pondělí 22. května 2017

Zapečené brambory s cibulí a rajčaty (Patate cipolle e pomodori al forno)

Pečené brambory s cibulí a rajčaty můžete použít buď jako přílohu což jsem udělala já nebo i jako samostatný pokrm. Příprava včetně zapékání vám zabere zhruba 3/4 hodiny, ale jak je pekáč jednou v troubě, nemusíte se o něj téměř starat!
**************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
800 gr brambor
2 větší cibule
3 rajčata nebo přibližně 15 cherry rajčátek
hrnek zeleninového vývaru
rozmarýn
oregano
pepř a sůl
olivový olej
hrst strouhanky a strouhaného parmezánu
sádlo nebo máslo na vymazání pekáčku
***************************************************************************************************************************************
Brambory oloupeme, rozkrojíme podélně napůl a potom na asi půlcentimetrové plátky, to samé uděláme s cibulí. Vše dáme do studené vody aby brambory pustily škrob a cibule se trochu zbavila štiplavé chuti. Zatím omyjeme a nakrájíme i rajčata a vymažeme pekáč sádlem nebo jiným tukem.
Smícháme strouhanku se sýrem. Připravíme si zeleninový vývar - já jsem použila kostku.
Scedíme brambory a cibuli, promícháme s rajčaty, snítky rozmarýnu, lžičkou oregana, opepříme, osolíme a vložíme do pekáče.Dobře pokapeme olivovým olejem, vlijeme asi půl hrnku vývaru, posypeme polovinou směsi strouhanky a sýra a dáme péct do vyhřáté trouby na 180°(horkovzduch).
Během pečení kontrolujeme aby se zelenina příliš nevysušila, eventuálně přilejeme vývar.
Asi po 20 minutách vyndáme z trouby, promícháme a posypeme zbytkem strouhanky se sýrem. Pečeme ještě asi 15 minut až vše hezky zezlátne.
Pokud máte doma "masožravce" lze přidat šunku, klobásu atd. Já jsem to podávala jako přílohu k telecí kotletě, jinak je dobré jakékoliv maso nebo i bez jako vegetariánské jídlo. Buon appetito! Usmívající se

12 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, tak tohle bude určitě moc dobrý. Ráda vyzkouším, bude alespoň příjemná změna

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych do toho hodila kus slaniny a měla bych to jako hlavní jídlo, ani tu kotletku bych k tomu nepotřebovala .
    Máš to, jako vždycky, mňam!

    OdpovědětVymazat
  3. Brambory máme rádi, tak si počkám na nové a hned vyzkouším. Určitě přidám nějakou uzeninu a podávat se bude jako hlavní jídlo.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Díky    Slaninou určitě nic nezkazíš, naopak

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Ahoj Alenko, je to rychlovka a měla úspěch   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Já měla taky nové brambory, maso jsem dala vedle ale příště bude určitě "salsiccia" (italská klobáska)pečená spolu se zeleninou   

    OdpovědětVymazat
  7. Maso tam být nemusí, ale kousek klobásky nebo slaniny bych také přidala. Zapečené brambory mám ráda s čímkoli   

    OdpovědětVymazat
  8. Klidně bez masa, to musí být hrozně dobrý a nádherně to musí vonět.

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, bože to je zase dobrota.
    Píšu to vždy, já prostě brambory miluju, takže pro mě to bude o víkendu hlavní jídlo, nějak mám poslední dobou na maso nechuť, nějak ho nemusím   
    A díky moc za skvělý recept   

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Moje řeč! Dají se přidat i cukíny nebo papriky..až bude sezona   

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Ano, vonělo to hezky A co teprve až se tam dá nějaká klobáska

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Určitě si pochutnáš, já dala maso protože přišel na oběd i syn, kolikrát ho taky vynecháme   

    OdpovědětVymazat