čtvrtek 9. července 2015

Může mi říct někdo......

Dost z vás si jistě pamatuje na píseň Jitky Molavcové "Máme rádi zvířata,zvířata,protože jsou chlupatá mají hebkou srst"! Právě ten krásný chlupatý kožíšek co se nám tak líbí je pro naše zvířátka v horkých dnech spíš zátěží. Pejsci se ochlazují vyplazením jazyka no a o kočičkách je známo že si vždycky najdou to nejlepší místečko...
A co my,človíčkové?
Letošní červenec nám zatím dává pěkně zabrat - a jsme teprve na začátku! Nakonec,tady nic nového pod sluncem (jak vhodné přirovnání). Tělo si samo řekne co dělat a co ne - hodně pít,jíst hodně ovoce a zeleniny,žádná těžká jídla,málo alkoholu,lehké oblečení,nechodit ven v tom největším žáru,chránit hlavu před sluncem a pro ty šťastnější zapnout klimatizaci anebo odjet k moři...Zvláštní opatrnost si pak zaslouží staří občané a malé děti.
Za ta léta co tu jsem se prakticky nic nezměnilo,jen snad že k vysokým teplotám přibyla i větší vlhkost vzduchu a pak taky způsob informací ohledně počasí. Pokud někdo umí italsky a sledoval by italské televizní noviny a předpovědi počasí,musí si nutně myslet že Italové jsou národem dementů, který očividně netouží po ničem jiném než houfně umírat na úpal. Už při prvních náznacích tepla se začne mluvit o tom,že nastane horké léto a televize,rádio,internet a tisk nás bombarduje výše zmíněnými radami jak tomu čelit. Rady,kterými se už léta řídí generace Italů jsou propagovány desítkami expertů,odborníků,novinářů,meteorologů několikrát denně. Zdá se,že bez jejich rad se Italové oblékají do zimních svetrů, klimatizaci si pletou s klimaktériem,dopřávají si vydatné obědy zalité lahvemi silného Chianti a pak berou své 90 leté prarodiče na dlouhé odpolední procházky po rozžhavených ulicích metropole a ještě přes ně přehodí houni.
Po prvním zářijovém deštíku se objeví novináři vyslýchající experty,zda je toto již konec léta. Pokud désť trvá déle, předpovídají se záplavy (ty pak bohužel opravdu přijdou,většinou jindy a jinde a kolikrát způsobené např.tím,že člověk stavěl tam kde neměl nebo nečistí kanály a stoky).
Tak nějak v prosinci se začne mluvit o tom,že asi bude zima. To byste nevěřili,co dokáže s Italama udělat poprašek sněhu. Nepřeháním,někdy jsou i opravdové sněhové kalamity,ale zřejmě není normální když napadne 5cm a jsou uzavřené školy,obchody a nezřídka i dálnice.Lidem se doporučuje nevycházet, teple se oblékat,sedět u kamen,jíst teplá jídla atd.-prostě opak toho co měli dělat v létě.Jdete-li ven,jste považována za nebezpečného dobrodruha. Obchody jsou pleněny při prvních náznacích zatažené oblohy,protože kdoví kdy zas přivezou zásoby,že.
Pravda je,že za uzavřenou dálnici (to se před pár lety opravdu stalo a Itálie byla v úseku Apennin rozdělená na dvě části několik hodin) mohli chytráci kteří vyjeli bez řetězů a - ono to na zmrzlém sněhu klouže!!- a zůstali trčet napříč vozovkou. Posléze se to řešilo tak,že se uzavírala preventivně,z čehož by měli velikou legraci zahraniční řidiči kamionů a autobusů kdyby neměli takový vztek že musí ve vozech 2 dny spát.
Teď musíme povinně vozit v autě řetězy od října až do 15.dubna - co kdyby. Vyzráli na to-řeklo by se. Brání tomu jen maličkost,totiž že polovina Italů je sebou stejně nevozí a druhá polovina je neumí nasadit.
Pokud se opravdu stane nějaká pohroma,vina je hlavně těch,co nás na to neupozornili. Ne sám svatý Petr,který by to zřejmě jako jediný dokázal předvídat,ale instituce. Naši vynalézaví starostové se tím pádem sichrují a volají svým poddaným domů s předzvěstí přírodních katastrof. Většinou se seknou jen o pár dní a kilometrů...
Teď ale máme horké léto a kdo by myslel na zimu,Italové žijí přítomností. Teď mají starost hlavně aby počasí vydrželo až pojedou na dovolenou. Veškeré problémy se odkládají na podzim,prego!!

23 komentářů:

  1. nám včera trochu zapršalo a dnes je dosť chladno taká príjemná zmena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Růženko, moc krásně jsi to napsala. Tady už je po vedrech, dost se ochladilo....i když já bych brala kousek toho vašeho teplíčka   

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Taky bych uvítala!    Tady se ochladilo asi o 3 stupně,ale hned se zas oteplí

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Moc ráda bych ti ho tam poslala...klidně i větší kousek!   

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám ty temperamentní a hysterické Italy ráda, reakce a jejich pojednání jsou třeba k smíchu, ale já z nich cítím život.Jsem sama impulzivní a věčně nastartovaná, mě by to líbilo, konečně by mě někdo pochopil         
    Růženko, jedna moje kočka to má chudák celé obrácené, když je horko a všichni schovávájí, ona odpočívá v tom největším žáru a teple, je na ní vidět, jak je spokojená

    OdpovědětVymazat
  6. Tak skvěle, přímo " hurónsky" jsem se dlouho nezasmála.  Opravdu humorné podání povahy Italů. Zavání to trochu hysterií, ale to k jejich živičišné povaze patří. Připomnělo mi to historku, co mi vyprávěl syn z Ameriky.
    Jistý muž žaloval výrobce obytného přívěsy. On totiž havaroval. A proč. Protože si šel za jízdy uvařit kafé. A proč by nešel, když v návodu na obsluhu přívěsu nebylo napsané, že to nemá dělat. Soud vyhrál. Hlavně se v tom nesmí hledat logika, opravdu soud vyhrál.
    Krásný vikend.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Ad absurdum...správně, nesmí se za tím hledat logika a když se u toho zahraje pořádné divadlo s pěti hysteráky, podezřením na infarkt či mrtvičku, je to doma     
    Mám souseda, dlouhé roky jsme do sebe šli, ale opravdu natvrdo a on se mi šíleně zklidnil, už máme smutný dům     

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Tady by ses cítila jak ryba ve vodě! Italům se temperamentní ženy líbí,zvlášť když jsou cizinky a blondýnky Hned byste se skamarádili Když sem někdo přijede na návštěvu z Čech a jdeme něco nakoupit,ptají se mě,jestli se s těmi prodavačí znám. Chovají se totiž jakobyste byli staří dobří známí.Bude to i zákon obchodování ale je to příjemné.. Taky jsem měla kočku co spala pod dekou i v létě. Ta současná (je to ta černá vyvalená ) horko nemusí.

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Díky! Jo na srandičky,to nás užije!   Je to ze života, navíc z Italů má člověk dojem,že žijí neustále na rozkvetlé louce..Problémy nechybí,ale jsou příjemnějí věci,že ano..Dala jsi mi inspiraci na další článek - absurdní soudní pře -těmi se to tu jen hemží!!

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: V Americe by ti bylo veselo. Tam se advokáti maj, lidé se soudí s každou maličkostí.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: A víš, že by se mi líbilo i při všech problémech žít a mít pocit, že jsem pořád na rozkvetlé louce. Pořád lepší, než u nás, kde je polovina národa neustále naštvaná, nechci použít tvrdší výraz, ale byl by vhodnější. Ještě, že mám z části maďarské předky a temperament mi nechybí.🌺😻🍻💞💃🏼

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Nasraná...já to napíšu,všichni chodí věčně nasraní, závidí si a intrikaří. Také bych brala jednoho hysterického itala na rozkvetlé louce než pět zpruzelých čechů
    Měla jsem babičku i dědečka maďary, bývalo u nás na Moravě hodně veselo, když děda po týdnu dorazil domů, i sekera jednou letěla. Moji rodiče byli modernější, máma házela broušené popelníky, ale jinak jsme byli skutečně jemná a vytříbená rodina         

    OdpovědětVymazat
  13. Růženko, koukám, že máte ten jídelní stůl permanentně obsazený      , nedávno jsem si řekla, že nevím, proč žehlím ty ubrusy, když se tam hned vyvalí někdo z koček a pucuje si zadek

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Ono má asi všechno svoje. Fakt je, že když v Praze do někoho omylem vrazíš ani se nestačíš omluvit a už tě pokouše Nemluvě o některých prodavačkách - teď už se to zlepšilo,ale ještě krátce po revoluci jsi se musela plížit do obchodu skoro po kolenou abys děvenky moc nerušila a nesměla mít moc požadavků,natož si nějak dlouho vybírat.Tady to zas přehání když si panička vybírá půl hodiny.Nevím jak to dělaji,ale vydrží se na ní neustále usmívat    Opravdu zde platí heslo "náš zákazník,náš pán"!

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Není nad to, když se lidi rozumně dohodnou Tady se říká "dělejte co vám říkám já a budeme spolu vycházet"!
    U soukromníků není kolikrát lehké pracovat - dost se zneužívá,obcházejí se pravidla a zákony,zaměstnanec má na vybranou - buď výše jmenovaný "zákon" nebo si najdou jiného otroka. Bohužel Italové, i když to navenek nevypadá,mají v tomto směru sklopenou hlavu a makají..

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Jo a ty kočičky na stole,ty nejsou moje,vypůjčila jsem si je od kamarádky
    Moje se válí po židlích,po postelích a taky se jim moc líbí šuplíky plné prádla Nedávno jsem četla hezkou otázku-prý na čem se nejlíp udrží kočičí chlupy? Odpověd: Na všem!!   

    OdpovědětVymazat
  17. [6]: Tak tomu opravdu věřím, v Americe dokonce existují dopravní pruhy pro řidiče, kteří jedou v autě sami, pak pruhy, kde je lidí v autě víc atd....
    Jedna holka jela sama a tzv. ve špatném pruhu, zastavila ji policie a začala dělat problémy, až to ta dotyčná dala k soudu, proč? Protože byla těhotná, tudíž nabyla v autě sama.    A soud vyhrála, takže věřím, ač nelogické, až blbé a do nebe volající.

    OdpovědětVymazat
  18. Růži, u nás je dnes prima letní chládek, u vás je vůbec jiné klima. O kočičkách je známo, že jim nevadí vyšší teploty, ale nám lidem to může ublížit. Co jsem měla možnost poznat italský národ - lokálně, přijdou mi Italové takoví horkokrevní, do všeho hrr,hrr.A rádi žijou v ulicích, je jich tam pořád plno. Prima článek, ahoj Růži.

    OdpovědětVymazat
  19. Díky Itálie je přelidněná a pak jak jsou hluční zdá se jich ještě víc   
    A kdy zas přijedeš poznávat?   

    OdpovědětVymazat
  20. Růženko, prima článek. Mám sousedku, která také stále nadává na počasí.Když je teplo,tak je velké, když prší, tak moc... Zdravím a přeji krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  21. [12]: Tak Maďaři hážou tim co je po ruce?! Tak to jsem doma, proč jsem, už je to dávno, po manželovi hodila pravě nachystanou předsnidávku pro synáčka. On přišel z práce, děťátku rostly zoubky, tak vřískalo a navic mělo po odpoledním spánku hlad. Manžel z práce přišel ve " skvělé" náladě a už ve dveřích mi položil otázku, co neměl říkat. " Proč malý pláče , vždyť nemám co dělat, když jsem na mateřské dovolené." To ano, ale už s třetím déťátkem. Ani nevim jak a miska nachystana pro synka letěla na manžela. Teď už vim, že za to může maďarský dědeček. Ach jo, manžel mi v lednu umřel a už se nemám s kým kočkovat.

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: Tady to nedělají jen sousedé ale všichni Italové    A rozšířilo se pořekadlo -už před lety -prší,zatracená vláda!   

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Tak to je pravda,dokud je máme házíme  po nich co pod ruku přijde,ale pak nám i tohle chybí...

    OdpovědětVymazat