úterý 17. ledna 2017

Kokosky s tvarohem

Zbyly vám ještě nějaké bílky ? Dají se zmrazit a využít i po vánocích. Sladkého jsme si užili dost, ale něco lehkého na zub by neuškodilo... Našla jsem recept na kokosky, ale trochu jiný než ten klasický, kdy kokosky musíte dělat s předstihem aby stačily změknout - a někdy to nestačí, zůstanou tvrdé i tak.
Trik je v tom, že se do bílkového sněhu přidá trochu tvarohu.. A věřte mi, že nezklamou, už jsem je pekla pro velký úspěch 3x ! První dvě várky byly klasické, třetí jsem vylepšila trochou čokoládové polevy (zbylo i trochu čokolády) a hlavně nezapoměla vyfotit :-) Recept je jednoduchý a zabere opravdu málo času.
************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
4 větší bílky
150 gr cukru
špetka soli
200 gr kokosu (uvádím dávky z originálního receptu, ale stačí i méně, dala jsem asi 150 gr)
100 gr tvarohu - ne moc mokrého, já dala rikotu
čokoládová poleva
může se přidat i lžička prášku do pečiva
*************************************************************************************************************************************
Bílky se solí ušlehat do polotuha, pak postupně přidávat cukr. Když je sníh tuhý, opatrně vmíchat kokos a tvaroh. Lžičkou dělat malé kopečky na plech vyložený pečicím papírem a péct na 140°. Tak to je v receptu, pak jsem četla že je lepší dát nejdřív na 150 pár minut, pak snížit na 120. Velký rozdíl v tom nevidím, v tom druhém případě trochu víc vyskočí, ale taky jsem do nich dala trošku toho prášku - asi lžičku, zamíchala jsem do kokosu. Péct do mírně zlatova, čas záleží na troubě. Mírně prochladlé sloupnout z papíru a pak pocákat čokoládovou polevou, pokud máte, jinak jsou dobré i bez. V plechové krabici vydrží několik dní, kolik to přesně nevím protože byly vždycky brzy snědené!
,

8 komentářů:

  1. Svátky jsou sice za námi, ale čekají nás během roku různé oslavy.  K takovým příležitostem se nový  a dobrounký recept vždy skvěle hodí. 🥂🙋

    OdpovědětVymazat
  2. Není nic jednoduššího, jsou lehké a měkké

    OdpovědětVymazat
  3. Kokosky dělám obyčejně, tohle vypadá podstatně zajímavěji.

    OdpovědětVymazat
  4. Soptíček je marod a tak mu babička vyrobí mlsku, vypadají skvěle a bude zase nějaká změna.Děkuji za inspiraci, máme kokos rádi, moc   

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Hlavně jsou měkké..   

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Chudinka Soptíček, copak - chřipka? Tady taky řádí Budeme mlsat navzájem, u tebe jsem taky četla zajímavý receptík   

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Růženko, receptík si schovám na vánoční pečení. Bílky zbydou pokaždé, tak je alespoń využiju

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já jich měla snad 12    proto jsem mohla uspokojit všechny zájemce

    OdpovědětVymazat