čtvrtek 22. června 2017

Kávové semifreddo (Semifreddo al caffè)

Zatopili vám? Nám tady topí každé léto, ale to letošní začalo nějak brzy a ještě s větší vervou... Chce to něco na osvěžení a pokud se vám přejedla běžná zmrzlina mám pro vás variantu, kterou si můžete udělat doma - stačí málo ingrediencí a pak už jen vydržet pár hodin než ztuhne. Výsledkem nebude tradiční tuhá zmrzlina, ale výtečný krém, který se dá konzumovat hned po vyndání z lednice aniž byste zlomili lžičku při jeho dolování.
Tato lahoda se jmenuje "semifreddo" a doslova to znamená "polostudený" nebo lépe řečeno polozmrzlina. Prostě něco mezi krémem a zmrzlinou.
Recept i fotografie mám od mé drahé sestry Ivy , sice ne pokrevní, ale náš vztah je tak pevně stmelený téměř 35 lety společného osudu a soužití v Itálii že jí nemohu jinak nazvat :-)) Jako já ráda vaří a experimentuje - následující recept je toho důkazem.
Na rozdíl od receptů které jsem našla na internetu, kde se používají vejce nebo mascarpone, je tohle semifreddo lehké a nenáročné na přípravu - přesně to co je ideální v horkém létě!
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
250 gr rikoty (podobné českému tvarohu, jemnější konzistence)
200 ml tekuté šlehačky
2 lžičky silného vychlazeného espressa
1 lžička čerstvě umleté, kvalitní kávy (ne rozpustné)
2 plátky želatiny
100 gr moučkového cukru s vanilkou
strouhaná čokoláda nebo kakao na posypání
******************************************************************************************************************************************
Želatinu ponoříme do studené vody a necháme nabobtnat aspoň 10 minut. Ze smetany ubereme asi 1/3 a ohřejeme jí v kastrolku. Mezitím do mísy nebo mixéru vložíme rikotu a začneme šlehat, přidáváváme po částech prosátý cukr, smetanu, espresso a mletou kávu. Želatinu vyndáme z vody, pěkně vyždímáme, dáme do teplé smetany a mícháme až se rozpustí. Pak jí přidáme do směsi, opět našleháme, aby se vše dobře promísilo. Vlijeme do pohárů nebo mističek a necháme vychladnout, nejlépe přes noc. Semifreddo je zpočátku tekuté konzistence, ale žádný strach, perfektně ztuhne! Povrch můžete zdobit např. strouhanou čokoládou nebo kakaem, popřípadě kopečkem šlehačky. BUON APPETITO! Usmívající se

12 komentářů:

  1. No, to musí být lahoda, pohoda. Příští víkend zmrzlinku vytvořím na oslavu narozenin. Díky.
    🍧 🍦 🍨 🍹🍀🌞 🤗

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě nikoho nezklameš, zvlášť v těch vedrech.. Vyjde z toho množství 9 - 10 skleniček, to by vám mělo stačit   

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za další báječný další tip, tohle by bylo něco pro můj jazýček v těch vedrech .

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Proto jsem to tam rychle dala než se ochladí    Ale myslím že ještě bude dost příležitostí

    OdpovědětVymazat
  5. Jůůůů, tohle by bodlo, díky moc. Zítra to vyzkouším, děkuji....

    OdpovědětVymazat
  6. Teď je právě to nejvhodnější období   

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to zní velmi lákavě. Mohu dát Mascarpone

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Určitě, viděla jsem recepty právě s mascarpone. Bude to víc krémové, s rikotou je semifreddo trochu lehčí

    OdpovědětVymazat
  9. Super Mě na lehkosti až zas tak nezáleží, sama nejsem nejlehčí     

    OdpovědětVymazat
  10. Jojo, to já jsem     

    OdpovědětVymazat
  11. Růženko,zase jednou jsem nahlédla a hned dobrá bašta,Ty mědáváš,v devět večer takové dobroty,ale už mám receptík opsaný a zkusím vyzkoušet.Měj se fajn a sluníčkově....Miluš     

    OdpovědětVymazat