neděle 7. ledna 2018

Maso na cibuli s opečenou zeleninou

Máte po vánocích plná bříška? Ale něco se jíst musí, že.. Našla jsem recept, který zasytí, ale nepřidá moc kalorií, je chutný a rychle připravený - u plotny jsme již strávili času dost. Zeleninu jsem použila zmrazenou, nyní je k dostání po celý rok i čerstvá, ale tu si raději koupím až bude její správné období.Dál budete potřebovat jen libové maso, nejlépe kuřecí, nebo i libové vepřové a pěkně velkou cibuli nebo dvě menší. Trochu vývaru, lze přidat i pár lžic rajského protlaku nebo drcená rajčata, oregáno a může se začít.
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
600 gr kuřecího masa (prsíčka) nebo libové vepřové
pár lžic olivového nebo jiného rostlinného oleje
2 menší nebo 1 velká cibule
zmrazená zeleninová směs - já měla brambory, lilek, cukiny, rajčata, papriky
vývar na podlití
pár lžic neochuceného rajskéh protlaku nebo drcených rajčat v konzervě
oregáno
sůl a pepř
*********************************************************************************************************************************************
Maso nakrájíme na plátky, naklepeme a krátce na sucho ogrilujeme, mírně osolíme, opepříme a dáme stranou. Cibuli rozpůlíme a nakrájíme na tenké plátky, vložíme na olej a dusíme na mírném plameni pod pokličkou asi 10 - 15 minut. Pokud by začala hnědnout, přilijeme pár lžic vývaru, ale opatrně aby se "neutopila". Mezitím si připravíme zeleninu - použila jsem zmrazenou zeleninovou směs - brambory, papriky, cukiny a lilky, vše nakrájené na malé kostky. Na pánev jsem dala asi 2 lžíce oleje a na vyšším plameni opekla zeleninu asi 10 minut, moc jsem nemíchala, jen občas obrátila špachtí. Po upečení osolit a opepřit podle chuti.
Maso můžete nechat vcelku nebo nakrájet na kousky a pak vložíte do cibulové omáčky, přidáte trochu rajského protlaku, oregáno a necháte prohřát. Nepoužívám žádné zahuštění moukou, stačí cibule. Podáváme s opečenou zeleninkou. BUON APPETITO!

12 komentářů:

  1. Máš pravdu, všichni jsme po svátcích napapkaní. Tvůj recept je to pravé, co teď hledám na vaření. Dnes jsem měla kuřecí bábovku se zeleninou a inspirovaná Simonkou, začínám pokus a boj s nadváhou. Pokud máš takových receptů víc, sem s nimi.  🏃‍♀️ 🤸‍♀️ 🚴‍♀️
    Díky. 🤗

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak pro tebe jen tu zeleninku

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Po svátcích se to podobnými recepty jen hemží - v televizi, časopisech...
    Dobře děláš, Simonka je skvělá a hlavně pravdivá inspirace!👌👍

    OdpovědětVymazat
  4. Děvčata, no a tohle je skvělá mlaskačka, já si do toho přidávám skvělá italská cherry rajčátka, která k nám vozí Lidl, nemají chybu, jsou dochucená bazalkou, česnekem, no Italové, co bych byla překvapená.     
    I já se po vánocích snažím o očistu, přeci jen bylo cukroví, štola a zase štola a vanilkové rohlíčky, ještěže mám Soptíčka, který to poctivě zkonzumoval.
    Přeji všem skvělý start, hlavně nehladovět !!!, jíst pětkrát denně, mnoho zeleniny přidat, pít hlavně vodu a trochu pohybu.
    Krásné dny a držím palce

    OdpovědětVymazat
  5. Pozorně jsem prostudovala tento recept a určitě to bude dobrota, kterou bych také někdy mohla vyzkoušet. Dnes jsem vařila bezmasý oběd, který miluje manžel. Chlupaté knedlíky se zelím a cibulkou. Snědl sedm "blbounů" a ani maso nepotřeboval.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Máš pravdu, když se hladoví nakonec se sní na co se přijde. Asi nejlepší je středozemní dieta, kde nechybí nic a hlavně nemáš hlad! Já až na vyjímky  nezahušťuji, stačí přidat dostatek zeleniny.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: To bych si taky dala!😋 Masu nijak zvlášť nefandím, když už ho dělám, dám si jen malý kousek. Je tolik dobrých receptů bez masa!

    OdpovědětVymazat
  8. Cibule a maso, to je kombinace podle mého gusta, mňam!

    OdpovědětVymazat
  9. I podle mého, dělám i malé dušené cibulky jako přílohu a je to dobrota

    OdpovědětVymazat
  10. Obdobnou kombinaci masa a zeleniny vaříme také. Základ cibule a česnek a pak co je po ruce

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Taky tak Vše se zahušťuje zeleninou, jíšku téměř neznají. Na chuti to neubere a kila nepřidá

    OdpovědětVymazat