pondělí 27. března 2017

Vřeténka s chřestem a pancettou ( Fusili con asparagi e pancetta)

Dnešní recept charakterizuje momentální období - pancetta symbolizuje odcházející zimu a chřest nadcházející jaro. Spojené smetanou obalí těstoviny uvařené "al dente" a posypané čerstvě nastrouhaným ovčím sýrem Pecorino získáte chutný pokrm připravený za 20 minut.
**********************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
350 gr těstovin (vřeténka)
500 gr chřestu
1 pórek
200 gr pancetty krájené na kostičky
100 ml husté smetany
olivový olej
50 ml bílého suchého vína
100 gr ovčího sýra (pecorino)
pepř nebo peperoncino
sůl
**********************************************************************************************************************************
Odřízneme spodní, tvrdé části chřestu, oloupeme jej a nakrájíme na plátky, špičky necháme vcelku nebo pokud jsou velké, rozkrojíme napůl. Pancettu (můžete nahradit anglicku slaninou) nakrájíme na kostičky. Očistíme pórek a nakrájíme na slabé plátky. Nastrouháme sýr. Dáme vařit vodu na těstoviny.
Do větší hluboké pánve nebo kastrolu který pojme i těstoviny, dáme na olivový olej podusit pórek - nesmí zhnědnout, takže přidáme i trochu vody a dusíme pod pokličkou pár minut. Pak přidáme pancettu, zamícháme, přilijeme víno a zvýšíme plamen. Když se alkohol odpaří (t.j. když necítíme vinnou vůni), vložíme nakrájený chřest. Dobře promícháme a dusíme do jeho změknutí za občasného podlévání horkou vodou, nejlépe z těstovin které dáme mezitím vařit- pro chřest by mělo stačit zhruba 10 minut. Pak vlijeme smetanu a dochutíme peperoncinem nebo pepřem. Solit většinou není potřeba, pancetta bývá dost slaná.
Těstoviny vaříme podle návodu až jsou téměř měkké - na skus, nebo-li "al dente". Scedíme (neproplachujeme!) a vhodíme do pánve. Promícháme asi minutu, eventuelně trochu rozředíme vodou z těstovin (vyplatí se vždy nechat si trochu stranou) a horké servírujeme na talíře kde si každý posype těstoviny strouhaným ovčím sýrem.
Můžete použít i Parmezán, ale ovčí sýr je ostřejší a zvýrazní se tak chuť pokrmu. BUON APPETITO!Usmívající se

14 komentářů:

  1. V sobotu jsme sklidili první várku chřestu, takže už vím, co bude k obědu. Už se těším, chřest  milujeme na všechny způsoby. Pokud k tomu budou ještě těstoviny-pohádka. Díky za super recept. Hezký týden a výlet.  🤗

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Vidíš a já si myslela že je u vás na chřest ještě brzo - jsem ráda, že jsem se trefila    My jsme je měli včera

    OdpovědětVymazat
  3. Musím pochválit obrázek v záhlaví, navozuje nádhernou atmosféru   
    Já si s chřestem netykám, vždy ho připravím mizerně, nevím, ale nenašli jsme společnou řeč   

    OdpovědětVymazat
  4. Další výborný recept. Musím počkat na chřest. Doufám, že ho brzy někde koupím.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Asi ti nechutná Mě se taky nedaří jídla na která nemám já sama chuť Obrázek je typická toskánská krajinka - naladila jsem tě?

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Myslím že ano, právě začala jeho sezona - a při tomhle počasí   

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to zajímavě, ale chřest nemusím...

    OdpovědětVymazat
  8. Možná, kdybych ochutnala, tak si dám, ale chřest mi zatím nic neříká a bílé a ještě k tomu suché víno doma nemáme snad nikdy.

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to velmi chutně :)
    Možná to někdy zkusím.

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to lákavě, já mám ale momentálně období, kdy bych slaninu rvala pořád do míchaných vajíček .

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Tak udělej bez něj - pasta a pancetta je taky skvělá kombinace!

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Víno můžeš vynechat U nás doma se holduje červenému, bílé mám právě jen pro kuchyňskou potřebu. A chřestu jsem přišla na chuť taky až tady - chce to jen zkusit   

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: Díky Zkusit můžeš v tomhle období, chřest dlouho netrvá

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: Já jí cpu dost často kamkoliv to jde A pokud ti chutná v kombinaci s vejci, přidej těstoviny a máš "carbonaru" Vejce se ale dávají syrová..jen žloutek   

    OdpovědětVymazat