pondělí 11. září 2017

Bábovka s čokoládou a mandlemi (Ciambella con cioccolato e mandorle)

Mám bábovkové období! V Itálii se snídá na sladko což mi velice vyhovuje, mám sladké ráda a po ránu mi dodá dostatek energie. Dlouho jsem jedla opékaný chléb s máslem a marmeládou nebo sušenky někdy i svačinky a pokud jdete na snídani do denního baru ( rituál pro většinu Italů) dostanete různé briošky, cornetti (to samé těsto ale ve tvaru rohlíku) plněné marmeládou, cukrářským krémem, nutellou..koblihy nebo smažené kroužky z koblihového těsta, šátečky z listového těsta plněné jablky, krémem,rikotou apod., linecké koláčky s marmeládou nebo čokoládovým krémem... a ještě jsem určitě na spoustu dobrot zapomněla.
Ale mám ráda snídani doma, v klidu, třeba u televize, do baru si raději zajdu jen na kávu. Jenže moje obvyklé snídaně se mi začínaly trochu přejídat a tak jsem se vrhla na pečení bábovek.
Klasické jogurtové těsto se propůjčuje k mnoha variantám a baví mě fantazírovat,takže po letních kombinacích s ovocem nastal i zde vytoužený náznak podzimu a s ním změna chutí - včera jsem ve spíži objevila mandle, zbytek oříšků a v lednici zapomenutý pistáciový jogurt a kus čokolády... co jiného mě mohlo napadnout než upéct bábovku? Při té příležitosti jsem si udělala i zásobu na příští pečení - mandle jsem spolu s lískovými oříšky dala do mixéru s trochou cukru (vždy to tak dělám, cukr absorbuje část tuku a vše zůstane hezky drobivé a ne kašovité) a pak jsem směs nasypala do sklenice s víčkem a uložila do lednice.
Následující recept je ten klasický s kelímky od jogurtu.
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
3 vejce
1 pistáciový (oříškový, mandlový) jogurt - měla jsem o obsahu 125 ml, ale může být i o něco víc
2 plné kelímky od jogurtu mouky
1 plný kelímek cukru
3/4 kelímku rostlinného oleje
1/2 kelímku strouhané čokolády
1/2 kelímku strouhaných mandlí (přidala jsem i něco zyblých lískových oříšků)
1 prášek do pečiva s vanilkou
trochu rumu (pomůže nakypřit těsto a dodá vůni, ale není nutný)
******************************************************************************************************************************************
Mouku prosijeme a smícháme se strouhanými mandlemi a čokoládou. V míse šleháme vejce s cukrem do pěny, přidáme jogurt,potom po částech přiléváme olej a přisypáváme moučnou směs . Přidáme rum - stačí 2 lžíce ale můžete vynechat pokud budou bábovku jíst i děti. Nakonec do těsta vmícháme prosátý prášek do pečiva a velmi dobře promícháme nebo krátce prošleháme.
Vlijeme do předem vymazané a moukou nebo jemnou strouhankou vysypané formy a pečeme při 170°asi půl hodiny. Použila jsem nízkou formu na "ciambellu" u vyšší bude asi třeba pár minut přidat.
Po částečném zchladnutí vyklopíme a nakonec vychladlou bábovku pocukrujeme moučkovým cukrem.
DOBROU CHUŤ! Usmívající se

12 komentářů:

  1. Tak dlouho jsme si stěžovali na vedra, až nám sv. Petr poslal pořádné ochlazení. Tvá bábovička bude skvělá s horkým čajíkem. Určitě vyzkouším. 💨 🌦🍩 ☕️  🌹

    OdpovědětVymazat
  2. Sladký snídaně jsem si tu také zamilovala a také mi spíš vyhovují v klidu domova. Když já jsem na to pečení tak hrozně líná . Už teď se mi dělá "opar" když si představím, že příprava cukroví už pomyslně klepe na dveře.

    OdpovědětVymazat
  3. Na horký čajík to ještě není, ale ochladilo se taky, bohužel i s přívaly vody která nadělala velké škody i oběti na životech 😔

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Já se naopak na vánoční pečení těším! A nejen já - budeš se divit, ale objednali si u mě na příští týden "befanotti" - víš o čem mluvím. Jen použiji nějaké neutrální formičky 😂😂

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, prošla jsem zmeškané recepty i článek o cestě tvého manžela do Brna - to jsem se pobavila.
    Recepty si ukládám.

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, Ital v Brně opravdu zabodoval Příště prý si dá to samé

    OdpovědětVymazat
  7. Bábovka vypadá dobře, určitě tak i chutná, ale já jaksi nemusím v pečivu ani mandle, ani ořechy. Takže škoda.

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám bábovkové období od narození!

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Tak je tam nedávej! Stačí i čokoláda, je to klasická jogurtová bábovka

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Já vlastně taky Pořád experimentuju, už ani nevím kolik druhů jsem upekla!   

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné ráno do Itálie.
    Vše jsem poctivě pročetla, proslintala a mám zde mnoho inspirace na dlouhé zimní dny, kdy budu dělat radost dobrou pečenou sladkostí.
    No...a dovolená ? Mám letos mnoho rozporuplných pocitů. Až nevím, kudy z nich ven a jak to pojmout na blogu.
    Jednak počasí bylo tragické...tři dny šíleně pršelo, prý poprvé od velikonoc     
    Hotel se za rok výrazně zhoršil, stravování bylo šílené, večer jsem se dojídala suchým chlebem   
    Typická italská jídla byla odbytá, proti minulému roku skutečně kalamita, asi jim odešel kuchař. Dokonce jsem se setkala s neumytým nádobím, měla jsem hrnečky od rtěnky.
    Jídlo mimo hotel bylo dokonalé, zmrzlina na 1 s milionem hvězdiček   
    Italové nezklamali, jsou stále stejně boží, ale v dalších letech si spravím chuť zaručeně jinde

    OdpovědětVymazat
  12. Ta dovolená mě moc mrzí, hlavně že zklamalo počasí i hotel Zrovna když ses na to tak těšila Je pravda že déšť asi čekal na tebe, bylo nejsušší období asi za posledních 200 let, tomu se říká smůla. A to ostatní se vezlo sebou. Bohužel v hotelu i restauraci na kuchaři velice záleží a ti odcházejí a přicházejí, ostatní personál je v rámci úspor málo placený, dělají se většinou    jen krátkodobé smlouvy. Aspoň že nezklamali Italové   Na příště se vymyslí něco jiného   

    OdpovědětVymazat