úterý 24. ledna 2017

Cookies

Recept na známé americké sušenky "cookies" jsem hledala dost dlouho v různých kuchařkách i na internetu až jsem si konečně vzpomněla že mám někde založený ten přímo od pramene, nebo-li od jedné americké paní která mi ho kdysi napsala na kus papíru. Hledání mi trvalo určitě déle než samotné pečení, ale výsledek nezklamal. Existují různé varianty, s ovesnými vločkami, s ořechy pekan, s arašídy.. a určitě ještě některý z nich vyzkouším. Pro dnešek přináším ten z kuchyně Mrs. Grace :-))
**********************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
120 gr změklého másla
75 gr třtinového cukru
75 gr bílého cukru
240 gr hladké mouky
1/2 lžičky bikarbonátu (nebo prášku do pečiva)
trochu vanilky
1 vejce a 1 žloutek
150 gr drcené hořké čokolády (50%)
větší špetka soli
můžete přidat sekané ořechy, dala jsem asi 50 gr a nebyly na škodu, naopak
**********************************************************************************************************************************
Změklé máslo utřete nejdřív s třtinovým cukrem (dodá sušenkám měkkost) a pak přidejte i bílý cukr (ten je zas pro chřupavost). Když se cukr rozpustil, vmíchejte vejce a žloutek, jedno po druhém a sůl. Mouku prosijte s vanilkou a bikarbonátem (nebo jestli nemáte, použijte prášek do pečiva) a po částech přidejte do utřené směsi. Naposled vmíchejte čokoládu, která by měla být nasekaná nožem (nebo rozmixujte na hrubší kousky), protože to je právě charakteristika pravých cookies - nedoporučují se čokoládové pecky.Já jsem přidala i trochu rozsekaných ořechů.
Těsto dejte odpočinout aspoň na hodinu do lednice. Pak na plech vyložený pečicím papírem tvořte kuličky o průměru asi 4 cm a trochu je zploštěte - dávejte je dostatečně daleko od sebe protože pečením se roztáhnou, nedělají se moc malé. Pečou se v předehřáté troubě asi 15 minut při 180°, ale jako vždy je to relativní, podle trouby. Většinou se řídím tím, že když začnou vonět, jsou hotové. Vyndejte z trouby a nechte je chvilku odpočinout na plechu - jsou křehké - a potom je sundejte a přeneste na mřížku aby vychladli. Správně upečené cookies mají chřupavý povrch a vnitřek měkčí. Podáváme s čajem, ke kávě nebo jen tak na chroupání... každá příležitost je vhodná!Usmívající se











19 komentářů:

  1. Co mi to děláš ?...já mám na pečení na víkend už připravené jiné pečivo od tebe ...pátrala jsem u tebe a našla jsem tam skvělé sušenčičky   
    Takže tyhle musí do fronty, nekompromisně

    OdpovědětVymazat
  2. Musela jsem se podívat...budu péct Zajíčkovy sušenky     

    OdpovědětVymazat
  3. Další dobrota, která si musi počkat, až začne mit rodina chuť na sladké. Díky.  🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Cookies miluje celá naše rodina. Taky jsem je už dělala, třeba čokoládový. Takže si opíšu tuto variantu, díky!

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:[2]: Zajíčkovy sušenky patří do kategorie "zdravotních" tyhle do kategorie "mlsných" Já se taky chystám na ty tvoje co máš na blogu

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Vánoční cukroví bylo letos tak akorát, takže můžu občas i něco upéct, ale bez přehánění!

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Originál by byl jen s čokoládou, když mám přidávám ořechy, nejsou marné

    OdpovědětVymazat
  8. No super, moc díky, zrovna mám období pečení sušenek, takže každý recept dobrý! Už přesně vím, že si ho trochu upravím, místo mouky dám část mletých ovesných vloček a špaldovky, úplně je vidím před sebou!

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Taky jsem viděla recept na cookies s ovesnými vločkami a určitě se tím nic nezkazí!   

    OdpovědětVymazat
  10. Růženko, tohle kdybych zvládla, to bych dostala od manžela pochvalu. Cookies kupujeme a on je má hrozně rád. Ví, že moc nesmí na jeho cukrovku, ale dá si.

    OdpovědětVymazat
  11. A proč bys nezvládla? Ty, která vaříš i jednou rukou!! U těch domácích je výhoda, že můžeš dát i méně cukru, hořká čokoláda není tak škodlivá, část mouky nahradíš ovesnými vločkami.. a pochvala je zaručená (a zasloužená!!)   

    OdpovědětVymazat
  12. Ruženko a co kdybych část mouky nahradila kokosovou moučkou ? Ořechy mám, ale to už v tom případě by nemuselo být. Třtinový cukr mám, půl tabulky čokolády také, máslo- prostě vše potřebné, takže pokud do toho nic nepřijde, budu péci. Akorát manžel má rád víc kynuté buchty, no.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Díky, Růženko, že mi tak věříš, ale zatím jsme si je dnes pro jistotu zase koupili v obchodě. Manžel, ač by neměl, si je zase dá a rád.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]:Kokos klidně, o to budou chutnější Kynuté buchty bych si taky dala a jak, problém je, že tady mi je jedí jen dokud jsou čerstvé - druhý den je nikdo nechce (Italové jsou zmlsaní ) ani když je rozpeču a bylo by to jen na mě

    OdpovědětVymazat
  15. Růženko,
    právě jsem je dopekla, jsou famozní, delikátní, kopila jsem kvalitní čokoládu a skutečně je to pecka...vřele všem doporučuji       
    Verunka má svátek a tyto sušenky miluje, tak jí je zítra vezu

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: To mě ovšem nesmírně těší
    Hezkou oslavu a všechno nejlepší Verunce!   

    OdpovědětVymazat
  17. Vypadají krásně a výborně. Mám od podzimu recept na podobné sušenky od kamarádky a ještě jsem je nedělala. Běhám po doktorech a nestíhám.
    Prošla jsem u tebe zmeškané recepty a to brasato se mi moc zamlouvá.   

    OdpovědětVymazat
  18. Brasato je pro masožravce, ale nepohrdnou ani ostatní, protože je "jak dort!" Na cookies sušenky existuje víc verzí, když se tam dá dobrá čokoláda je víceméně vyhráno Já teď byla u tebe na koláči..mňam!

    OdpovědětVymazat
  19. Zdravím do Itálie !
    V bytě nádherně voní tvoje cookies sušenky a já ti musím poděkovat za skvělý recept, pekla jsem je mnohokrát a vždy s velikým úspěchem     

    OdpovědětVymazat