čtvrtek 10. února 2022

Povánoční, novoroční a předjarní

 V Itálii mají takové hezké rčení - kdo neumřel, ten se objeví. Platí to i v mém případě, ne že bych byla na umření, ale vzala jsem si takovou, řekněme přestávku. Doba divná, žádné nové cesty, zajímavé zážitky, recepty jsou víceméně pořád ty samé, nejsem příznivcem exotických experimentů. Měla jsem sice předsevzetí , že uveřejním alespoň pár receptů na vánoční cukroví, ale opět jsem pekla pro italskou armádu a nestihla jsem na blogu ani popřát šťastné a veselé .  Důkazy předkládám 👇



Nebylo ale jen pečení. Někdy v říjnu si u mě kamarádka objednala háčkované košíčky pro kolegyně z práce. Prý asi devět, ne moc velkých. Dodala špagátovou přízi, já našla na Pinterestu inspiraci a začala pilně háčkovat. První pokusy dopadly celkem dobře( t.j. nebyly křivé) a k objednávce přibylo dalších pět  kousků . 






Pak došlo na větší košíčky z recyklované bavlněné příze, do kterých se dávají malé ručníky, řečené “pro návštěvy”.




Celkem jsem se dopracovala asi ke 20  kouskům různých velikostí a barev - dodávala jsem je průběžně a ztratila přehled, nemám ani všechny vyfocené. 

V poslední době, zřejmě i díky různým lockdownům a karanténám se dostalo háčkování, pletení a vůbec ruční tvoření zas do módy. Dokonce i známé firmy je propagují a věřte nebo ne, viděla jsem háčkované síťovky Prada , které stály přes tisíc euro! Vzor rybářská síť, práce na dva večery u televize. 

Bohužel to nic nemění na faktu, že když vy uháčkujete záclony  3x2 metry z té nejjemnější příze a půjdete s nimi na trh, nabídnou vám zhruba desetinu, pokud bude mít vůbec někdo zájem .

Takže buď si založíme firmu a vyšvihneme se na špici světového podnikání nebo budeme nadále tvořit pro potěšení naše a našich přátel , kolegů a známých. 

Přeji hodně zdraví a pohody do nového roku, držme si palce a buďme pro jednou raději negativní! 😉


 

   


22 komentářů:

  1. Zdravím Růženko a nestačím se divit jak jsi byla pilná. Nádhera, nádhera včetně toho cukroví. Máš 1*** a přeji Tobě a všem kolem Tebe pohodu, štěstí a zdraví.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, času bylo docela dost a byla jsem ráda že mám aspoň co dělat . V letech minulých jsem se před Vánoci spíš honila :-))

      Vymazat
  2. Růženko,to je překvpení.Jsem moc a moc ráda,že jsi zpět.Udělala jsi hodně užitečné práce.
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Evi, konečně jsem se rozhoupala něco uveřejnit a doufám že příští pauza bude kratší . Moc zdravím !

      Vymazat
  3. Růženko, moc Tě zdravím. Opravdu jsi nezahálela, soudě podle fotek. Tolik cukroví jsi napekla... A Tvoje háčkované košíčky jsou moc hezké, s těmi ručníky jim to moc ladí ! Já dělám ruční práce celý život, covid necovid. Ale vše jen pro radost, svoji a obdarovaných. Měj se hezky Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, na tvé výrobky se chodím dívat často , jsi šikovná 👏 Cukroví , to už je taková tradice , nemůžu zklamat ! Moc zdravím

      Vymazat
  4. Růženko, ráda vidím, že jsi OK. Opravdu hromada cukroví a to háčkování - povedené, praktické!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, jsem celkem v pohodě i když situace není ještě úplně ok, ale to asi všude . Háčkování i pečení mě letos opravdu šlo 😁

      Vymazat
  5. Růženko, ráda tě zase mezi námi vidím. Cukroví pro armádu je moc pěkný nápad a asi kluci italský koukali na tu tvoji rakousko-slovanskou nádheru.
    Košíky jsou krásné, závidím všem šikovným holkám tu zručnost, cit pro barvy a preciznost.
    Přeji hodně sil a zdraví do nového roku.
    Zdravím do milované Itálie. Jitka
    A jen tak mimochodem: Krásná titulní fotka ze střechy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jituško , tolik druhů cukroví Italy opravdu překvapuje , hlavně když jim říkám že takhle se peklo v každé domácnosti .
      Ta střecha je součástí Katedrály v Palermu ( Catedrale di Palermo. Chaotické ale krásné město .

      Vymazat
  6. Tak jsem zase nakoukla. To je tedy hromada cukroví ! Byla jsi hodně pilná- tolik krásných košíčků a určitě i tolik radostí.
    Zdravím do Itálie a přeji hezké dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, díky za pozdrav, košíčky prý udělaly radost , byly na objednávku. S cukrovím už jdu najisto , už léta mám věrnou klientelu 😊

      Vymazat
  7. Ahoj Růženko, moc zdravím :) Jsem ráda, že jsi se ozvala :) je vidět, že jsi vůbec nezahálela- ZDRAVÍ Alis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alenko, už jsem si říkala že jsme si nějak dlouho nepsaly! Musíme napravit , zatím moc zdravím 🤗🤗

      Vymazat
  8. Děvče, Ty jsi pilná, že se načisto stydím za to, jak se flákám. I blog jsem zanedbávala, ale snad už bude líp. Ta doba covidová s námi cvičí. Ne, že bych byla nemocná, ale jsem z toho co se děje hlavně v té naší malé, krásné zemičce načisto otrávená. Politici nám dávají zabrat a to člověku taky nedává naději na lepší zítřky. Ale naše koníčky nám dělají trochu radost a tak se na ně musíme zase vrhnout i kyž není doceněná.Však to děláme hlavně pro svoji radost a potěšení našich kamarádů Napekla jsi toho opravdu hodně. Jsi dobrá.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Jituško , letos jsem opravdu byla o něco pilnější , i když bych se radši obešla bez tak dlouhé “ dovolené “ . Snad bude konec. Co se týče politiků mám už delší dobu pocit že ti vaši se snad chodí učit k těm italským . Mistři v oboru v negativním smyslu 🙄 Máš pravdu, koníčky ti umožní odpoutat mysl od všeho nepříjemného a když se dílo podaří , je to radost . Chodím se na tebe dívat na fb 😊 Mic zdravím a měj se hezky!

    OdpovědětVymazat
  10. Obdivuji Vaši šikovnost a jsem moc ráda, že jste zase zpět na blogu, který nabízí mnoho zajímavého. Už se těším i na Vaše další cestovní zážitky po Itálii, o kterých nám budete vyprávět. Děkuji a přeji hodně zdraví a inspirace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za hezký komentář . Doufám že budu pilnější 😉 S cestováním to ještě není úplně to pravé , ale mám něco v rezervě .

      Vymazat
  11. Lydie

    To je fajn, že zase píšeš.
    Cukroví je nádherné a háčkované košíčky také.
    Ta fotka na začátku je pěkná - Palermu i v té katedrále jsem byla, ale na střeše ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na té střeše byl syn , já jsem se zatím do Palerma nedostala. Přivezl úžasné mandlové cukroví 😋
      Moc zdravím z téměř jarní Itálie 🤗

      Vymazat
  12. Tak jsem ti to tady zase po delší době prošmejdila a inspirovala jsem se tou síťovkou PRADA. V tom vedru, co na nás dnes padlo se nic jiného než sedět v chládku a haklovat nedá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tyhle tašky jsou letos ohromně v módě ! Dělají je ve všech barvách , jednoduché i bez toho trojúhelníčku.
      Myslím že jdou i rychle od ruky. Tady je taky vedro, za chvíli už ani háčkovat nepůjde

      Vymazat