úterý 6. června 2017

Šátečkové koláčky bez kynutí s tvarohovou nádivkou

Už jsem psala o tom, že Italům chutná kynuté těsto jen dokud je čerstvé - upéct pekáč buchet je téměř zbytečná práce pokud nepečete pro větší spolek lidí a nejlépe k snídani, které jsou zde převážně sladké a hodně se jedí např. briošky z kynutého těsta s různými náplněmi - takže buchty projdou, jenže byste museli vstát hodně brzo ráno!
Ale chtěla jsem jim dát ochutnat šátečkové koláčky které jsem zatím nikde neviděla, tak jsem se pustila do hledání receptu na kynuté těsto které se jako kynuté netváří, pokud možno vydrží a ještě lepší je, když se rozleží ! (Veršování je čistě náhodné.. :-))
Použila jsem ten na nekynuté koláčky, do kterého se droždí dává, ale zpracuje se hned a musím říct že jsem nebyla zklamaná - a ani ti, pro které jsem je vytvořila :-))
*******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
300 gr hladké mouky
200 gr tuku nebo másla
30 gr moučkového cukru
20 gr droždí - zde musím upřesnit, že v původním receptu bylo psáno kostka droždí, což je 42 gr. Zdálo se mi to moc, dala jsem polovinu a úplně to stačilo. Nevím ale, jak je české droždí oproti italskému účinné, řiďte se svou zkušeností. Mě se i tak zdálo, že je trochu cítit, ale pečením vyprchalo.
1 vejce
sůl
pár lžic vlažného mléka
vejce na potření

Náplň:
300 gr tvarohu
1 vejce
moučkový cukr (podle chuti)
špetka soli
strouhaná čokoláda
moučkový cukr s vanilkou na posypání
****************************************************************************************************************************************
Do mísy prosijeme mouku s cukrem a solí a uděláme v ní důlek.Rozdrobíme droždí a rozmícháme vlažným mlékem na kašičku, pak vlijeme do důlku. V receptu bylo psáno nasekat tuk do mouky, ale já jsem jej předem rozehřála a do vlažného rozkvedlala vejce a tím vším těsto zadělala. Zdálo se mi to rychlejší a taky jsem si přesného návodu všimla až pak :-))
Hned vypracujeme těsto a dáme na chvíli do lednice. Mezitím co si odpočívá v chladu, připravíme náplň.
Žloutek utřeme s cukrem, přidáme tvaroh, strouhanou čokoládu (dala jsem hořkou, asi 50 gr) a nakonec pevně ušlehaný sníh se špetkou soli. Někdy do tvarohové náplně ani vejce nedávám, používám jemnou rikotu a vyjde dobře i tak.
Těsto vyválíme na placku (vyvalovalo se dobře) a nakrájíme na čtverce o straně 5 - 6 cm. Doprostřed každého dáme lžičku náplně, povytáhneme okraje a přehneme přes sebe křížem krážem. Potřeme rozkvedlaným vejce a můžeme posypat i drobenkou z 5 lžic polohrubé mouky, 3 lžic pískového cukru a 2 lžic másla. Pečeme ve vyhřáté troubě na 180° až zezlátnou. Dáme vychladnout na mřížku a pak posypeme moučkovým cukrem s vanilkou.
Recept bude asi většině z vás známý, ale pro mě to byla premiéra. Koláčky byly výborné nejen druhý ale i třetí den - řekla bych že po uležení jsou lepší - a nikdo neuhodl že je to (ne)kynuté těsto Usmívající se

15 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, koláčky vypadají báječně :), hned bych si jeden dala     

    OdpovědětVymazat
  2. A já bych ti ho ráda nabídla Samozřejmě i "caffè espresso" k němu   

    OdpovědětVymazat
  3. Ideální recept, když člověk  " kvaltuje " a přitom nechce nic ošidit.
    Až vytvořím, napíší opět zpětnou vazbu, jak jsem potěšila   
    A v září letíme na Ischii     

    OdpovědětVymazat
  4. Další skvělý rychlorecept. U nás se všichni "zbláznili" a odmítají jíst sladké.  Snad jim to vydrží aspoň přes léto a nebudu muset nic péct. Mým kilogramům navíc to jen prospěje.  😂 🤗

    OdpovědětVymazat
  5. Je to fakt rychle hotové,ani jsem nedoufala Září je na Ischii ideální měsíc - méně lidí i horka a těch dobrot...   

    OdpovědětVymazat
  6. [4]:Taky mi doma ubylo klientů ale venku je jich pořád dost Jen budou muset počkat - blíží se sem tropické horko Dnes jsem upekla sypaný koláč s jablky - voní to tady jak o Vánocích!   

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám třeba kynuté buchty také nejraději čerstvé. Sama kynuté těsto ale nedělám, nějak se nemusíme

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já kynuté dělávala jen na pizzu a i tam opatrně - v  Toskánsku jí dělají tenkou, na kilo mouky se dává max. 10 gr.drozdi a nechává se kynout celý den.. Málo vykynuta pak kyne v bříšku Jinak nic, až teď tohle nekynute Ale byla jsem u tebe na jahodových knedlickach    Mňam!!!   

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Však já vím, minulý rok se mi ze zmrzlinek protáčely panenky     

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:Ta nezklame nikdy Mají dobrou i tu průmyslovou Dala jsem si v Praze Algidu a chutnala nějak jinak..

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadají fantasticky! Já zrovna včera objevila buchtové těsto, které je krásně vláčně i druhý den, ale je kynuté. Mně to ale nijak nevadí, jsem ráda za ten objev .

    OdpovědětVymazat
  12. Takový recept jsem právě nemohla najít, aby byly čerstvé aspoň do druhého dne Teď bude na několik týdnů pokoj od trouby, jsou tropická vedra a tady není velká šance na ochlazení   

    OdpovědětVymazat
  13. Růženko, tyto rohlíčky také dělám. Jsou výborné.

    OdpovědětVymazat
  14. Zdravím do Itálie....právě jsem je dopekla a už nyní jsou boží, dělala jsem je se žmolenkou a fakt pochoutka...to si Soptíček zavdá     

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Všimla jsem si komentáře až teď a náhodou, protože jsem si šla přečíst recept Jsem ráda,že chutnaly, hlavně holčičce, já je budu dělat v neděli pro italské mlsouny

    OdpovědětVymazat