pátek 3. července 2015

Meruňkový koláč

Recept na tento meruňkový koláč jsem našla na jednom italském blogu a zaujal mě hlavně přípravou náplně a trochu jiným způsobem úpravy.Těsto je klasické jako např. na mřížkový koláč a místo meruněk můžete použít i jiné ovoce.
INGREDIENCE:
250 gr hladké mouky
120 gr tuku nebo másla (dávám zhruba půl na půl)
80 gr cukru
1 vejce
špetka soli
1/2 prášku do pečiva
trochu strouhané citronové kůry
NÁPLŇ:
10-12 meruněk (nebo jiného sezonního ovoce)
asi 5 lžic cukru (dala jsem třtinový) - ale ochutnejte a řiďte se svou chutí a kyselosté ovoce
špetka skořice (pokud použijete jablka,dejte o něco víc)
1 lžíce másla
Prosátou mouku smíchejte s práškem do pečiva,špetkou soli,citronovou kůrou, rozsekejte do ní tuk a dobře promněte až vznikne drobenka.Pak teprve přidejte cukr a znovu dobře promíchejte. Nakonec vlejte rozkvedlané vejce a spojte v těsto. Dejte do lednice ztuhnout alespoň na hodinu.
Mezitím se připravte náplň- omyté ovoce rozkrájejte na kousky a dejte na pánev spolu s máslem a cukrem.Nechte povařit asi 10 minut (když je ovoce dost zralé stačí i o něco méně). Nechte prochladnout a přidejte špetku skořice.
Odpočinuté těsto rozdělte na 2 díly. První díl vyválíte na tenčí placku - vyvaluji mezi 2 papíry na pečeni a těsto pak dám rovnou se spodním papírem do formy a nechám trochu vyšší okraj- vložíte náplň a na ní druhou část těsta které se nevyvaluje ale trhá na menší kousky. Množství mi vystačilo na čtvercovou formu o straně 24 cm.
Pokud chcete opravdu mlsat,podávejte s kopečkem zmrzliny nebo se šlehačkou Usmívající se

11 komentářů:

  1. [2]: Já vím, ale nemůžu se na jídlo ani podívat Růži, dnes je mi už líp, ale včera to šlo horem dolem.

    OdpovědětVymazat
  2. [3]: Tak to je mi líto..Ale jestli máš chutě, je ti určitě líp..Možná je to i tím horkem - tedy jestli ho tam taky máte

    OdpovědětVymazat
  3. Moučník vypadá lákavě a navíc pro mě neznámý. Určitě vyzkouším, dobrý nápad s vyválením těsta mezi dvěma pečícími papíry. Moučník bych si dala hned a kopeček zmrzliny taky, máme u nás opravdu horké dny.

    OdpovědětVymazat
  4. [5]: Horké dny? Tady je rozverných 37 a vlhkost téměř 100%. Od zítřka prý nastane OTEPLENÍ!!
    Pekla jsem to minulý týden,teď bych opravdu mohla jen tu zmrzlinu   

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Taky mně to už napadlo, jestli to není z horka, ale spíš to vypadá na nějaký virus, začal Karel a přeskočilo to na mně.

    OdpovědětVymazat
  6. Chutná dobrůtka. U nás je teď ráno už 30st. Jsou u nás dětí kamarádi - brigádníci na slkizeň česneku. Snad se na poli neupečou. Na mě zůstalo všem uvařit, možná budu u plotny a trouby uvařena dříve já. Recept uložím, meruňky už sklízíme, po ochlazení upeču. Hezký víkend, pá

    OdpovědětVymazat
  7. Dnes jsem pekla meruňkový žmolenkový koláč, tuto variaci si nechám na příště     

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: Ono je to dost podobné,a pak s meruňkama mi chutná snad všechno!   

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Ruženka, tohle je skvělý receptík na skvělý meruňkový koláč i s "vůni Itálie". Nepeču ale Váš meruňkový koláč na 100 % upeču. Meruňky mám ráda. A mám přesně tento rozměr formy 24 x 24 cm, jinou formu doma nemám, báječné! Bude to ale bez šlehačky a kopečku zmrzliny. Pozor línie!!! Pozor chuťové pohárky jsou jako mořské nymfy lákající do záhuby .

    OdpovědětVymazat