pondělí 29. května 2017

Linecké banánky a věnečky

Léto se přihlásilo a zapínat troubu se mi bude chtít čím dál tím méně - pokud nenastane nějaké překvapení.
Ale ještě než se vrhneme na nepečené dorty, krémy a zmrzliny, chtěla jsem upéct banánky z lineckého těsta na které se chystám už nevím jak dlouho. Měla jsem vyhlídnuto několik receptů a jako obvykle jsem vzala něco z toho a něco z onoho.. Používám třené linecké těsto (aspoň doufám že se tak jmenuje) kterému já říkám "obrácené linecké" protože pracovní postup je jiný než jak jsme u toho klasického zvyklí.
********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
250 gr hladké mouky
1 vanilkový pudink v sáčku (zde 40 gr) nebo stejné množství Maizeny + vanilka
180 gr tuku (dávám asi 2/3 rostlinného tuku a 1/3 másla spolu s trochou zakázaného sádla :-)
100 gr cukru - lépe moučkový
2 žloutky
špetka soli
lžička prášku do pečiva
1 - 2 lžíce vlažného mléka
marmeláda na slepení banánků - dala jsem pomerančovou, ale dobrá jsou třeba i povidla
150 - 200 gr hořké čokolády
2 lžíce ztuženého tuku (typu Omega)
hrst kokosu
******************************************************************************************************************************************
Všechny suroviny vyndáme včas z lednice aby měly pokojovou teplotu. Do mouky přidáme pudink, prášek do pečiva, sůl a prosijeme. Žloutky rozšleháme s trochou mléka. Změklý tuk dobře utřeme s cukrem, pak přidáme po troškách žloutky a vmícháme do směsi. Nakonec přisypáváme mouku až získáme hladké, měkké těsto. Dáme na chvíli odpočinout do lednice, ale jen na dobu než si připravíme vše potřebné pro pečení. Banánky i věnečky se budou na plech stříkat takže budete potřebovat sáček s ozdobnou špičkou a plechy je lepší vyložit pečicím papírem.
Další postup je snadný, sáčky se naplní těstem a tvoří se buď podlouhlé banánky (dělala jsem asi 5cm dlouhé) nebo věnečky, eventuálně i jiné tvary, já jsem zkusila třeba esíčka - ale zapomněla vyfotit :-))
Peče se v mírně vyhřáté troubě při zhruba 170°asi 15 minut. Teplota i čas jsou relativní, záleží na troubě. Upečeme na světlý odstín a necháme vychladnout, hned po upečení jsou křehké.
Banánky jsem slepovala po dvou pomerančovou bio marmeládou ze Sicílie kde byla nastrouhaná i kůra a mírně nahořklá chuť spolu se sladkým těstem a čokoládou vytvořila skvělou chuťovou kombinaci. Jinak bych doporučila buď povidla nebo nějakou marmeládu výraznější chuti.
Slepené banánky jsem dala do lednice zatuhnout a mezitím rozehřála ve vodní lázni čokoládu s trochou tuku - toho opravdu minimálně, jen aby se poleva víc leskla a taky lépe ztuhla. Pak do ní namáčím oba konce banánků.
Věnečky neslepuji, namáčím polovinu do čokolády a pak do kokosu, který nasypu do hlubší misky.
Pokládám na pečicí papír ze kterého se pak sušenky dobře odloupnou a opět dám na hodinku do lednice.


8 komentářů:

  1. Ta ty jsem pekla naposledy na vánoce.
    Zkusím asi ty věnečky.
    Já stále peču jako úchyl, teplo neteplo, ale když udělám radost...     

    OdpovědětVymazat
  2. Banánky i věnečky jsou moc dobré, děláme je každé vánoce. Povedly se ti a určitě se po nich jen zaprášilo. Teploučko začíná i u nás. 🌞

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Růženko, pěkně jsem se namlsala   Banánky jsme doma dělávali na vánoce. A mě moc chutnaly.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Tady se upečeme my😰 Už se na tom pracuje Ale taky jsem pekla pro radost - kolegům 💅

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Tohle těsto jsem dělala teprve po druhé, ale určitě ne naposled. Je krásně křehké🍩

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Koukám že jsem opravdu upekla vánoční cukroví Já jsem ho na Vánoce nikdy nestihla ale napravím 🎅😋

    OdpovědětVymazat
  7. Tak a připomněla jsi mi Vánoce. Takové banánky )nebo podobné) pečeme už dlouho a dětem i vnoučatům moc chutnají. Mňam.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Už jsem si je zapsala do receptů s vánočním cukrovím abych na ně nezapomněla   

    OdpovědětVymazat