak dlouho takhle vydrží nevím, protože nezbylo :-))

14 komentářů:

  1. Jasně, že je zkusím, jsou to ingredience, které u nás chutnají.
    Slepičí jsem také pekla, ale zabodovaly nejméně, tady je čokoládička, ořechy, to bude mít úspěch.   

    OdpovědětVymazat
  2. No skvělé, díky ti za další tip s vločkami! U nás jsou teď jarní prázdniny (a mínus 20 ), takže vím, co budeme dělat .

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou to takové sušenky co dům dal nebo spíš co vánoce nechaly.. Základní těsto je fajn, hned hotové a přidávat se dá cokoliv. Příště zkusím hrozinky

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:Myslím že u trouby vám bude nejlíp   a máš i šikovné pomocníky! I my jsme se dočkali - dnes ráno sněží i když se drží jen na střechách a autech (asi 1 cm) nicméně zavřeli školy - co kdyby vylezl polární medvěd

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Jé, vy se máte, u nás se vyhlásí kalamita až když napadne půl metru sněhu a školy nezavřou a nezavřou .

    OdpovědětVymazat
  6. Češi mají jinou náturu, tady je při 10 cm konec světa a Sibiř když je v noci -5   

    OdpovědětVymazat
  7. Sušenky a dobrý, horký čaj s medem, patří právě teď k nejžádanější dobrotě. Do rána, jak jinak, -15 st; pocit -20st.
    Tvoje úprava sušenek je inspirace na vyzkoušeni a pokud u vás všechny zmizely, musí být výborné.

    OdpovědětVymazat
  8. Letošní zima přišla pozdě ale s úroky Jsme zalezlí doma, teď prší. Mezi severem a jihem Itálie je teplotní rozdíl 44°! Sušenky doporučuji, základní recept na slepičí je univerzální, obměny vítané!

    OdpovědětVymazat
  9. Růženko, sušenky vypadají moc dobře a určitě nejen vypadají. Také mám občas ráda takové "rychlíky". A improvizaci miluji, je vidět, že se vyplácí.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Libuško, je to pravda kolikrát se s něčím patlám a skutek utek

    OdpovědětVymazat
  11. Já se vzdávám a jdu si vzít aspoň lžičku medu

    OdpovědětVymazat