středa 4. října 2017

Bavette s krémem z tuňáka (Bavette con la crema di tonno)

"Bavette" podobně jako "linguine" jsou placatá verze špaget, široké asi 3 mm. Nejčastěji se dělají s bazalkovým pestem, ale vhodné jsou všechny krémové omáčky které tyto těstoviny hezky obalí a pak je to ta pravá bašta!
Vybrala jsem jeden z našich oblíbených domácích receptů, na kterém se shodne celá rodina - bavette s tuňákovým krémem. Jako vždy, i tuto pochoutku připravíte v krátkém čase, během varu těstovin. Nebudete potřebovat nic jiného než konzervu tuňáka, krémový sýr - v originálním receptu je uveden čerstvý, krémový sýr Robiola,který bych zařadila někam mezi žervé a Lučinu... Můžete samozřejmě použít i jiný sýr tohoto typu, nebo hustou smetanu na vaření, pokrm bude jen o něco tučnější, ale pokud nemusíte dodržovat opravdu striktní dietu, není to zas takové množství aby byl rozdíl znát. Pak trochu cibule a česneku, petrželky a může se začít!
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
400 gr těstovin "bavette"
200 gr tuňáka v přírodním nálevu
2 stroužky česneku
1/2 střední cibule
100 gr sýru Robiola (nebo podobného krémového sýra)
50 ml plnotučného mléka
sekaná petrželka
olivový olej, sůl a pepř
******************************************************************************************************************************************
Nejdřív si dejte vařit vodu na bavette, osolte jí a vhoďte těstoviny, míchejte než voda znovu dosáhne bodu varu, pak stačí jen občas.
Než jsou bavette uvařené "al dente" (řiďte se návodem na obalu) připravte si krémovou omáčku:
nechte okapat tuňáka a nakrájejte nebo rozmixujte na jemno, ale ne úplně na kaši. I cibuli a česnek nakrájejte na hodně malé kousky a dejte podusit na větší, hlubší pánev s rozehřátým olivovým olejem. Když začne mírně zlátnout (ale opravdu jen mírně, jinak zhořkne), přidejte sýr a míchejte až se rozpustí, pak vložte tuňáka, opět dobře promíchejte a přilejte mléko, ochuťte solí a pepřem a povařte na mírném plameni až vznikne hustší krém. Sundejte z plotny a vmíchejte sekanou petrželku.
Místo sýra můžete použít 100 ml smetany na vaření.V tom případě se většinou nemusí přilévat mléko.
Mezitím jsou hotové i bavette,sceďte je a hned vhoďte do pánve s omáčkou, dobře zamíchejte, aby se pěkně obalily a ihned podávejte. Nezbývá než popřát BUON APPETITO!Usmívající se


15 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, opět suprový receptík. Hned bych si je dala k večeři

    OdpovědětVymazat
  2. Já když čtu před večeří nějaké recepty, mám pocit že bych si dala všechno!    Každopádně tohle je jeden z receptů "na poslední chvíli" Zdravím!!

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý receptík, jen si teď dobrotu nemůžu uvařit, jsem na cestách. Hezký víkend. 🚌 🍝 😍

    OdpovědětVymazat
  4. Já miluji bucatini. Obecně moc špagety (tenký, tlustý, placatý, kulatý) a tenhle krémík k nim půjde taky skvěle.

    OdpovědětVymazat
  5. ...mi tam za závorkou vypadlo "nemusím", omluva

    OdpovědětVymazat
  6. Všechno,co je s těstovinami je u nás nesmírně populární, asi i s tímto uspěju.
    Růženko, až uvidíš u mě fotky malého Soptíčka, jak do sebe tlačí šátečky podle tvého receptu, myslím, že budeš mít pocit úplné spokojenosti, že tvé stránky jsou tak populární...dcera se jen zeptá ...Itálie ?, no že se tak blbě ptám       

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Receptik neuteče, užij si výletu!! 🤗

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Vidíš, připomněla jsi mi bucatini, moc je nedělám, musím napravit - taky můžu 😜😜

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle je ta nejlepší a největší poklona a sodisfakce! Doufám že ani tentokrát nezklamu Neznám vaše předky, ale někde tam aspoň kapka italské krve musí být! Teď se chystám na něco sladkého..😝

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ano, celá moje rodina ze všech stran je z jižní Moravy, kořeny se táhnou na jižní Maďarsko, ten jižní temperament tam prostě je.
    Těším se na sladké, já už mám v plánu péct ze sekce moučník.
    Napíšu to na rovinu, já jsem velice opatrná v receptech na internetu, mnohokrát jsem se spálila, byla to pak kalamita.
    Recepty používám od tebe, skutečně se osvědčily, jsou dostupné v surovinách a hlavně jedlé. A pak mám holčinu, ta má food blog a její recepty jsou také skvělé, jinak moc nevěřím

    OdpovědětVymazat
  11. Růženko, tohle je pro mne recept jako v cizí řeči, ale určitě může být dobrý. Nedávno jsme byli v italské restauraci, dala jsem si výborné penne s kuřecím masem s sýrovou omáčkou, výborné! Mám ráda italskou kuchyni, ale ne všechno umím.

    OdpovědětVymazat
  12. Tuňáka bych si nahradila kusem flákoty a jo, pak bych to i zbodla .

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Díky za důvěru!! O receptech na internetu vím své. Jednou mi někdo v dobré vůli poslal recepty na vánoční cukroví, fotky byly krásné, lákavé, zkusila jsem asi 4 a pak naštěstí nechala být - buď tvrdé nebo se naopak těsto nedalo zpracovat, jiné bez chuti..Teď  chodím taky okukovat jen blogy o kterých vím, že je jídlo vyzkoušené. A já se snažím dávat ty na které jsou suroviny i u nás v Čechách - lanýže a chobotničky mohou být atraktivní, ale kde je shánět, že (navíc je to drahý špás i tady)

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Libuško, není to nic složitého, ale záleží na chuti a zvyklostech Měli jste štěstí na italskou restauraci, někdy v nich dost fantazírují a ne vždy po italsku Ale chápu že kolikrát je nutno se přizpůsobit - tady taky nedělají guláš "jak od maminky"   

    OdpovědětVymazat
  15. [12]:Ale to klidně můžeš! Zrovna včera jsem místo tuňáka použila maso v konzervě a jak chutnalo! Pokud neseženeš kvalitní (slyšela jsem na tohle téma dost nářků) dobře poslouží např. vařené libové hovězí - nemá rybí příchuť ale pořád je to dobrá omáčka na těstoviny    

    OdpovědětVymazat