úterý 19. září 2017

Hrníčkové knedlíky

O mém boji s knedlíkem jsem se již jednou rozepisovala - https://rosmarino-e-salvia.blogspot.com/2015/09/jak-se-vari-knedliky-v-italii.html
Dnes mohu směle ohlásit mé vítězství nad touto pro mě záludnou přílohou, jinak chloubou každé správné hospodyňky.
Recept který přináším je pravděpodobně většině z vás znám, ale jde mi hlavně o to chlubení!
Jedná se o hrníčkové knedlíky zvané též televizní, prý proto že když na ně zapomenete během nějaké napínavé detektivky, nic se nestane (pokud se neodpaří všechna voda) - připravují se totiž ve vodní lázni.
Místo hrubé mouky jsem opět použila polohrubou ale jinak jsem striktně dodržela recept. Přidala jsem jen trochu petrželky pro barvu (Italové mají rádi barevná jídla) a také jsem jednou experimentovala a udělala knedlíky s drobně krájenou slaninou, které připomínaly "kanederli" jak je dělají v severském regionu Trentino - Alto Adige.
Vše vyšlo jak mělo a bude opakováno pro velký úspěch zvlášť pokud nám vydrží současné podzimní počasí..
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
Na 1 hrnek (250 ml) hrubé mouky :
1 hrnek mléka
1 rohlík nakrájený na malé kostičky
1 žloutek
1 ušlehaný bílek
sůl podle chuti
sádlo na vymazání hrnků
******************************************************************************************************************************************
Nejdříve si připravte hrnky ve kterých se budou knedlíky vařit, dobře je vymažte sádlem a také dostatečně velký kastrol kam je uložíte.
Mouku osolte a smíchejte s mlékem ve kterém jste rozkvedlali žloutek, přidejte nakrájený rohlík a nakonec jemně vmíchejte ušlehaný sníh.
Vzniklým těstem hned naplňte vymazané hrnky asi do 2/3, pak vložte do kastrolu s horkou vodou která by měla sahat asi do jejich poloviny. Vařte pod poklicí, když těsto začne odstávat od stěn hrnečků, je hotovo!
Nechte prochladnout a pak knedlíky vyklopte. Tahle fáze, kdy se z hrnků vykutálely úhledné bábovičky mě potěšila nejvíc! Pak se nakrájí na plátky jako obvykle a podávají se např. s nějakou dobrou omáčkou - zaslouží si to :-)









8 komentářů:

  1. Už jsi to skvěle vychytala a máš je pěkné " jedlé". Tyto knedlíky vaříme často a vždy se podaří. Původní recept je z hrubé mouky, ale také už je dělám jen z polohrubé, jsou nadýchanější.
    U nás je zima, prší, tak se tyto dobroty můžou už vařit. 🍽 🌸 🌧

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, mimo jiné je to recept od tebe !

    OdpovědětVymazat
  3. O víkendu vyzkouším a podám raport , protože tady se mi knedlíky povedly jen jednou (instantní, dovezený z Plzně )

    OdpovědětVymazat
  4. Když se povedly mě, knedlikovemu analfabetovi, povedou se určitě i tobě! Dobře vymaž hrnky a jestli nemáš českou mouku zkus zdejší Farina 0. A budu ráda když mi dáš vědět jak dopadly!😄🤗

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, knedle...vypadají neuvěřitelně skvěle a mám plná ústa slin. V dobách brzy po revoluci se u nás hodně knedlíkovalo, když přijel můj Kája z Perthu, nechtěl jíst tři měsíce nic jiného než českou klasiku a hlavně knedlíky. Pak mi každé pondělí telefonoval / protelefonovali jsme několik automobilů / a nevzpomínal na mě, ale knedle     
    Já jsem letos porušila stravovací návyky / mám pěkný ovar kolem pasu /. Na horách  jsem si zavdala špekové, nic moc. Ale borůvkové byly naprosto luxusní, ještě teď se mi sbíhají sliny.
    Krásný podzim do Itálie

    OdpovědětVymazat
  6. Díky! Teď je opravdu krásný podzim, ale pršelo do úterka Toho Káju naprosto chápu, já si objednávám přesně totéž -  knedlíky a ovocné knedlíky. Dřív to byly i párky s kremžskou hořčicí, ale dnes jsou úplně jiné Tak střídám s chlebíčkama. Prostě láska (i k rodné hroudě) prochází žaludkem!     

    OdpovědětVymazat
  7. Hrníčkové knedlíky jsem nikdy nezkoušela, ale vidím, že pro někoho, komu se normální knedlík prakticky nikdy nepovede, je tohle docela zajímavá a lehčí varianta .

    OdpovědětVymazat
  8. Určitě! Jsem z nich nadšená a zachránili mojí kuchařskou reputaci   

    OdpovědětVymazat