čtvrtek 21. dubna 2016

Šlehačkové rohlíčky


Šlehačkové těsto se velmi dobře zpracovává, vyvaluje, tvaruje a má všestranné použití. Není mastné jak by se z receptu zdálo (aspoň se mastně netváří a po upečení je povrch krásně suchý)) a mohu říct že jsem s ním byla velice spokojená. Patří do kategorie univerzálních těst protože ať jsem vyzkoušela sladkou nebo slanou náplň, nikdy nezklamalo a hodí se především na rohlíčky nebo šátečky, prostě cokoliv zabaleného.
Dokonce když jsem jich část zamrazila a pak nechala rozmrznout při pokojové teplotě, nikdo nic nepoznal Mrkající
*****************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
1/4 L šlehačky
250 gr másla nebo tuku (jako vždy dávám od každého něco)
1 vejce
větší špetka soli
400 gr hladké mouky
náplň podle chuti - sladká nebo slaná
vejce na potření
******************************************************************************************************************************************
Do mouky přidáme sůl a rozsekáme tuk. Pěkně promneme až se drolí. Do šlehačky rozkvedláme vejce a vypracujeme těsto. Dáme asi na půl hodinky do lednice a mezitím si připravíme náplně. Já použila na sladké rohlíčky tužší povidla a také tvarohovou náplň (klasika - utřený tvaroh s cukrem, trochu rozinek nebo čokoládových peciček) a slané jsem udělala část se šunkou a sýrem (typu eidam nebo jiný tvrdší sýr aby nevytékal - stejně trochu vyteče ale není na škodu :-)) a pak jsem smíchala zbytek rikoty se salsicciou (italská čerstvá klobása - můžete použít jiný druh uzeniny) a trochou strouhaného parmezánu.
Těsto vyndáme a rozdělíme na 4-5 dílů. Každý rozválíme na kolo a uděláme 8 dílků - trojúhelníků. Na širší konec dáme lžičku náplně, přehneme těsto a kolem náplně přitlačíme. Pak zarolujeme jako rohlíčky a těsto po stranách přitiskneme. Potřeme vejcem a slané rohlíčky můžeme posypat kmínem, sezamem, mákem nebo jiným "zrním" podle chuti. Sladké cukrujeme až po upečení.
Pečou se ve středně teplé troubě až zezlátnou.

10 komentářů:

  1. Už vím, co budu dělat na další rodinné oslavě...to je totiž přímo ideální na takové to zobání a ještě lepší je, že mohu použít obě formy, jak sladkou pro mlsaly, tak slanou pro popíjení     

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Taky mám nejraději univerzální těsta. Tohle se mi zdá ještě lepší než kynuté protože vydrží i pár dní a nezvlhne. I když většinou je snězené dříve než se to  dá ověřit!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Růženko, podobné těsto znám, dělávali jsem z něj  trubičky a bylo fakt moc dobrý

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ahoj Alenko, to je dobrý nápad - trubičky Příště vyzkouším a přijdu si pro radu čím je plnit   

    OdpovědětVymazat
  5. Ty šikulko!!!! Rohlíčky znám, mám vyzkoušené na sladko a můžu jen chválit. Jsou lahodné. Moc zdravím, hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]:Ahoj Růženko, plnily se bílkem šlehaným v páře.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:Taky vím ke komu si chodit pro recepty Víkend deštivý po dlouhé době nezvyklého tepla

    OdpovědětVymazat
  8. Úplně je před sebou vidím v ořechovém provedení, mňam!
    Podobné pečivo se u nás peče na vánoce, říká se mu šlehačkové cukroví, mám pocit, že to je něco na ten způsob.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:Asi ano, původní recept byl s ořechovou náplní ale neměla jsem ořechy Ale chuť je neutrální tak se hodí pro všechny náplně

    OdpovědětVymazat