čtvrtek 23. února 2017

Srdíčko

Na srdíčkovou formu jsem narazila pár dní před svatým Valentýnem takže se hned dočkala premiéry - upekla jsem dort pro syna a jeho dívku, která je veganka už pěknou řádku let. Proto jsem sáhla po receptu který "vynalezla" moje kamarádka Chiara když takhle jednou v neděli chtěla upéct moučník a zjistila že v lednici není ani jedno vejce! Sousedka (v tomto případě já ) nebyla doma a tak místo vajec použila hotový vanilkový pudink který se krčil dole v lednici. V podstatě měl podobnou hustotu i barvu jako vejce a výsledek nebyl vůbec špatný, naopak, nikdo si "triku" nevšiml.
Já v rámci striktního dodržení veganských pravidel použila pudink Valsoia a musím říct že byl chuťově i lepší než ten normální. Barevně na první pohled moc ne - takové "kafebraun do zelena" ale v těstě se to naprosto ztratilo :-))
Abych byla upřímná, zas tak úplně tomuto stylu nefandím, i když omezit maso, vejce a živočišné tuky není určitě na škodu a konkrétně takto připravené těsto si v ničem nezadá s klasickým, naopak je lehčí vydrželo i dlouho vláčné. Uvnitř i na povrchu je hořká čokoláda - proti té nejsou výhrady ani u veganů!
************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
250 gr mouky
150 gr cukru
2 hotové pudinky (váha obou byla 250 gr)
1 špetka soli
1 prášek do pečiva
šťáva a kůra z jednoho dobře omytého pomeranče
trochu pomerančového likéru Grand Manier (nemusí být)
rostlinný olej podle potřeby - asi 50 ml
čokoládové pecky
100 gr hořké čokolády na polevu
lentilky na ozdobu
*********************************************************************************************************************************
Mouku smícháme se solí a práškem do pečiva. Pudink našleháme s cukrem, pak po částech přidáváme mouku a přiléváme pomerančovou šťávu, olej a likér - pokud máte k dispozici. Těsto by mělo mít hustotu asi jako na bábovku a kdyby nemělo na rozředění použijte trochu vody.
Čokoládové pecky promíchejte se lžičkou mouky (tak se nepotopí ke dnu) a vmíchejte do těsta. Použila jsem silikonovou formu a dala péct na 170° asi půl hodiny - forma je poměrně nízká. Po vychladnutí jsem polila čokoládou rozpuštěnou s trochou rostlinného tuku a zdobila lentilkami. Zbylo i trochu těsta ze kterého jsem udělala pár mufinek, polila čokoládou a posypala kokosem..Vhodné nejen pro vyznavače veganské diety ale i pro ty kdo má alergii na vejce.

13 komentářů:

  1. Krásný dortík, vzhledem i zdobením. Dětičky mám velké, ale lentilkové zdobení je vždy potěší. Jsi hlavička chytrá, recept jsi perfektně vychytala, aby byl podle potřeby.  🎂 🤗

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Růženko, moc zdravím. Dortík vypadá parádně!!! A moc se ni líbí ta surovinová improvizace :)

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: U nás taky vedou lentilky Pro tohoto syna dělám lentilkový dort každoročně k narozeninám  od jeho 5 let Teď jsme u Valentýna, snad ho nebude chtít i na svatbě   

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Není to můj vynález i když zásluhu na něm mám - kdybych byla tenkrát doma, zapůjčila bych vejce a byla by tradiční buchta   

    OdpovědětVymazat
  5. Jako puding v kelímku z obchodu ?...nebo jsem to špatně pochopila ?
    já bych místo vejce použila banán, také pojí

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Ano, puding kupovaný, tady chutnají docela dobře, i ten "vegano"    Banán by taky mohl být, zkusím příště, dík za tip!

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: No já se to právě dočetla ve zdravých receptech, všichni ti výživoví poradci doporučují nahradit vajíčka banánem a dělala jsem takové mufiny a byly boží neb to těsto bylo neobyčejně vláčné

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný a určitě chutný!
    Já jsem zjistila, že do klasického těsta na litý koláč se vejce dávat vůbec nemusí. Dokonce se tam nemusí dávat ani mléko, které nahradím vlažnou vodou. Tyhle fígly jsem se naučila, když zjistili malému alergii na mléko a vejce a my museli držet dvouměsíční dietu .

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Když je to vyzkoušené, tím líp!    Zjistila jsem že v poslední době některé recepty sice vypadají lákavě ale výsledek je jako když pejsek s kočičkou vařili dort Proto se inspiruji na blozích kde vím že se opravdu vaří

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Já byla taky překvapená když jsem poprvé ochutnala dort bez vajec a mléko bylo mandlové - ono když se musí, tak jde všechno   

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherný dortík a zajímavé ingredience.

    OdpovědětVymazat