pátek 29. dubna 2016

Vařená buchta

Recept mě zaujal svým názvem - vařená buchta..Copak to asi bude? Že by se nějaká buchta vařila přímo v hrnci na plotně?? Já která miluji rychlé a co nejrychlejší recepty jsem se nechala nalákat. Ale veškeré vaření spočívá jen v tom, že se do hrníčku dají "rozpustitelné" potřeby a pak se tím zadělá těsto.
Příprava se urychlí jen v případě že nezapomenete (jako já) "uvařit" vše potřebné se značným předstihem protože to musí být vychladlé nebo aspoň přiměřeně vlažné, jinak se riskuje že z vajec uděláte omeletku. Těsto patří k těm typům se kterými se můžete dělat co chcete - přidat něco, polít něčím, naplnit čímsi.. atd. A teď už samotný recept:
*******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
250 gr tuku
2 sklenice cukru
3 lžíce kakaa
1 sklenice vody
Vše dejte do kastrůlku a nechte svařit za občasného zamíchání aby se vám cukr nepřilepil na dno (vím o čem mluvím). Přikryjte pokličkou nebo ještě lépe potravinářskou folií aby se neudělal škraloup nebo občas zamíchejte a nechte vychladnout.
Dále si připravte:
4 vejce
3 sklenice polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
vanilka
*******************************************************************************************************************************************
Vejce rozšlehejte a a po částech přidávejte vychladlou rozpuštěnou hmotu a mouku s práškem a solí až vznikne těsto. Nalít do vymazané a vysypané formy a upéct v troubě jak se sluší a patří.
Do těsta můžete také přidat: strouhané jablko, sekané ořechy, kokos..prostě co vám chutná a co máte doma.
Pro přesnějsí instrukce vám radím přečíst si pohádku Josefa Čapka "Jak pejsek s kočičkou vařili dort"
Dala jsem jablko i ořechy a vznikla docela slušná buchta. Já jsem použila tradiční formu na bábovku ale přiště udělám do hranaté, poleju čokoládou a nakrájím na čtverce.

12 komentářů:

  1. Buchta vypadá výborně, také jsem s napětím čekala, co znamená " vařená". Velice kladně beru, že je to opravdu recept, jako vaření pejska a kočičky. Prostě, co dům dá. Až zase rodina dostane chuť na sladké, určitě vyzkouším. Také dám asi přednost upéct ji v pekáči a nakrájet na kostky. Na asi jak velkou hranatou formu recept vyjde?? Hezký víkend, u nás už několik dnů ráno mrzne.😤

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Boženko, tady nemrzne ale ráno je tak kolem 6-7 a přes den dnes skoro 20 - organismus jen jásá Buchta vyšla docela velká, průměr mojí kulaté formy je 24 cm ale dala jsem jen 3 vejce. Myslím že pekáček o straně 24x30, to je taková klasika, by měl být akorát. Jde o to, jak jí chceš mít vysokou. Zatím zdravím   

    OdpovědětVymazat
  3. Vtipný název! Já takhle vždycky zapomínala udělat si tekuté věci na buchty. Pak jsem zjistila, že se to dá hezky ošulit a to tak, že rozpustím jen máslo s cukrem, odstavím z ohně a vliju studené mléko. A je to použitelné hned .

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Růženko, také jsem byla moc zvědavá na recept :) A výsledek vypadá moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, už jsem se s takovým " vařícím " receptem setkala a vůbec nebyl výsledek špatný...a ta pohádka...no přeci nádherná česká klasika, jako děti jsme ji s bráchou milovali     

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Dík za radu, to mě nenapadlo! Vyzkouším při první příležitosti (tj. brzy

    OdpovědětVymazat
  7. [4]:Díky, byla i chuťově dobrá a vláčná - možná i tím jablkem, to není špatný trik   

    OdpovědětVymazat
  8. [5]:Já to zkusila poprvé ale určitě ne naposled Pohádka mě napadla během přípravy a hned jsem jí šla hledat, je to opravdu hezké počtení, žádné příšerky, jen veliká pohoda při čtení. No za chvíli tě to čeká se Sofinkou    

    OdpovědětVymazat
  9. To vypadá moc dobře! Jednoduché na přípravu a určitě výborné! Opisuji a určitě brzy vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Dobré to je a přimlouvám se za jablko protože tím je buchta hezky vláčná.   

    OdpovědětVymazat
  11. Růženko, to je zajímavá buchtička. Recept si dávám do záložky a určitě ho udělám.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Budu ráda Ivo, taky od tebe "opisuju"

    OdpovědětVymazat