úterý 31. října 2017

Třená mramorovaná bábovka s pomerančem a kakaem

Pro další ze série bábovek jsem použila trochu jiný recept než obvykle (hrníčkový nebo kelímkový), ale klasické třené těsto. Zlákala mě i kombinace kakaa a pomeranče, která se mi osvědčila i v jiných receptech.
Nejdříve si vyndejte máslo z lednice aby mělo pokojovou teplotu, omyjte pomeranče, odvažte si potřebné množství mouky, Maizeny nebo bramborové moučky, kakaa a cukru abyste měli vše při ruce a jdeme na to!
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
230 gr hladké nebo polohrubé mouky
40 gr Maizeny nebo bramborové moučky
120 gr másla
3 vejce
1 pomeranč nejlépe bio kvality
150 gr cukru
20 gr kakaa bez cukru
100 ml vlažného mléka
1 prášek do pečiva
špetka soli
******************************************************************************************************************************************
Změklé máslo třete s cukrem až vznikne měkký, hladký krém. Přidejte sůl a pak vejce, jedno po druhém. Každé dobře vmíchejte do směsi másla a cukru a pak teprve přidejte další. Pak pramínkem přilévejte vlažné mléko, dejte i nastrouhanou pomerančovou kůru a vše dobře promíchejte.
Mouku prosijte spolu s polovinou Maizeny (nebo bramborové moučky) a práškem do pečiva. Touto směsí posypávejte povrch máslového krému a pomocí vařečky promíchávejte odspoda nahoru.
Nyní si těsto rozdělte na dvě poloviny. Do jedné vmíchejte prosáté kakao a do druhé zbytek Maizeny.
Do vymazané a moukou nebo strouhankou vysypané formy dejte po obvodu několik lžic tmavého těsta, na něj světlé těsto, pak zas tmavé až vypotřebujete všechno. Dejte péct na 180°po dobu asi 35 - 40 minut. Po upečení nechte prochladnout, vyklopte na drátěnou mřížku a úplně vychladnutou bábovku pocukrujte moučkovým cukrem.

8 komentářů:

  1. Krásná bábovička. Chuť kakaa a pomeranče neznám, ale musí být moc dobrá. Do těsta se dává jen pomerančová kůra, šťáva ne?? 🍊
    Hned bych si ji upekla, ale doma nikdo nechce jíst sladké.  🌞 🙋

    OdpovědětVymazat
  2. Tvá dokonalá kombinace, děláš mi radost, mám stále co péct a vždy s tím úžasně potěším

    OdpovědětVymazat
  3. Pomeranče i kakao miluju, takže za mě jo!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Je to opravdu dobrá kombinace, stojí za to vyzkoušet. Šťáva tam sice psaná nebyla, ale kdyby těsto vyšlo husté, může se trochu dát. Pekla jsem jí asi před měsícem, přesně si nepamatuju, ale mám pocit že jsem trochu přidala   

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Víš že na to často myslím jestli bude chutnat Soptíčkovi    Už ji počítám mezi moje klientky

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Díky!! Já tuhle kombinaci poznala až tady ale musím říct že jsem si to vynahradila

    OdpovědětVymazat
  7. Toto vypadá moc dobře, asi brzy vyzkouším. Mňam.

    OdpovědětVymazat
  8. Růženko, vyzkouším bábovku podle tebe.

    OdpovědětVymazat